Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jompa skrev 2008-06-14 21:00:54 följande:
    Precis och sen är du ju såååå länge annars tills nästa peng kommer. Men a-kassan betalas väl ut andra dagar än FP?
    A-kassa får man oftast varannan vecka. På torsdagar Själv väntar jag på sjukpenning..
  • snigelina

hejhej! Nu har äntligen alla i familjen vaknat. Stella somnade vid 19 igår (med hög feber..) och sov till 09, men hon har bökat lite i natt.. "Jag vill sova hos dig" "Jag vill sova i min säng" "Jag vill lyssna på Bamse" "Jag vill ha en nalle" "Jag behöver kissa" "Jag är törstig" Zzzzz...

• snigelina
    J essica skrev 2008-06-15 09:43:52 följande:
    Då hoppas jag då Jag vill ha tag på molntunika till Linnea. Den är sååå himlans fin!
    Vilken strl behöver du?
  • snigelina

Jag börjar se en ände på allt danskköpande inom en ganska snar framtid

• snigelina
    jompa skrev 2008-06-15 10:00:39 följande:
    Menar du att du köpt allt redan som du vill ha?
    Näe, men alla tre har stark vilja och inte riktigt samma smak som mamma 3-åringens garderob är överfull av fina danskplagg, men helst av allt vill hon ha en lite för liten, ärvd jeansklänning. Idag rotade hon tom fram den ur tvättkorgen... Fundersam
  • snigelina
    jompa skrev 2008-06-15 10:03:16 följande:
    Jag bävar inför den dagen då ungarna ska bestämma själv, men det dröjer nog ett tag hoppas jag.
    Ja, jag hade önskat att jag kunnat "bestämma över" 3-åringen ett tag till
  • snigelina
    J essica skrev 2008-06-15 10:07:56 följande:
    Har du nån koll på hur den är i storlek? Linnea är 104 lång. Den kanske kan passa i 98/104?
    Vilken strl har din dotter på den långärmade Poetry-tröjan?
  • snigelina
    J essica skrev 2008-06-15 10:17:26 följande:
    Hon har 110 på den fast den är lite stor. Hon kommer kunna ha den länge
    Ok, tack! Jag har nämligen köpt tre tröjor i samma modell i strl 110 nu och de blir nog väl stora på Stella då. Men hon lär väl växa i dem, hoppas jag.
  • snigelina
    J essica skrev 2008-06-15 10:20:34 följande:
    Ja det kommer hon ju absolut göra. Linnea är ju såpass smal också så hon fyller inte ut på bredden heller.
    Aha, Stella är lite rundare då. Hon är nog 98 cm lång kanske, men har stor överkropp så hon har strl 104-110 i tröjor.
  • snigelina
    Jen80 skrev 2008-06-15 13:18:48 följande:
    Kikar in en snabbis innan det är dags att beställa hem lite pizza så här dagen efter ... Måste bara berätta om vår underbara kväll igår. Var på bröllop, jag, sambon och Ava. Så roligt att äntligen få klä upp sig igen och känna sig lite fin . Helt plötsligt kommer man på att man är ett par igen och inte bara föräldrar till tre små barn . Var verkligen behövligt för mig att få komma iväg . Ava sov mest hela kvällen så allt funkade jättebra. Kom inte hem förrän 2.30 inatt så idag är vi rätt slöa alla tre. Synd bara att inte pojkarna (som var här hemma med mormor) inte är lika trötta efter gårdagen. Lääängtar till kvällen ...Har lagt in lite bilder i galleriet om ni är nyfikna . CamillaJ: Åh, det är ju imorgon ni åker. Underbart nu när vädret här inte är det roligaste !! Ni kommer få så roligt!!!
    Åh, så fina ni är! Vilken pingla till nybliven trebarnsmamma DU är, tjusigt! Och lilla söta Ava i fina klänningen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10