Inlägg från: Ullis 10 |Visa alla inlägg
  • Ullis 10

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

loveliva skrev 2008-08-21 11:14:27 följande:
    Förrästen, finns det EBBE jeans till vuxen eller större barn???
    VAR i så fall??
    Nu är jag kanske helt ute o seglar, men hade inte K till typ strl 122? Deta med knappen hade jag inte ens sett, hatar när det inte är tryckknapp!!!
  • Ullis 10

Nu shoppade jag iallafall Katvigs blå/gröna på LPL - de har stora strl. Så gick det med den bojkotten! Fast 29 kr i frakt för en tröja..

• Ullis 10
    nikki2006 skrev 2008-08-21 15:04:08 följande:
    Det är chockerande vad man vänjer sig vid för priser. jag menar 350 för en tröja är faktiskt mycket pengar. men jag handlar också de tröjorna så jag menar ingen kritik mot någon annan. Tycker bara att det är sinnessjukt vad man vänjer sig vid vissa saker snabbt.
    Instämmer! Först handlade jag bara det absolut snyggaste, nu har jag vant mig. Min kompis visade sin nyimköpta overall från Ullared för 249, vi har jämngamla barn o hade jag sagt att jag samma dag handlade en för 1200 hade hon idiotförklarat mig. Shit vad jag kommer att få tvätta den, jag menar grööön. Annars tycker jag att lurv t ex har ett rätt ok pris jmf med tröjorna o byxorna. 600 spänn för ett par jeans som det KAN gå hål i direkt.
  • Ullis 10

Och eg... jag la nyss ut 307 kr på en RANDIG tröja m strumpor o frakt. Trots att det jag köpt innan inte har hållit måtte vg kvaliteten (velouren undantagen)... Hm.. Sambon kanske har rätt.

• Ullis 10
    katarina118 skrev 2008-08-21 15:31:00 följande:
    den som väntar på något gott......bruka de ju heta...
    Risken är att vi väntar tills det är dags för overallen.... :)
  • Ullis 10
    Weronica skrev 2008-08-21 15:46:51 följande:
    Vart har ni hittat alla fina nyheter från småfolk?? hänger inte alls med i uppdareingarna längre*skäms*
    Lite på Rackamaja, Lite på Eleraff, lite på Ajabaja osv. Men inte mycket än!
  • Ullis 10
    loveliva skrev 2008-08-21 20:16:55 följande:
    Inga lurvar eller något annat nytt på K idag heller Hmm de verka inte ha såå stor koll där  Tur att det finns webbshoppar Men där finns en orange/blå velourjacka i stl 104 Dock ingen rea.
    Men så har jag ju oxå börjat känna o handlar nu 80 % på webben istället!
    Ofta lite sena med att ta fram, saknar en del i den stora stl jag vill ha o dessutom undantar sådana jackor från rean (tror alla har reat den så det känns lite trist). Och deras sk webshop uppdateras ju inte! Tack för att du tittade!
  • Ullis 10

Lovelina: Nu säger K att de väntar på lurvarna med lev. idag!

• Ullis 10
    loveliva skrev 2008-08-22 11:08:58 följande:
    Jasså??? Jag var ju där igår då de skulle fått dem då, hmm....Har du ringt idag?
    MOLOLURV har anlänt idag, nu precis!!!!!!! Jag har lagt undan! De hade fått 15 kartonger på K!!!
  • Ullis 10

Jag la undan grön m svart band strl 110 o grå i strl 140. Dock inte säker på den sista.. Mina killar brukar ej passa i grått, för ljusa... Fast vi kommer just från frisören så deras grön/röda/svarta hår piggar nog upp!!! Kan någon expert hjälpa mig med vilka fler "killfärger" (om ni ursäktar uttrycket) det skulle komma? Blå köpte jag förra året, hade eg velat ha brun..
    Trodde jag skulle ha två paket idag, men inget kom - man blir lite besviken.. Kul på måndag istället!
    Suck... Jag brukar aldrig säga till mina killar att de får vara rädda om sina kläder (då är det jag som köper för dyra) men... Andra gångern med Katvigs velourbyxor på (igår) tar sambon med honom till stans värsta lekpark i ett par timmar. Behöver jag säga mer om knäna? Pappa kan väl tänka liiiite... Ursäkta långt inlägg!

• Ullis 10
    Duntoffla skrev 2008-08-22 11:56:39 följande:
    Köp brun med blåa band 
    ABSOLUT!!! Precis vad jag vill ha till stora killen, trodde inte det fanns!!
  • Ullis 10
    Angelinah skrev 2008-08-22 12:08:43 följande:
    Å vilken bra motivering, den ska jag använda till gubben, för han har börjat undra över vad Ida har för "behov" av alla kläder    sååååå smutsig blir hon väl inte varje dag tycker han, och huuuur många jackor kan man behöva när man är 2 år Jag avskyr ordet "behov" tråkigt onödigt ord   uscha!!!Lurvar är en investering.. En mycket rolig sådan
    Ja, eller hur? Behöver är sambons favoritord snart. Vad menas? Allt trasig o urvuxet? Bläord!
  • Ullis 10
    isold2003 skrev 2008-08-22 12:44:03 följande:
    Den var lite för stor men den var inte det minsta svår att få på ändå. Inget trassel med foder i benen. Den är helt vattentät och ska vara väldigt slittålig *älskar*
    En säljare sa till mig att hon tyckte att de höjt kvaliteten på overallen o ändrat en del! Jag vet på måndag, förra årets ligger här..
  • Ullis 10
    loveliva skrev 2008-08-22 13:21:45 följande:
    Är så arg att jag kokar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jo de hade fått hem lurvar. DE låg så fint i sina kartonger. Frågade om jag fick köpa 4 lurvar. Ja, men inte idag sa hon, jag måste vänta tills allt är uppackat och hänger på galgar!!!!!!!!!!!!!!!! Så det var bara att åka hem igen Frågade om hon kunde hänga undan till mig, men hon visste inte vilka färger det kommit.Ullis- Hur kan du veta vilka färger som finns? Du fick väl hänga undan?Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    VAA?????? Och ja som bara tog en snabbtitt här innan jag skulle åka dit, barnen är redan ute! Fy 17 vilken dålig stil, men ärligt talat det finns en anledning till att jag handlar mycket via webben. Ja, hon sa iallafall att hon skulle hänga till imorgon. Tyvärr gör de ju inget åt sin webbshop någonsin annars kunde man tittat där. Usch, blir arg bara jag läser detta. Det kallar jag service. Har hört en del andra liknande historier så jag är inte alltför förvånad. Då hade de inte tagit upp overaller heller förmodar jag.
  • Ullis 10

Fast de var säkra o då hade det ju varit bättre att säga att de inte var lurvarna.. Hoppas jag ej åker i onödan imorgon...

• Ullis 10
    Angelinah skrev 2008-08-22 16:10:47 följande:
    Hellu Bubblan har just åkt till farmor o farfar o mamman tar ett glas vin   Skönt med fredag!!I helgen ska de bara renoveras, gubben kör klart altanen o jag funtar på att börja med allrummet på nedre plan, de ska tapetseras/läggas golv/bytas dörrar o sen lister..  Undrans om lilla jag skulle hinna de på en helg? Undrar varför inte min overall kom idag?   den borde dykt upp, beställde i förrgår å pengarna drogs direkt ju.. Hm...
    Vart beställde du? Blev också förvånad att de inte kom idag..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10