Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Emmsan skrev 2008-06-11 22:09:04 följande:
    som jag ser det är det två olika färger?? en med bruna muddar o en med svarta eller luras bilderna?? hmm
    Jag tror att bilderna luras. De heter i alla fall Jade bägge två. Muddarna är nog mörkbruna.
    Bäst att maila och kolla. För färgen avgör massa. Annars blir det den bruna som jag började kolla på.
    Preggi skrev 2008-06-11 22:09:22 följande:
    Nä, jag vet.. Inte grilla, det går ju inte... Nu MÅSTE vi flytta.. Om vi ska ha råd så måste jag nog dra in rejält på mitt shoppingkonto.. och det vill jag ju helst inte... Dessutom så vill jag inte flytta ifrån Nacka i Sthlm där vi bor så det kommer bli dyrt... Måste nog vinna lite på lotto eller nåt...När är bebben född, äldre eller yngre än Matilda?Jag trodde aldrig hon skulle gå med på att ha dom på sig men hon är ju halvblind. Hon har ett väldigt stort synfel och vill gärna ha dom på så hon ser. Men hon har ju bara haft dom nån vecka nu så vi får se, det kanske bara är smekmånad nu...
    Bor du i Nacka? Då är vi ju praktiskt taget grannar!

CAmilla- vilka söta killar i BT!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-06-11 22:34:08 följande:
    Duntoffla, vi bor i Skogalund. Var bor ni? Jag känner mig inte så dum egentligen. Det är ju inte som att hon sprungit in i väggar och så.. De sa tom att det är nästan omöjligt att upptäcka själv eftersom Matilda inte har vetat nåt annat så kompenserar hon ju så bra och lär sig leva så.. Men nu efteråt när vi vet att hon ser illa så förstår man ju varför hon gjort som hon gjort ibland.. Lycka till med ditt jobbsökande. Jag ska till ett ställe på fredag för en tredje intervju hos dom. Nu ska jag träffa VDn. Hoppas han gillar mig. Vilka härliga bilder Camilla!! Som sagt, så himla fina dina pojkar!! De klär verkligen i katvig!
    Kanske inte helt grannar men vi bor på Ingarö. Samma sida av stan i alla fall
    september 01 skrev 2008-06-11 22:40:56 följande:
    Hej alla!Nån som kan hjälpa mig mig med stl. i småfolk t-shirt??Min kille har nu 80 sitter kanon kan ha 86 i katvig, ska jag då välja 74-80 el. 86-92??
     74/80 kommer nog funka toppen. Min kille har 80 i annat (86 i Katvig) och har 74/80 i Småfolk. Han är en stadig bit
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-11 22:30:07 följande:
    Jisses vad still det ska bli i tråden i höst då, om alla ska börja jobba. Jag börjar i september.
    Neeeej! Ni får inte börja redan allihopa! Vad ska jag då göra?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-11 22:48:39 följande:
    Men vi kommer ju säkert att hänga här ändå.Jag har ju massa ledig tid. Lyx på det sättet att jobba som jag gör. Ingen barnomsorg har vi heller. Bäst!
    Jag har ingen tid alls att hänga här när jag väl börjar sen.Då är det fullt ös hela dagarna.  Vad jobbar du med? (du har sagt det förut men jag skyller på amningshjärna trots att jag slutat )
    Lina med Liten skrev 2008-06-11 22:49:53 följande:
    jag hoppas kunna gå ner till runt 70%. Iaf första året... Sen får vi ta ett nytt snack
    Min tjänst var från början 75% men blev sen 100% (25% på mammavik). Hon som jag vickade för är ju tillbaka så jag antar att jag har 75 % igen. Fast jag kan säkert få jobba mer om jag vill. Folk kläcker på löpande band på jobbet
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    gosmamman skrev 2008-06-11 22:54:42 följande:
    På kvällarna kommer jag nog hänga här ändå, jag väljer ju det framför tvnNu är det verkligen godnatt för mig
    Haha..svårt att slita sig?

Milizza- söt tös i Molos fina ränder!

Butte- visst blir man glad av att få använda lite långärmat? Lillebror är söt som socker!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-11 22:59:39 följande:
    jag har också svårt att slita mig
    Den här tråden har den effekten. Känns det bra nu när du är stugägare? hur stor är den förresten?

