Inlägg från: Mosen08 |Visa alla inlägg
  • Mosen08

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

isold2003 skrev 2008-07-18 22:57:32 följande:
    Jag med! Har rött, grått och brunt till pojkarna, passar till allt Fick syn på den här tröjan och tänk om den byxmodellen kommer i den här färgställningen också, det vore ju ännu bättre. Vad tror ni? www.gucce.se/zoom_product.asp Eller det kanske inte gör, räknas väl som tjejmodell
    Den färgen finns i byxa på LillaMax tror jag att det va, men dom har inga sånna muddar!
  • Mosen08
    Angelinah skrev 2008-07-21 19:01:02 följande:
    Tjohoooo!! Nya Molosar inhandlade
    Vad blev det för nåt fint? Sitter också och lurar på en beställning..
  • Mosen08
    Jen80 skrev 2008-07-21 20:15:22 följande:
    Duntoffla: Ja, nu kunde jag inte hålla mig längre med nya Molo till Ava. Var inne på eleraff och shoppade lite idag .Bodyn är sååå fin!! Har ingen aning om vad jag ska ha till de randiga (rosa) byxorna, men jag ska nog hitta nåt . Har upptäckt att den gröna tunikan som jag köpt på Pop (finns bild i mitt galleri) passar jättefint med de blommiga byxorna (som bodyn jag köpte), så nu måste jag köpa de byxorna också. Och den tunikan fnns i nån rödaktig ton som jag också tror passar jättefint till de blommiga byxorna. Tror att den tunikan är i ungefär samma färg som i nån av de ränderna på de röd/oranga randiga byxorna, så det får kanske bli en sån tunika också. Usch, ångest ångest över allt som måste shoppas!!Blev även lite från Lindex idag och ett par Pop överdragsbyxor till Ava som hon ska ha nästa vår. Fanns tyvärr inte stl 80, men 74 borde hon väl kunna ha ett tag eller? Kanske var ett dumt köp...
    Jättefin shopping!! vad köpte du för strl i byxorna o bodyn till Ava?
  • Mosen08
    Tjollabolla skrev 2008-07-21 20:25:04 följande:
    Åh jag ska ju till eleraff i borgholm senare i veckan! Fanns det byxor i dom ränderna som är på rymdtröjans armar? Jag funderar på att hålla mig tills jag kommer dit, men nu är det svåååårt
    Sist jag va inne på eleraff i borgholm så hade det inte kommit nåt nytt från molo, men det hinner kanske dyka upp tills du kommer dit!
  • Mosen08
    Jen80 skrev 2008-07-21 20:30:38 följande:
    Köpte stl 68, men de är tänkte lite längre fram. Nu är de för stora, men det dröjer nog inte länge tills hon kan ha dem. Bodyn har jag inte provat än, men den är ju också för stor nu. Ska nog köpa blombyxorna i stl 62 då de säkert lär vara för stora ändå...
    Ok, hur stor är hon nu? Vet inte om jag vågar ta 68 eller om det kanske blir för smått fort, Moa ligger en kurva över "medel".. hmmm svårt det där!
  • Mosen08
    Jen80 skrev 2008-07-21 20:38:24 följande:
    Hur gammal är hon nu? Ava ligger strax över medel, är 2 mån och kommer kunna ha de här lääänge. De är för stora midjan och pösiga runt blöjan.
    Hon blir 3mån på torsdag (ska mäta o väga då) , hon va 59 lång o vägde ca 5500 när hon va 2 mån..
  • Mosen08
    Jen80 skrev 2008-07-21 20:42:06 följande:
    Ok, Ava var 57 cm och vägde runt 5400 så de är ju rätt så lika. Tror nog dessa kommer vara rätt stora om en månad också. Har du tänkt att använda dem nu så skulle jag nog ta 68. Ava har 56/62 i kläder och jag tror nog 62:orna hade varit lite stora också.
    Nja jag hade väl tänkt att börja använda dom om ett par mån, Moa har 62 i molobodys nu och dom randiga sitter perfekt runt om men är lite att växa i på längden, dom mönstrade är rätt tighta runt magen men lite att växa i på längden..
  • Mosen08
    Jen80 skrev 2008-07-21 21:11:31 följande:
    Jag tror de har tagit upp en del till Borgholm nu, men inte allt. Ska man dit och man vet att det är nåt särskilt man vill ha så är det bäst att ringa. Velar man mellan storlekar eller bara vill se nåt plagg i verkligheten så tar de nog gärna dit det man vill se. Lollypopp: Så fint ni har gjort!! Åh, vill också komma igång med renoveringen här hemma, men det går slött med tre småttingar som tar all tid och ork...
    Nu borde väl snart rean börja på eleraff, har du hört när kanske?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10