Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-08-20 15:01:16 följande:
    vilken vill du ha i strl 86?
    planeterna, men ska till Sthlm imorgon så kanske Matador har i butiken så ingen tokpanik än så länge men hittar inte...
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-08-20 15:05:42 följande:
    hmm, nä det blir kanske svårt. vet att jessica har letat efter 86 länge... men har skatten korta ben så funkar 80 också. lillebror har 86 i planeterna och de sitter bra. han har 86 i ränderna och de är stora. han har 80 i katvig men det är snnnarrt smått, så där går vi över till 86
    Hmm, hoppas på det då! Känns lite litet att fortfarande köpa 80 till en rund 19 månaders lixom Tänkte ta 92 i bodys, måste väl bli bra? 86 passar ju ff men i de med print börjar det bli väldans tajt om kalaskulan
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-08-20 15:26:37 följande:
    92 blir super, fast säkert lite långt i ärmarna men det gör ju inget! lillebror har fortfarande 80 i vissa molo byxor men de börjar bli på gränsen..
    Det är bara bra isf, alltid ärmarna som blir för korta!

*morr och mutter åt FL som bara jäklas* Nu kommer jag äntligen in igen men då va sambon tvungen och sticka och jobba så jag får försöka packa och sysselsätta liten här, kul kombo... han sov middag sent dessutom så lär bli ett midnattslopp här!

Ses senare!
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-08-20 16:58:43 följande:
    Oj det blev två byxor, en kjol, tre toppar och en skjorta. Ska iväg imorgon igen och kolla småsaker som strumpor och sånt, orkade inte det idag.
    Ååå kul med shopping till dig själv!! Sådant får man för lite av nu för tiden (av någon vidunderlig anledning )
  • Fantastiska Skatt
    NovJenny skrev 2008-08-20 18:45:22 följande:
    Mina är uppe på 790 kr. Segt går det också. Nästan inga bud på vissa saker. Har 5 dagar kva tror ni de ökar något?hoppas för fullt!
    Ja dte tror jag allt! Vissa kan ligga utan bud hur länge som helst och sedan bara rasslar det till
    Hoppas oxå att mina ska stiga lite till, vill ha mer shopping pengar
  • Fantastiska Skatt
    SmillaMilla skrev 2008-08-20 18:58:34 följande:
    Åhhh vart köper man den den fina hummel overallen som buttes unge har i bt. Har inboxat henne, men vill ha svar nu Ha ha
    hihi, otålig? prinsesser og pirater har men hon köpte på bombom har jag för mig hon sa....
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-08-20 21:56:14 följande:
    hmm vi har 22 i kavat... kanske blir 23 för smått till lillebror då . men att ta 24 till honom låter ju galet stort. vet du innermåttet?
    Hmm såg innemått idag el igår på molo stövlarna och då skulle Oliwer kunna ha 23 och han har precis växt ur 22 i Kavat
  • Fantastiska Skatt
    Angelinah skrev 2008-08-20 21:57:21 följande:
    hm.. rackamaja har väl måtten på sin sida har jag för mig   kolla där.. för mig de va typ 15, eller låter de galet?
    just ja - där va det nog
  • Fantastiska Skatt
    Angelinah skrev 2008-08-20 21:59:29 följande:
    hej skatten o mamman   allt väl?
    Heeej
    Jajjemensan bara finemang här! Fast borde packa *tråkigt* drar till Stockholmo imorgon Jag har sådan beslutsångest över vad jag ska shoppa och alla finfina butiker man vill hinna med ... ska till sväris och hon lär väl inte släppa iväg oss en sekund hihihi

Bra med dig och Ida? Gratulerar till världens (tror jag) finaste overall!! Åååhh om man hade en liten tös...
  • Fantastiska Skatt

Lina med Liten skrev 2008-08-20 22:02:45 följande:

God kväll!! Massa fina bilder i BT som vanligt! Lill-Alex är ju så söt i sina uttrar så man dööör
    Hej på er Fortfarande ok med Thea hoppas jag?!!
  • Fantastiska Skatt
    Angelinah skrev 2008-08-20 22:08:20 följande:
    å en tripp till gamla hometown   trevligt!!!du får stänga in sväris i skafferit o rusa till alla skojsiga butiker Jupp, vi har de bara bra både Ida o jag, lugn stilla dag med de stora barnen i skolan första dagen *mamma o ida mysdag*ja visst e den rätt snygg den åverallisen va   hoppas den passar nu bara!!!
    HAHA ja jag får väl göra det Jag får väl erbjuda en mysdag med Skatten så lär hon inte märka om vi shoppar hela dagen lång

