• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej igen,

Hemma igen och det blev en mardröms tur till affären. Tjejerna har aldrig varit mer till salu än då. De rev halva butiken så vi fick gå hem igen utan tapeter. Hoppas att min man kommer hem snart så jag kan gå iväg själv och titta. Men det får bli till en annan butik... Jag trodde jag skulle skämmas ihjäl.. Generad

Duntoffla, gud vilken fin kombo med NS och tärningar! Och väldigt söt pojke kläderna sitter på...

Angelinah, vill du flytta till Flen?

• Preggi
    Jen80 skrev 2008-08-03 13:52:07 följande:
    Sen 10.30 har han ju sovit !!Preggi: vi vet hur det är att ha barn . Alla tror vi att våra barn är värst, men det sköna (och det man får trösta sig med) är att det alltid finns värre ...
    Haha ja, men det är så jobbigt att vara ensam när alla strirrar på en.. De hade som ett podium med en stol på och en massa glasflaskor stående bredvid. Jag sa till att de inte fick klättra där. Jag vände ryggen till nån sekund sen ser jag P står där uppe bredvid stolen och ska hjälpa M upp som ramlar ner och välter ALLA glasflaskorna.. Det lät jättehögt men som tur var gick ingenting sönder...
    CamillaJ skrev 2008-08-03 13:53:33 följande:
    Hehehehe... ja vi fick åka hem sist vi var och kollade tapeter för Isak stod i skyltsfönstret och möblerade om där och sen skulle han kolla på alla rullar som fanns osv osv men den vi åkte till här fanns det lekrum i Det var ju riktigt najjs kunde man kolla i fred med!
    Lekrum borde det finnas på alla ställen.. Där man kunde spärra in barnen...
    Helle skrev 2008-08-03 13:53:36 följande:
    Usch vad jobbigt. Så hade vi det också när vi letade till sonens rum och då var vi ändå två vuxna och ett barn som vi kunde punktmarkera. De är snabba de små liven. Hoppas det blir en bättre runda senare idag.
    Tack..
    Så synd att jag inte hann handla för jag hade precis hittat jättefina tapeter och jag hann inte skriva ner vad de hette ens..
  • Preggi
    Emmsan skrev 2008-08-03 14:14:26 följande:
    nästan alla tapeter finns ju på internet kanske du kan kolla ut dem där först o sen åka o se dem live lite lättare än at bläddra i alla miljoner tapet böcker ;)
    Ja tack o lov att de finns på nätet. Det går ju inte att kolla igenom alla. Jag hade skrivit ner ett par olika alternativ jag hittat på nätet och ville bara se hur de såg ut irl. Men nu hittade jag ju ännu fler alternativ.. Vi får se vilka det blir... Hoppas nu att maken hinner hem innan de stänger..
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-03 14:00:38 följande:
    Såklart shoppingmorsan.blogspot.com/Uppdaterar bloggen om en liten stund.
    Kollade in. De där tapeterna från midbec är ju så otroligt fina! Vi har dom i rosa.
    Ska du köra varannan vit i hela rummet? Vi tänkte det först men sen gjorde vi en hel stjärnvägg och resten av rummet i en randig tapet som hörde ihop med stjärnorna.
    Valnöt är ju så himla fint. Vi har tråkiga ekgolv överallt..
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-03 14:28:01 följande:
    Dom är super fina, jag vet inte riktigt hur vi ska göra än, antingen så eller stjärnorna som fondvägg och vitt eller randigt på övriga väggar, får ta mej en stor funderare på det. Mm, samma som är, ångrar så att vi la in så mycket ek golv, men från och med nu blir det valnöt i rummen som är kvar att lägga golv i.
    hur du än väljer att göra så kommer det ju bli jättefint..
    Nu kom min man hem efter golfrundan så nu ska jag tillbaka till butiken och kolla tapeter igen..
    Hoppas att dom inte minns mig.. hehe!
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-03 14:52:12 följande:
    Pausar lite i städandet... Tack! Ibland är barnen billiga Synd att det inte blev några tapeter. Som sagt, Värmdö färgbod eller Byggole ute på Värmdö kanske? Verkar vara fler som gillar Keek-a-boo tapeterna. Sitter också och fnular på en fondvägg med stjärnor eller om man ska köra randigt med vitt? Vi har ju egentligen bara en långvägg som är "hel" . Resten av rummet har snedtak eller fönster. Och ekgolv Sorry för OT.
    Hemma igen.. Gick tillbaka till vår byggole och beställde tapeter. Såg ingen som var där i förmiddags.. Hittade en helt underbar kollektion från Intrade som heter raffles. Men dom kostade 1100 per rulle så jag snålade och tog en klassisk svart/vit från midbec. Det är ju bara till sovrummet och hur ofta är man där inne..

Nu ska jag steka pannkakor
  • Preggi

Godkväll!

kikar in en snabbis bara. Imorgon börjar allvaret, känns konstigt att sätta väckarklockan... P börjar på dagis och mannen börjar jobba. Så det blir jag och M i en vecka sen börjar hennes inskolning.

Shoppas det nåt här?

• Preggi

Godmorgon!

Jag blev utkastad från FL igår kväll så jag gick och la mig tidigt istället för första gången på länge.
    Missade jag nåt?

angelinah, underbara akrobatbilder!
    Har du varit på so cute? Ska bli spännande att se vad de tar in för molosar...

• Preggi
    loveliva skrev 2008-08-04 08:36:40 följande:
    Blir utslängd hela tiden Preggi- Fiiina tösen i kaninerna!!!!!
    Tack! Jag gillar verkligen kaninerna!

Nu ska vi lämna P på dagis för första gången på länge.. Känns jättekonstigt!
  • Preggi
    loveliva skrev 2008-08-04 08:54:27 följande:
    Ja, ninerna är underbara!!!Mina pojkar börjar dagis på onsdag efter att ha varit lediga 2 mån. Spännande! Hoppas det går bra för P idag på dagis!
    Det gick hur bra som helst att lämna P. Hon bara sprang in och hann inte ens säga hejdå till mig...

Duntoffla, Tack! Det finns en butik i Orminge som heter familjetorget som säljer NS. De har rea nu men bara 30% har jag för mig.

Jag och M ska snart ut och leta efter nya snygga skor till henne...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10