• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

isold2003 skrev 2008-06-23 22:44:04 följande:
    Det är NS trekvarts jeans, lite tunnare i tyget och jättemysiga. Så fina dina barn är, superfina lockar. Stackars lilla örat, ärret ser fint ut iaf.
    De ser jättefina ut !! Ja, ärret har blivit finare. Får se hur det ser ut om ett år då vi ska kontakta försäkringsbolaget igen. Känns som att det ff kommer synas lite, men vi får se.
    loveliva skrev 2008-06-23 22:45:08 följande:
    Jag beställde en helrosa till Hilda på hippo idag i stl 68. Hon har ju 68 i den rosa/blå och den är STOOOR. Hilda är nu 4,5 mån. Så 68 blir nog bra Jag sitter också här och snålar och väntar tills den rosa/vita kommer på rea
    Åh, du är hemsk!!! Nu blev det en rosa velourjacka till Ava i stl 68. Sen låg sambons plånbok helt passande här i soffan så det slank ned en rosa/vit suit också, vilket hon redan har! Men nu blev det en i stl 68. Den hon har är i stl 62. Vad har Hilda för stl i sin? Stl 74 kanske hade funkat när 62 blir alldeles för tight... hmmm... Vill att hon ska kunna ha dem lääänge, för de är så fina ju .
  • Jen80
    Infinite Joy skrev 2008-06-23 22:49:29 följande:
    Vad tycker ni om wct-dressarna?! Hummel vs NS?
    Absolut NS!!
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-23 23:05:05 följande:
    Nu passar både stl 62 & 68. Så jag tog en i 74. Älskar också färgerna, och vill att de ska passa lääänge
    Men då kanske jag skulle tagit 74 om hon kan ha 62 tills 74 funkar. Om du fattar vad jag menar? 62 lär ju funka ett bra tag till. Hmmm...
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-23 23:14:38 följande:
    Men Hilda kan INTE ha 74 nu. Men i höst Beror nog lite på hur mycket hon växer, Hilda växer lååångsamt Väger nu 5,4 kg och snart 5 mån och 61 cm lång.Vad väger lilla Ava nu?
    Ava har vuxir fort nu. Hon väger 4,4 kg nu och kanske 54 cm lång... Eller nä, längden är jag inte säker på...

Butte: Ja, frågan är om jag ska skriva och höra om jag kan ändra till 74. Men sen räknar jag inte med att ava kommer bli lika stora som bröderna. De hade jag definitivt köpt 74 till...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2008-06-23 23:19:33 följande:
    nä, sen kommer det många fina färger till hösten! du kan ju ta en lila/vit i strl 74
    Åh, lila/vit måste hon ju ha ! Äh, får bli 68 nu så får jag väl köpa ytterligare en isf. Känns knäppt att köpa stl 74 nu när hon ff kan ha 56... Men åh, kommer bli så ledsen den dagen man inte får tag i flera. Fast även jag lär väl tröttna .
    så gjorde jag när Ilon var liten. Köpte en brun suit i miniapple i stl 62 och tyckte om den så mycket att jag köpte en i stl 68, men då hann jag tröttna så den användes knappt nåt .
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-23 23:21:55 följande:
    Ja jesus vad suitar Hilda kommer ha! Och Ava också om jag gissar rätt
    De kommer ha en mängd !!
    Men nu skrev jag till dem och frågade om jag kunde ändra till 74. Haha, snacka om att lagra upp. Lilla Ava som ff har 56 i sina kläder ! Jaja, vad gör man inte?!?!

Ska också krypa ned i sängen. God natt på er!

Tröttnar aldrig på bilder med söta barn, Butte !!
  • Jen80

God kväll! Hur går det med all rea-shopping ?!? Idag kom Ilons kortärmade Katvig-tröja (turkos/orange). Så fin så!
    Imorgon kommer det kanske post från hippo. Hoppas! eller hoppas och hoppas, det är ju inget Ava kan ha än på länge iaf, så det gör ju inget om det dröjer några dagar .
    Var inne på sidan idag och såg att frakten är 29 kr, men igår var det ingen frakt... tror jag.. eller är det jag som är knäpp?!?

• Jen80
    loveliva skrev 2008-06-24 20:52:20 följande:
    Jeanskjolen finns på rea hos hippo också
    Nej, inte längre.. Eller jag hittade den inte iaf. Har du tagit nåt kort på Hilda i den? Är så sugen. Superfin är den, men tänkte om den är finare sen när de kan gå. Men nä, åh, vill ha!!
  • Jen80
    JohannaJ skrev 2008-06-24 21:03:21 följande:
    hippokids.se finns kjolen för 210 I typ alla storlekar förutom just 110. Attans.
    Såg det nu. Men åh, beställde därifrån igår och såg inte den. de har nog redan postat mitt paket och nu lär jag ju isf få betala frakt... Hmmm, velig!! Men nu när jag kollar på Ava så ser jag att hon VERKLIGEN behöver en sån... Ångest!! Har ju inga pengar nu känns det som... Nån som har kjolen och vet hur den är i midjan och så. Normal i stl eller?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10