Du förresten, du kanske vet...(here we go again med lite tjat) Vet du om denna har den här färgen IRL? Du är väl på Ajabaja då och då?

http://www.froekenblaa.dk/data/Thumb2/3460.jpg

Brukar de förresten ha ngn rea under sommaren?

Verkar som om Bia är ett blivande kock-ämne! Jag kan gissa att min sambo kommer bli glad om Noel visar samma intresse för matlagning.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-11 23:04:21 följande:
    Duntoffla: Jag jobbar på ett boende för handikappade. Boendet är kombinerat med korttidsverksamhet som fungerar som avlastning på helgerna.
    Ok. Så du kan lägga eget schema och så?
    Duntoffla skrev 2008-06-11 23:04:15 följande:
    Den här tråden har den effekten. Känns det bra nu när du är stugägare? hur stor är den förresten?Du förresten, du kanske vet...(here we go again med lite tjat) Vet du om denna har den här färgen IRL? Du är väl på Ajabaja då och då?www.froekenblaa.dk/data/Thumb2/3460.jpgBrukar de förresten ha ngn rea under sommaren?Verkar som om Bia är ett blivande kock-ämne! Jag kan gissa att min sambo kommer bli glad om Noel visar samma intresse för matlagning.
     Äh, fel länk!

http://www.ajabajakids.com/uploads/foto/MAT_F2008_2_011.jpg
    milizza skrev 2008-06-11 23:04:08 följande:
    Brukar mest tjuvläsa här Men jag har en fråga jag har grubblat mej gråhårig på..har molos kläder blivit större den senaste tiden?När jag mätte några nya suitar i st 80 med några från förra året..var den en stooor skillnad på längden... Skumt.
    Ja, en del verkar ha blivit större. (de danska barnen äter för mycket pölse ) Jag hade ett par 80:or hemma av vårens kollektion och de var superstora. Noels gamla regnbågssuit i 80 sitter bra (aningens stor men inte som de andra gigantiska)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-11 23:10:26 följande:
    den är på 40kvadrat. har faktiskt inte kollat alls åt mini ature när jag varit på ajabaja... vet inte heller när de rear, hade inte upptäckt småfolk förra sommaren Bia älskar att laga mat, och mata allt och alla han älskar att äta mat och varenda morgon så står han och tigger kaffe av mig, han verkligen tokälskar kaffe kanske en blivande kock.. är din sambo kock eller?
    Ok. Jag mailar dem och hör istället. Tack ändå! Vi får hålla tummarna för lite schysst rea snart. På Småfolk och MAT. Kaffe redan? Det är nog rätt ovanligt i den åldern. SJälv var jag 20 när jag lärde mig dricka kaffe.

Ja, sambon är kock så jag tror nog att Noel kommer få hjälpa till med matlagningen sen (om han vill förstås)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-11 23:12:55 följande:
    Duntoffla: Nä jag kan inte lägga schema själv, efterhand. Hade det så innan.Eftersom min man också jobbar inom omsorgen och jobbar få men långa pass så kan vi pussla ihop våra scheman. Nu gör de nytt schema på mitt jobb. Då sätter de inte mina pass samtidigt som min mans. Förstår du?Varannan helg jobbar vi båda men beroende på hur våra arbetstider ligger krockar det inte så mycket. Och när det krockar tjänar stora tösen extra fickpengar genom att passa småsyskonen. Hemskt va?!
    Fattar precis! Låter som en bra lösning med "barnvakt"- alla glada och nöjda!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-11 23:24:36 följande:
    Nu är det dags att sova här med! Godnatt!
    Lina med Liten skrev 2008-06-11 23:27:04 följande:
    Nu måste jag med sova Hörs!!
    Buttelina skrev 2008-06-11 23:29:13 följande:
    va fasiken ska alla sova nu när jag precis satt mig
    mortillsju skrev 2008-06-11 23:29:38 följande:
    Ouups...alla går och sover när jag kommer
    Jag är kvar! Hej förresten mortillsju!

Butte- ja, jag vill ha jackan! Men ínte till 900 spänn! Då får det va! Så snygg är den inte...
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10