Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

DUNTOFFLA Tack för responsen på pyamasvarningsplaggen Jag tycker verkligen de är ett gränsfall. Vi hade dem på en hel dag. Ganska OK men inte bästa kombinationen!

• mortillsju
    Duntoffla skrev 2008-06-07 20:48:32 följande:
    Kände mig lite hemsk som sa så   (fastän du frågade) men det är hårfint som du sa och det är svårare att se på bild där färger inte gör sig hel rättvisa. Jag köpte ju ESL brun nutty tröja och byxa och jag tycker att de är superfina men är där tveksam om det på min kille blir lite jamasvarning. Kanske ändå är mer tjejplagg (fastän jag ogärna vill titulera det som sådant)
    Hehe Jag frågade ju?! Bra att nån svarade tycker i alla fall jag. Jag har själv en ytterst känslig pyjamasradar. Men vad har man till de där shortsen från Katvig? De är svårmatchade.
  • mortillsju
    Duntoffla skrev 2008-06-07 20:57:52 följande:
    Hmm... finns det ingen fin orange eller blå enfärgad T-shirt? De kan ju ha ngt tryck på framsidan. Eller ev randig (fast då är risken att det blir too much kanske?)
    Det får bli nåt enfärgat tror jag. Jag vet att Katvig har det så jag får ragga en sån
  • mortillsju
    jojoa75 skrev 2008-06-07 21:03:44 följande:
    Tyckte nog oxå att det blev liite pyjamasvarning. Kan du inte matcha med nåt riktigt knalligt orange?Lucas har de svartvita shortsen, de är nog lite mer lättmatchade, har orange, rött, blått till tex.Småfolk tröjan är hur snygg som helst!!!
    Jag tror det är byxan som gör pyjamasvarningen faktiskt. Och att Malte inte är helt liten längre. Tröjan gillar vi jättemycket med! Härlig färg på den!!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-06-07 21:11:03 följande:
    tycker att det är roligt att blanda olika märken
    Det är liksom själva poängen...att blanda tycker jag. Annars blir det lite för förutsägbart. Girafferna är snygga
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-06-07 21:17:58 följande:
    ja, det är skoj att blanda jag gillar också girafferna, verkar vara en härlig färg. Du får ta med dig dina katvig shorts till ajabaja och kolla
    Så kommer det bli. Efter studenthelvetet nästa vecka tar vi tåget till Malmö!
  • mortillsju
    jompa skrev 2008-06-07 21:14:38 följande:
    Måste hålla med dig där, för på äldre barn kan lätt mjukis shorts se lite pyjamasaktigt ut. Har nog inga såna till min kille längre, förutom de VV shortsen som jag väntar hem, men de ska bli fram och tillbaka till badet shorts
    Jo jag tror det är så med. Lillasyster har de gul/gula shortsen från Katvig och på henne ser det helt OK ut till hennes Plastisockklänning till exempel!
  • mortillsju

God Morgon alla i tråden!

Först ut är jag idag! Idag är det stoooor studentfest här hemma (därav uppe tidigt!!) för 19-åriga sonen som går ut gymnasiet. Jobbigt och roligt.

Ha en trevlig dag alla!!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10