Inlägg från: J esssica |Visa alla inlägg
  • J esssica

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Gokväll tjejer!

En lite ot fråga. Om man lägger ut en annons på t och glömmer att skriva att plagget är namnat och lägger till det sen kan högste budgivaren häva köpet då?

• J esssica
    Tjejtriss skrev 2008-08-10 23:05:58 följande:
    Japp, fast egentligen tycker jag att man kan räkna med att plagget är namnat när man köper begagnade plagg..
    [/citat]
    karmasus skrev 2008-08-10 23:08:13 följande:
    [citat]
    Yes, eftersom den varan de bjöd på inte är enligt beskrivning. Bjuder man efter din extra text tillkommit gäller budet.J esssica skrev 2008-08-10 23:04:38 följande:
    [/citat]

Lina med Liten skrev 2008-08-10 23:06:56 följande:
    [citat]
    hur sent skrev du det? Efter att vinnande bud va lagt eller?
    Delade meningar. Annonsen lades ut för ett par timmar sedan. Jag la till i beskrivningen när jag kom på att jag glömt det efter ca två timmar. I beskrivningen först står det varken att den är namnad eller onamnad.
  • J esssica
    Buttelina skrev 2008-08-10 23:08:21 följande:
    och förresten... såg du mina planetbyxor på lillebror i bildis? strl 86... inte alls stora... hittar du inga 86or till din grabb så kan du ta 92 på dom... det gjorde jag med cirkusbyxorna till lillebror
    Åh va fin han var i de Kanske man ska ta ett par 92or då innan alla tar slut.
  • J esssica
    Buttelina skrev 2008-08-10 23:12:57 följande:
    men då får du säkert fler bud... så är "problemet" ur världen
    Fast jag vet inte. Den steg jättefort på en gång.
  • J esssica
    karmasus skrev 2008-08-10 23:13:37 följande:
    Om högsta budgivare kontaktaer dig och vill dra tillbaks budet så antar jag att han/hon får göra det. Det är upp till budgivaren att bevaka sin auktion. Så har jag gjort i alla fall när jag missat något. Det har alltid kommit en annan budgivare och budat högra så vi har inte behövt blanda in Tradera. J esssica skrev 2008-08-10 23:10:47 följande:
    Jag har redan skickat till henne får väl se vad hon skriver. Men jag menar om inget alls står kan man väl inte förutsätta att plagget inte är namnat?
  • J esssica
    Tjejtriss skrev 2008-08-10 23:11:01 följande:
    Svamlar vidare...Har man skrivit i auktionen att plagget ej är namnat och sen ändrat sig, så tycker jag nog att köparen har rätt att dra tillbaka sitt bud. Egentligen är det väl inte väsentligt, men för goodwill. Om det däremot inte står något alls ang namning innan så tycker jag inte att köparen kan räkna med att plagget är onamnad, om nu plagget är använt.
    [/citat]

Lina med Liten skrev 2008-08-10 23:15:13 följande:
    [citat]
    Precis min åsikt! Köparen har undersökningsplikt!
    tack tjejer
  • J esssica
    Buttelina skrev 2008-08-10 23:19:41 följande:
    nä, jag tycker inte det... det är väl inte hela världenom det skulle vara namnat.. fast nu går ju inte mina barn på dagis ...
    Jag stör mig inte heller på det, trots dagisbarn
  • J esssica
    Tjejtriss skrev 2008-08-10 23:19:47 följande:
    Ja, fast det gör mig ingenting egentligen, men jag blev lite irriterad (upptäckte det långt efter att jag fått hem tröjan). Men visst hade köpet kunnat gå tillbaka.
    det är ju dålig! Då skulle jag däremot blivit irriterad som bara den!
  • J esssica
    belladona skrev 2008-08-10 23:21:25 följande:
    fast två timmar senare  då är det nog lugnt  ,det lär säkert kommer flera bud ..Nu har jag okså kämpat att lägga ut lite på T . Vill har massor av pengar att köpa nyheter för
    Hoppas på det fast den steg jättefort på en gång.
  • J esssica

Butte: Har du några randiga byxor i 86? Tänkte om du kanske kunde mäta mot rymdbyxorna?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10