Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

SmillaMilla skrev 2008-06-13 07:26:57 följande:
    God morgon!Nu har jag pratat med rådgivningen/bvc och rådfrågat ang Sveas skrik attacker. Hon misstänkte också nattskräck Men nu skall vi testa att ge alvedon innan vi lägger henne. Och sedan höra av oss på måndag igen. Efter nästan en månad med detta skrikande varje kväll börjar man ju undra. Tack för era svar igår.
    Missade det du skrev igår Vår äldsta har nattskräck, fast nu verkar det äntligen ha gått över någorlunda iaf. Hon är 8,5. Hur yttrar det sig hos er? Och alvedon hjälper väl inte mot nattskräck?!
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-13 07:28:20 följande:
    vad blev du sugen på
    Ej sikke lej-blusen på rea (hade en sån förra sommaren och den är så fin, så fin..) och Molo-tröjan med randiga ärmar och blommönster fram (också på rea). Men jag får allt låta bli..
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-13 07:29:21 följande:
    100kr... vilken strl och färg? isabel kan ha påde 86/92 och 98/104
    Cerise i 98/104, jättegulligt om du vill titta! Isabel har nog lite mindre rumpa än Stella
  • snigelina
    SmillaMilla skrev 2008-06-13 07:34:05 följande:
    Nä visst alvedon hjälper inte mot nattskräck, men svea är ju egentligen lite för liten för nattskräck, 9 månader. Så vi skall nu se om det hjälper med alvedon, om det är något annat. Sveas nattskräck yttrar sig så att hon gallskriker efter 1,5 och 2 timmar efter insomning kvällstid. Sedan skriker hon otröstligt i en timme, slänger sig bakot och är helt borta. Hon somnar sedan om efter en timme, men då i ren utmattning.
    Fast hon är inte för liten, det finns barn som får det långt tidigare även om det är ovanligt. Ett tips är att försöka bryta mönstret. Väck henne innan hon brukar vakna, förslagsvis efter 1 h och 25 min då och söv om henne igen.

Här finns en tråd med fler små nattskräcksbarn:
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m33015638.html
  • snigelina
    ängeln83 skrev 2008-06-13 12:16:06 följande:
    Fy va tråkigt, har inte dom automatiskt lagersaldo?
    Det är nog svårt att hålla lagersaldot helt korrekt hela tiden när man har butik också..
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-13 12:30:06 följande:
    Jag tror aldrig Milo varit så liten Snart dax att pysa iväg till nästa intervju. Morfar kommer o ska va barnvakt hela eftermiddagen, undrar hur det ska gå, han som inte bytar bajsblöjor
    Du är ju jämt på intervju Spännande!
  • snigelina

Vet ni om Katvigs turkos/orange finns som långärmad nånstans?

• snigelina
    Zvartaliljan skrev 2008-06-13 18:11:18 följande:
    köpte min på eleraff...vet inte om det finns några kvar
    Ja, där fanns det ju! Fast inte rätt storlek
  • snigelina
    jompa skrev 2008-06-13 18:15:49 följande:
    Tjejtriss: Så fina tjejerna var. Supersöta alla tre.
    Duntoffla skrev 2008-06-13 18:22:42 följande:
    Haha, tror du? Villervalla finns på Små Grodorna (där du köpte regnstället) Sen finns det en liten butik vid Bromma också. Fast jag tror det blir nätet nu.Tjejtriss- vilka fina tjejer i BT! Så lika varann de är.
    Tack! Åtminstone den äldsta och den yngsta är väldigt lika varandra Mittentjejen har lite andra färger, drag och kroppsform.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10