• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej!

Butte, helt underbara bilder! Cirkus suiten är ju helt underbar! Vi måste ha nåt i det printet. Frågan är bara vad?

Shoppas det nåt här idag?

• Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-04 17:05:13 följande:
     Hallå! Allt bra med er? Jag shoppar inget för tillfället alls. Sitter och förbereder lite Traderagrejer i power lister
    Allt är bra med oss. Första dagen på dagis för P. M börjar nästa vecka.
    Jag håller mig från klädshopping nu. Vi har alldeles för mkt kläder. Jag måste sälja lite nu, idag har vi köpt skor till Matilda. Kul att köpa nåt som verkligen behövs..
    När du säljer på T tar du alltid 1kr i utrop?
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-04 17:21:35 följande:
     Hur gick det på dagis för P? Jag avhåller mig lite från shopping jag med. Ska kolla igenom ordentligt vad N har efter att jag rensat ut. Jag brukar ta 1 kr på märkeskläderna (Molo och Katvig etc) På en del "mindre attraktiva" kläder tar jag högre utrop så jag slipper ge bort dem. Märkeskläderna brukar gå mycket bättre.Nu ska jag börja lite med middagen. Noel vaknade precis.CU later
    Det gick kanonbra. Hon sprang in utan att säga hejdå till mig och det tog över en timme att få med tjejerna hem när jag hämtade henne. Jag tror det kommer gå hur bra som helst för M med när hon börjar nästa vecka. Det känns så bra att lämna dom där. Det är världens bästa dagis.. Har ni fått plats för Noel?
    Jag börjar den 18/8. Den här veckan är jag ensam med M så vi träffas gärna och tar en fika någon dag.

Angelinah, jag älskar kaninerna jag med. M har suit, body och tröja. P har inga kaniner nu, stackars barn det måste vi nog skaffa..
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-08-04 17:35:13 följande:
    Kaninerna e underbara!!! Jag har 3 par byssor, 2 bodys o en suit i kaninerna Ida älskar dom åxå... Väljer dom väldigt ofta om hon får ta kläder själv   *bra smak*
    Härligt med en dotter med så bra smak.. M älskar molo. P med nu hon har äntligen kommit över sin hello kitty fas.. Nu väljer P älgarna först.. Dom hade hon idag så himla fina!

Duntoffla, Jag ska börja på nytt jobb. Tjänsten är som ekonomiassistent på ett företag som har kontor i gamla stan. Det känns jättebra! Men självklart nervöst!
    När är det tänkt att du ska börja jobba?

Ingen katvig hittills har fallit mig i smaken alls. Det känns faktiskt jättebra för ekonomin.. Det blir en molohöst hemma hos oss helt klart!
  • Preggi

Godkväll!

Äntligen kom jag in på FL igen.
    Vad shoppas här? Orkar inte läsa tillbaka..
    Här shoppas inget idag. Har lovat mig själv att jag ska sälja först innan det kommer hem mer. Just nu är det bara molo och NS på min önskelista.

• Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-04 22:06:48 följande:
    God kväll! Vi har samma märken på listan då
    Vad har du på listan?
    ängeln83 skrev 2008-08-04 22:08:30 följande:
    GodkvällJag shoppar ingenting *stolt*Väntar på mer Molo, och Småfolk såklart.Håller på att göra en önskelista på min blogg, hittils bara en massa tröjor.
    hihi jag känner mig stolt jag med.
    Hittar mest tröjor jag vill ha men vi måste ju ha byxor att matcha med.
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-04 22:06:48 följande:
    God kväll! Vi har samma märken på listan då
    Vad har du på listan?
    ängeln83 skrev 2008-08-04 22:08:30 följande:
    GodkvällJag shoppar ingenting *stolt*Väntar på mer Molo, och Småfolk såklart.Håller på att göra en önskelista på min blogg, hittils bara en massa tröjor.
    hihi jag känner mig stolt jag med.
    Hittar mest tröjor jag vill ha men vi måste ju ha byxor att matcha med.
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-04 22:27:07 följande:
    MOLO Regnbågssuit MOLO Spacebody MOLO LurvjackaMOLO stjärnor om de kommer i bodyKanske cirkussuitenNS denim jeansThat´s it!
    Vilken bra lista.. Det var ju inte så jättemkt.. 

Min man bryr sig inte så mkt vad tjejerna har på sig, sällan han säger att nåt är fult. Senast var det Matildas kik*kid velourdräkt han inte ville hon skulle ha på sig. Han tyckte den var "farbror-Barbro" sa han.. och P hörde när han sa farbror barbro så efter det heter en av hennes dockor farbror barbro..

Svisch, snygg kombo med lindex och molo
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-04 22:48:52 följande:
    *asg* Noel kommer bli Farbror Barbro i höst då jag har en Kik Kid velour i grönt som ligger hemma och väntar Andreas bryr sig inte så mycket heller. Det enda han verkligen inte gillat var de fina uttrarna annars tycker han att det jag köper är fint. Ja, listan känns överkomlig men allt har ju inte kommit än heller...
    Nä, det är ju just det. Allt har inte kommit.. Vill ju vänta lite så jag inte köper för mkt nu om det kommer finare sen..
    isold2003 skrev 2008-08-04 22:46:30 följande:
    Kikar in från jobbet  Butte, såå fin Bia är i cirkussuiten. Hittade den här och gissa vad som kommer att bli mitt första plagg från Molos höstkollektion www.funkylittlemonkey.dk/shop/molo-undertroej... Man kan aldrig ha för många Mololinnen Superfina barn i bildtråden som vanligt!!
    Oj, vad snyggt!! Vi använder nästan aldrig linnen men jag är sugen på cirkus som tröja. Gärna med randiga eller prickiga ärmar.. Nån som vet om det kommer?
    Duntoffla skrev 2008-08-04 22:56:43 följande:
     Haha...ja, stackars barn om han blir det. Ve och fasa! Och tänk Noel som har rosa napp OCH regnbågssuit. Det är kört för honom
    Åh nej.. Bäst att du köper spindelmannen och omvänder honom med en gång...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-04 23:06:09 följande:
    Jag vet, man måste ju spara för att se om det kommer mer snygga saker.Japp, får köpa en Spindelmannendräkt pronto!   *hemska tanke*
    Det är ju så svårt att vänta..
    När ska det komma mer molo, nån som har koll?

Duntoffla skrev 2008-08-04 23:07:46 följande:
    Ja gud vilken fin!  Tänk om jag hade ngn att sätta den på. tror inte att Noel skulle bli så fin i den..
    jodå.. Jag tror att den passar till hans nya spindelmannendräkt..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10