Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

SmillaMilla skrev 2008-06-12 21:37:17 följande:
    Ja när vi ändå är lite ot här så fortsätter jag. Behöver tips. Svea är ju nu hela 9 månader och har skrikattacker varenda eviga kväll. De startar efter en till två timmar efter läggning. Och sedan håller de i i ca 1 timme. Hon skriker konstant, kastar sig bakåt, är helt galen/bort. Någon som vet varför? Sonen gjorde aldrig så här.
    Skatten är sån när han får tänder, helt otröstlig och man får liksom inte kontakt m honom. brukar hålla i sig 1-2 timmar. Men det brukar ju bara vara ett par nätter åt gången.
    Har hon varit sådan en längre period? De brukar väl komma in i ngn mardröms period runt 9 månader har jag för mig.
    Usch stackarn
    Buttelina skrev 2008-06-12 21:43:50 följande:
    grattis  åhhh vad skoj!!! var det jättetidigt i graviditeten eller?
    Tack Ja bara v 8 *jättenervig här*
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-06-12 21:46:05 följande:
    Haha klart bebben ska ha MOLO!!!
    Det var nog det han oxå insåg

Fast han tycker faktisgt att det är bättre å handla de "danska" ist för typ hm trots prislappen....
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-06-12 21:48:08 följande:
    Hahahaha , klart bebisen ska ha Molo och Katvig och absolut Småfolk.Men du kan ju inviga din syster i det så din man slipper köpa alla danska kläder till den
    Lina med Liten skrev 2008-06-12 21:48:46 följande:
    Ibland är inte hjärnan med! Nu måste du ju dansk-frälsa henne
    Ja men nu i efterhand är det ju så SJÄLVKLART!! Han sa ju t om "nä men förhoppningsvis snart"

Har redan börjat fundilera på vad som skulle passa damen (syster alltså) Oskyldig
    Hon e en såndäringa som ofta frågar om det är pyjamas  Men hon är snart härdad så
  • Fantastiska Skatt
    Duntoffla skrev 2008-06-12 21:50:20 följande:
    Åhh vad kul! Tänk vad mycket fint du ska få shoppa!
    precis
    gosmamman skrev 2008-06-12 21:50:34 följande:
    Jag brukar köpa lite roliga plagg när barnen fyller speciellt, födsel, dop, 1årsdag men rea är ju också kul. Det är ju inte så att man ska fylla deras garderober också .
    Nä iof men hon kommer m så mkt kläder i hennes smak t Skatten så då kan jag komma m kläder i min smak t hennes bebbe
    Buttelina skrev 2008-06-12 21:50:54 följande:
    åhh, håller tummarna stenhårt! men det går säkert super bra! åååhh skoj
    jag med! Tack!! Kommer nog runt Skattens 2 års dag *längar dit*
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-06-12 21:54:36 följande:
    Måste fråga, vi ska ha en ny tapet i M rum, det är vitt och en vägg ska vara fondvägg, vad tror ni om denna tapetwww.sandbergtapeter.com/default.asp&ul...
    Den var diskret och fin. Passar bra om resten ska vara vitt, lite "snäll" kanske men det är nog vad ni är ute efter??
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-06-12 21:58:00 följande:
    sååå mysigt, tänk om du också hade fått till ett litet mirakel nu också.... kan ni gå och bli tjocka ihop MYSIGT med syskonbarn!
      Tänk attt hon lyckades vara här hela helgen utan att säga ngt - blev ju nästan arg på henne , men nu kunde hon inte vara tyst längre

*känner på magen å hoppas lite*
    isold2003 skrev 2008-06-12 21:57:51 följande:
    Tillbaka från löpspåret. Skönt! Ska inte shoppa mer nu för på söndag ska vi ha kompiskväll på Slitage här i stan, de har öppet bara för oss och alla får rabatt. Någon som vill komma förbi? Ni är alla självklart välkomna! Den är jättefin! Våra kompisar har sån i hla deras flickas rum och det är superfint. De har ju jättemånga fina matchande tyger också till kuddar och gardiner. Skatten, vad roligt! Grattis till syster!
    God kväll och tack

Låter inte så dumt m kompiskväll!! Räcka ut tungan
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-06-12 22:03:13 följande:
    Ja det är nog det, den är väldigt snäll om man jämför med den vi har nu som sattes upp i februari. Shit pommes vad den ger mig epeleptiska anfall Den går inte ens att fota.
    ASG är det så illa alltså?? Visst är det den din man valde
    Lina med Liten skrev 2008-06-12 22:02:06 följande:
    Thea blev trög av majsvälling....
    Tänk va olika det kan vara mellan barnen, majsvälling var det enda som fick Skattens förstoppade mage att bli lite bättre,,,
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-06-12 22:05:10 följande:
    Både ris och majs är ju stoppande, bättre med havre då.Sonen får majs för han är alltid lös. Dottern får sin mjölkfria gröt som vi blandar välling på.
    Det trodde jag oxå. Men Skattens barnläk. sa just att för de flesta är det så men vissa reagerar tvärtom. Majsvälling är för känsliga magar och det kan vara åt båda hållen. Havre och fullkorn som ska vara så bra vid tröga magar funkade inte alls på skatten
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-06-12 22:09:38 följande:
    Japp det var den mannen valde Men alla som varit in i rummet säger samma sak, BYT!!!
    Antar att han inte har slutordet denna gången?
  • Fantastiska Skatt
    Jen80 skrev 2008-06-12 22:10:13 följande:
    God kväll på er! Kikar bara in en snabbis och säger hej innan jag ska krypa ned i sängen. Har grym huvudvärk ikväll. Idag har min stora kille fyllt 3 år ! Helt sjukt vad fort tiden går... Vad händer här inne då? Ska ta mig en kik i BT ...
     GRATTIS LIAM PÅ STRA DAGEN
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10