Inlägg från: svischan |Visa alla inlägg
  • svischan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej!
    La precis in min senaste shopping, som nog blir den sista på ett bra tag *snyft* Vi har köpt ny bil idag, så shoppingkontot kommer bli mer begränsat. Tur att jag hann köpa lite av molos nyheter iaf=)

Söta barn i BT!
    Preggi: Den blommiga tröjan passar juh kanonbra till de orangerandiga molobyxorna, den ska jag nog köpa om jag hittar pengar i nån burk nånstans=)

• svischan
    Buttelina skrev 2008-07-15 19:28:57 följande:
    så fina fynd du gjort!! riktigt niice
    Ja, jag är nöjd=) Fast fleece jackan åker nog ut på T, tycker betydligt mer om den grå lurven hon redan har. Blev positivt överraskad av den prickiga moloklänningen, jag beställde juh över telefon och trodde han menade den prickiga som finns på rumba, den här var juh jättefin! Jag köpte den mest för att den var billig=) Men var är sommaren? Tur att hon är en liten tjej, då kan hon säkert ha den nästa sommar också=)

Dock råkade jag köpa fel färg på den randiga höstnyhetströjan, så nu är jag på jakt efter samma i de orangea ränderna, så liiiite mer shopping måste det nog bli=)
  • svischan
    Buttelina skrev 2008-07-15 19:37:55 följande:
    ja, den molo klänningen är superfin! så fin modell! vill se bilder med den på sen
    Jag försökte kränga på henne den i morse men då lät det: "men mamma, det är jättedåligt väder ute, jag vill ha myskläder"

Ungen älskar kläder, men hon vägrar byta när hon väl fått på sig något, så att prova kläder på henne är hopplöst=) Jag vill juh prova jeansen också, de passar juh om det är dåligt väder=)
  • svischan
    gosmamman skrev 2008-07-15 19:45:01 följande:
    samma här! Min stortjej tar på sig det mesta men om jag tycker kombon ser konstig ut när hon fått på sig kläderna får jag stå mitt kast, hon vägrar att byta då.Man får väl "råka" spilla lite vatten på henne eller ngt om man gör en riktig matchnings tabbe i framtiden.
    Kul att se andra med samma problem. Flera av våra vänners små barn går i garderoben 10 gånger varje dag och byter kläder, Manda blir helt chockad av ett sådant beteende=)
  • svischan

Ser att ni pratar tofsar. M har haft hårspännen sen hon var under håret, för hennes hår växte/växer såå fort och blev långt på en gång. Det är bara ibland när hon vill vara cool som hon vägrar ha något alls, men hon älskar att ha det uppsatt. Vi har juh även gjort valet att inte ha lugg på henne utan sidbena, vilket ställer till en hel del bekymmer, men är så fint på henne=) Fast då behöver hon juh nästan alltid ha något i håret, annars sitter hon och viftar undan det där håret konstant...

Fick mail från poppilopp nu, att de gärna skickar den orangea molo byxan när den kommit till dem, men svarade då att jag redan köpt den. Frågade istället om den lila randiga, och de ska få hem den också, så nu har jag snart båda. *tycker om poppilopp*

Hon bad så mycket om ursäkt för allt krångel, de har ny personal och hög belastning.

• svischan
    Tjejtriss skrev 2008-07-15 23:06:05 följande:
    Stella är ganska rolig.. haha.. Hon har nästan alltid uppsatt hår och väljer själv om hon vill ha tofsar eller flätor och om hon ska ha en eller två eller tre eller vad hon nu vill ha.Men.. när hon sitter på toaletten och bajsar så drar hon alltid ur snoddarna, för hon är så rädd att de ska ramla ner i toaletten.. tihi.
    Hehe=)
  • svischan
    jojoa75 skrev 2008-07-15 23:15:44 följande:
    Passar paraplyerna o katterna till de randiga rosabrallorna med blå mudd?
    Jag la in en bild i BT på umbrella och randiga tröjorna, kolla där. Katterna vet jag inte.
  • svischan
    jojoa75 skrev 2008-07-15 23:20:28 följande:
    Ja de ser ju ut att passa!
    Ja, färgmässigt så funkar det nog.
  • svischan
    Tjejtriss skrev 2008-07-15 23:27:40 följande:
    Haha, ännu värre ju En gång på kvällen när vi skulle ut och hämta Jonna och Nora hade hon också klänning utan trosor, men då fick hon faktiskt gå utan och då tyckte hon att jag var alldeles knasig.
    Min tjej vägrar ta av sig kläderna alls! Hon tyckte att jag var knäpp när jag sa att hon kunde sova utan trosor. Det är jätteviktigt med hennes kläder, allt ska matcha, annars går hon inte ut=) Jag hade helsettet grön/grön katvig innan, hon kunde inte bara ha på sig tröjan, utan hon skulle ha leggings och strumpor i samma ränder också, annars fick det va=) Jag sålde det ganska fort, för det går juh inte att ha hela ungen grön, inte när de är så stora iaf=)
  • svischan
    Tjejtriss skrev 2008-07-15 23:30:53 följande:
    Hrmm.. Funderar också på de randiga byxorna med lång mudd. Är det bara jag som vill ha en tajt tröja till dem? Tycker det ser så illa ut när både tröja och byxor är pösiga, helt oformligt.. SÅ jag skulle nog inte ha en Molo-tröja med knapp till dem..
    Nä, rymliga byxor kräver nog en tajt tröja.

Jag är lite sur, för nya umbrella tröjan är på tog för bred för M, hon är för smal för den modellen. Det funkar nog om man stoppar in den lite i ett par jeans, men det vägrar hon, drar bara upp den igen... funderar på T faktiskt, men det tar verkligen emot!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10