• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tycker inte alls att det blir pyjamas över det. Sitter jättefint på. Tröjan är smal i passformen, vilket är bra eftersom jag köpte stl 98 till Ilon som annars har 86/92 i tröjor. I byxor har han 86, men nu köpte jag ju 98. De är stora, men inte så det stör tycker jag. Det enda är ju att det lösa åker över mudden en del när han rör på sig. Vet inte hur lång Ilon är, men han fyller ju ut kläderna på bredden om inte annat ... Bra då man kan gå upp nån stl för tjockare lär han inte bli, utan bara längre så kläderna kommer nog räcka läääänge ... och då blir det inte dyrt !!

• Jen80

God kväll! Kikar in en liten sväng, men tänkte gå upp snart och lägga mig på soffan med sambon.
    Slängde in några bilder i BT bland alla andra söta barn !!

• Jen80

Duntoffla: Ja, nu kunde jag inte hålla mig längre med nya Molo till Ava. Var inne på eleraff och shoppade lite idag .
    Bodyn är sååå fin!! Har ingen aning om vad jag ska ha till de randiga (rosa) byxorna, men jag ska nog hitta nåt .
    Har upptäckt att den gröna tunikan som jag köpt på Pop (finns bild i mitt galleri) passar jättefint med de blommiga byxorna (som bodyn jag köpte), så nu måste jag köpa de byxorna också. Och den tunikan fnns i nån rödaktig ton som jag också tror passar jättefint till de blommiga byxorna. Tror att den tunikan är i ungefär samma färg som i nån av de ränderna på de röd/oranga randiga byxorna, så det får kanske bli en sån tunika också. Usch, ångest ångest över allt som måste shoppas!!

Blev även lite från Lindex idag och ett par Pop överdragsbyxor till Ava som hon ska ha nästa vår. Fanns tyvärr inte stl 80, men 74 borde hon väl kunna ha ett tag eller? Kanske var ett dumt köp...

• Jen80

Lite nytt som hade kommit till eleraff:
    En råååsa veloursuit (ungefär samma färg som Katvigs rosa velour) med såna vantar på (fanns en liknande förra hösten) och även en sån i mörkgrå eller nåt.
    Nån randig tröja med blekrosa och så vit eller brun (snacka om dåligt minne) med starkare rosa kanter.
    Superfin velourtröja i mörkgrå med såna små vantar på. Är sugen på den till Ilon.
    Sen lite stjärnor, gröna ränder, såna ränder som är på rymdtröjans ärmar. Ville ha den tröjan till Ilon, men fanns bara som body eller som tröja till större barn. Gillar bebismodellen mer, men den kanske börjar bli på gränsen till Ilon i stl 92... Eller äh, det måste han ju kunna ha. Älskade de färgerna.

• Jen80

Men åååååh!! Såg de cerisa velourbyxorna på Poppilopp nu *VILL HA*!! Jag som inte skulel köpa mer nu på ett tag... Kanske ska byta de rosarandiga till ett par velourisar ist. Svårt svårt!! Måste ju ha blombyxorna ju, till den gröna tunikan...

• Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-07-21 20:25:04 följande:
    Åh jag ska ju till eleraff i borgholm senare i veckan! Fanns det byxor i dom ränderna som är på rymdtröjans armar? Jag funderar på att hålla mig tills jag kommer dit, men nu är det svåååårt
    Ja, jag har för mig det, men är inte säker så det bästa är att ringa. Vet inte heller om de kör upp allt till Borgholm, men de kör ju varje dag så är det nåt du vill ha så tar de ju med det till butiken. Ring så berättar hon nog i detalj om allt som finns . Låg lite huller och buller just nu för hon hade inte hunnit packa upp det än .
    Mosen08 skrev 2008-07-21 20:25:45 följande:
    Jättefin shopping!! vad köpte du för strl i byxorna o bodyn till Ava?
    Köpte stl 68, men de är tänkte lite längre fram. Nu är de för stora, men det dröjer nog inte länge tills hon kan ha dem. Bodyn har jag inte provat än, men den är ju också för stor nu. Ska nog köpa blombyxorna i stl 62 då de säkert lär vara för stora ändå...
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-07-21 20:30:13 följande:
    Är det bara jag som tycker det är lustigt att Molo smyghöjer priserna? Innan kostade randiga brallor 129, nu 149.*morr*
    Men gången innan kostade de väl 149 kr och så sänkte de i våras... eller?!?!
  • Jen80
    Mosen08 skrev 2008-07-21 20:35:30 följande:
    Ok, hur stor är hon nu? Vet inte om jag vågar ta 68 eller om det kanske blir för smått fort, Moa ligger en kurva över "medel".. hmmm svårt det där!
    Hur gammal är hon nu? Ava ligger strax över medel, är 2 mån och kommer kunna ha de här lääänge. De är för stora midjan och pösiga runt blöjan.
  • Jen80
    Mosen08 skrev 2008-07-21 20:39:47 följande:
    Hon blir 3mån på torsdag (ska mäta o väga då) , hon va 59 lång o vägde ca 5500 när hon va 2 mån..
    Ok, Ava var 57 cm och vägde runt 5400 så de är ju rätt så lika. Tror nog dessa kommer vara rätt stora om en månad också. Har du tänkt att använda dem nu så skulle jag nog ta 68. Ava har 56/62 i kläder och jag tror nog 62:orna hade varit lite stora också.
  • Jen80
    Mosen08 skrev 2008-07-21 20:39:47 följande:
    Hon blir 3mån på torsdag (ska mäta o väga då) , hon va 59 lång o vägde ca 5500 när hon va 2 mån..
    Gö ju inget om de blir för långa, men de var rätt pösiga upptill och det är ju inte så kul om de är tänkta att ha nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10