Låter som ni haft en mysig dag, härligt!! Du den är tokfin, nästan så man får sätta ett par tofsar på Skatten (För alla smygläsare som tror jag är heeelt galen var det bara ett SKÄMT! )

Lina -- Låter bra det, hoppas det håller i sig!
  • Fantastiska Skatt
    NovJenny skrev 2008-08-20 22:12:33 följande:
    Vilka skor ska ni ha till Era barn i vinter?Kör ni 2 par skor, ett par till dagis eller?Tänker...
    Jag hade tänkt att bara ha ett par rejäla Kavat kängor/stövlar, både på dagis och hemma liksom.
    Råkade springa över ett par kängor på halva reapriset som jag köpte som "extra-utifall-om-att" sedan har han ett par Timberland kängor som vi fått som nog passar i höst iaf

SÅ egentligen bara ett par fast det blev tre ...
  • Fantastiska Skatt
    NovJenny skrev 2008-08-20 22:21:09 följande:
    Så kommer det bli för oss med, sambon är skogalen så jag har nog inget val.
    försöker du ens protestera?? *galna kvinna*

Lina --- hmm nu ska du inte vara sån' *lipar*

Tofflan --- Ssccchyyy, inte så högt tack!! flätor, rååååsa kläder och dockorna är ju bara i smyyyyg juh..

Känner mig lite utmobbad här, tur att Angelinah stöttar mig iaf (fast tvätten va visst viktigare... hmmm)
  • Fantastiska Skatt
    Incommunicado skrev 2008-08-20 22:18:41 följande:
    jodå tvättat flera ggr och rapporterat till dig efter första. De bleknar - sorry! efter 2 ggr börjar de se lite slitna ut i det grå, men vad gör det? luuuv plaggen! köpte min första lurv idag, på T:www.tradera.com/auction/auction.aspx 74, jag har paxat en ny grå i stlk 80 men vill ha en extra o tror 74 räcker just nu.Fyndat också:www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=6989...www.tradera.com/auction/auction.aspx säljare... Någon här?
    Grattis till superduper fynd!!

Äh, går ju inte att svara och citera ordentligt Måste uppgradera till plus igen *blir tossig* BRB
  • Fantastiska Skatt
    NovJenny skrev 2008-08-20 22:27:26 följande:
    Ha ha, ibland blir det en aning uttjatat, men jag klagar inte. Ibland behövs det verkligen inte fler skor eftersom vi inte har någon skohylla och ALLA ligger på hallgolvet. Ska köpa ny den första slängde vi...
    Du får göra som jag, gömma i garderober (inte så effektfullt efter barnen upptäckt vad som finns i just DEN garderoben dock ) jag har t om en skön skara på vinden Generad Vet inte om vi bor för trångt eller har för mycket skor
    Lina med Liten skrev 2008-08-20 22:26:46 följande:
    Stuuumpan då!
    Duntoffla skrev 2008-08-20 22:26:54 följande:
      Puss på´re!
  • Fantastiska Skatt
    NovJenny skrev 2008-08-20 22:36:12 följande:
    Ni bor för litet.
    Lina med Liten skrev 2008-08-20 22:37:52 följande:
    så tolkar jag det också Det andra är liksom inget alternativ
    Det känns tryggt! Ni e bra ni tjejjer

Nä nu kurrar det i magen, sedan va det den däringa packningen som inte vill fixa sig självt

CU
  • Fantastiska Skatt
    SmillaMilla skrev 2008-08-21 11:13:01 följande:
    Slängde in en bild på svea i anons första danska plagg. En katvig tröja. Vad tycker ni ser den alldeles för stor ut? Veck upp ärmen kanske 3 cm.
    Set inte alls stor ut på sötnosen! Jättefint

Ser att Småfolk ändrat modellen, jag tyckte dom hade så bra passform t om på min rultis
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10