• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God förmiddag!

Härligt väder idag.. Vad ska man hitta på i regnstormen?
    Vi ska ut en sväng och skicka iväg ett po.p set jag sålt men resten av dagen då?
    Rensa garderoben kanske?
    Idag har M på sig hennes fina lammtröja för sista gången. Den är för liten nu..
    Måste nog leta efter en större. Hon är så himla fin i den!

Vad ska ni andra hitta på?

• Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-08-05 10:08:23 följande:
    Godmorgon! Uhh vilken höst, vad deprimerad jag blir . Jag har sån fruktansvärd ångest inför att börja jobba. Jag kan inte fatta att Milo ska börja på dagis om mindre än 2 veckor. *vrider mig i ångestplågor* Jag vill vara föräldraledig läääääänge till ju! *snyft*
    Då är vi två då. Jag har ju varit hemma i över 3 år nu och är inte så sugen på att jobba. Trivs så bra med det här livet. Men det ska bli skönt att få en massa extra pengar...

Ni som är proffs på att sälja, var köper man mailingbags billigast och bäst?
    Såg att det fanns på EST, är dom bra? *nollkoll*
  • Preggi
    loveliva skrev 2008-08-05 10:17:38 följande:
    God morgon!JÄTTE härligt väder...regn från sidan Blir en innesittardag Just nu visas Jönssonligan på dvd
    Här blåser det massor och regnar.. SVårt att tänka sig att man låg på bryggan i bikini i fredags?
    Tjollabolla skrev 2008-08-05 10:19:04 följande:
    Åh vad skönt med en till! Alla säger bara till mig "Ja nu ska det väl bli skönt att börja jobba?" Hmm, inte det minsta faktiskt... Och jag ska ju bara jobba 70% så med dom kommande dagisräkningarna blir det inte så stor skillnad i pengaväg heller. *muttrar* Jag brukar köpa på Tradera av "mammahappy". Hon skickar alltid supersnabbt!
    Ja men så säger ju alla till mig med. Jag ser inte fram emot att jobba, jag älskar att vara hemma med barnen. Nu får jag se fram emot nästa barnkull jag har tänkt att vi ska skaffa om ett par år.. Då vill jag vara hemma lika länge igen.. Så underbart!!
    Duntoffla skrev 2008-08-05 10:26:02 följande:
    Här blir det en liten lekstund ute med Noel efter lunch. Måste testa nya Lindex regnbrallorna. Synd att jag inte hunnit hämta mina stövlar än Och sen kom jag på att man kanske borde ha ngn form av regnhatt? Får nog bli Lindex det med. Hmm...man kanske ska ta en tur till närmaste Lindex med andra ord?
    Vilka regnkläder köpte du? Jag är sugen på stövlarna..
    Det blev mailingbags från EST fraktfritt så kändes det billigast.. Tog 2 olika storlekar. Här ska det säljas grejer..
  • Preggi

Nu sliter snart M sönder min tröja.. Vi måste hitta på nåt nu!

Ses senare!

• Preggi

God eftermiddag!

Nu har jag varit ute och skickat iväg mitt första paket.. *duktig* 600kr rikare..
    Ska snart iväg och hämta P.

Vad har hänt här idag? Några nyheter?

Buttelina skrev 2008-08-05 14:16:27 följande:
    jag vet vilka färger
    Pratar ni vv? Jag vill veta!!!!
    isold2003 skrev 2008-08-05 14:21:43 följande:
    Hallå i tråden! Nu har jag vaknat till ordentligt och varit ute och ridit en sväng. Ska hämta pojkarna alldeles strax. Efter att jag hittade det där Mololinnet igår har jag inte kunnat sluta tänka på det. Jag har ju faktiskt inte köpt något annat höstplagg ännu, kanske måste slå till. Men om jag väntar lite kanske det kommer till Sverige. Suck, när blev jag så förståndig och återhållsam? Känns konstigt
    Hallå!
    Jag är riktigt impad! Tycker nog att du kan unna dig linnet från dk..
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-05 14:39:38 följande:
    Tack! Visst är jag värd det  Ska vänta på svar bara från shopparna jag mailade. Imorgon öppnar Slitage efter sin semesterstängning och de har fått in Louie&Louis nu så jag ska ner och klämma på dem imorgon
    Absolut! Men tanke på att du inte köpt höstnytt så är det ju det minsta du kan unna dig..
    Du får rapportera hur LL är irl. Inget som jag fastnat för direkt men det kommer väl..

Jag vill se mer molo nu!

Nu måste vi hämta hem P. känns löjligt att åka bil 100m men det är ju inte direkt promenadväder..
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-08-05 17:38:47 följande:
    Hm.. undrar om man ska köra ut en laddning på T ikväll...   Måste göra plats för alla fina höstkläder.. Va tror ni om att lägga ut vinterkläder å dyl nu? Ska man vänta kanske?
    Jag tänkte detsamma. Men undrar om man inte ska vänta med vinterkläder till september? Men jag är inget T proffs som ni andra här.
    Höstkläder går nog som smör nu.. Jag la ut ett po.p set på blocket sålt efter 5 min..
    Mailingbags beställda idag. Jag sitter och laddar för min första T omgång...
    Kissekatt skrev 2008-08-05 17:15:38 följande:
    En liten fråga bara.....hur får man in stora bilder i bildtråden? Jag brukar bara läsa och titta och dreggla , men nu har jag en så underbar bild som jag bara måste lägga in.
    Vilken sötnos!
  • Preggi

Godkväll!

Nu kom jag in på FL för första gången ikväll..

Har jag missat nåt?

isold2003 skrev 2008-08-05 22:50:34 följande:
    www.funkylittlemonkey.dk/shop/frontpage.html Det är jag och Butte
    Vad ska ni ha? Jag känner mig lite sugen på ett par plagg därifrån men jag ska nog vänta och se om de kommer till Sverige först.. Tror jag..
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-05 23:00:39 följande:
    Jag måste ha cirkuslinnet och ska ha cirkusbyxorna också. Har kollat med några shoppar och än så länge ingen som kommer att få hem linnet iaf så nu köper jag det från dk.
    Det är superfint! Jag vill ha älglinnet och kattlinnet. Och den där kattklänningen och tröjan med paraplyer och randiga ärmar. Men det blir för dyrt med allt nu så jag måste vänta.
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-05 23:10:54 följande:
    Mmm, jag tror att jag ska ha kattlinnet också, nu när jag ändå beställer Det verkar inte vara så många svenska shoppar som tar in linnen till vintern. Inte så konstigt kanske men min lillkille är så himla fin i de linnena så de är ett måste.
    Jag tror att om man inte beställer nu så kan det vara svårt att få tag i vissa plagg sen...
    Tror att din lille kommer bli supersnygg i dom!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10