Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Angelinah skrev 2008-07-21 20:02:13 följande:
    konstiga storlekar på poppen bara ju
    Sengångare där!

Så där var det en gång förut på Poppen. När jag sen mailade så fanns större. Kanske inte helt klart än
  • Duntoffla
    lollypop skrev 2008-07-21 20:11:06 följande:
    Duntoffla:Så ja! Nu finns det lite bilder i mitt galleri under *VI RENOVERAR*.Du får gärna kika in Snart kan jag lägga in bilder på nya toaletten också... *SÅÅÅ GLAD* Den blev klar idag!!! Ska bara härda silikonet lite, sen inreda med alla prylar!Ni andra är förståss också välkomna
    Skitsnyggt! Visst är det kul med nytt fräscht?!
    Nu ska jag bara dutta i lite färg på några ställen sen är trapphuset äntligen klart. Ska sy en vepa också.
    Jen80 skrev 2008-07-21 20:15:22 följande:
    Duntoffla: Ja, nu kunde jag inte hålla mig längre med nya Molo till Ava. Var inne på eleraff och shoppade lite idag .Bodyn är sååå fin!! Har ingen aning om vad jag ska ha till de randiga (rosa) byxorna, men jag ska nog hitta nåt . Har upptäckt att den gröna tunikan som jag köpt på Pop (finns bild i mitt galleri) passar jättefint med de blommiga byxorna (som bodyn jag köpte), så nu måste jag köpa de byxorna också. Och den tunikan fnns i nån rödaktig ton som jag också tror passar jättefint till de blommiga byxorna. Tror att den tunikan är i ungefär samma färg som i nån av de ränderna på de röd/oranga randiga byxorna, så det får kanske bli en sån tunika också. Usch, ångest ångest över allt som måste shoppas!!Blev även lite från Lindex idag och ett par Pop överdragsbyxor till Ava som hon ska ha nästa vår. Fanns tyvärr inte stl 80, men 74 borde hon väl kunna ha ett tag eller? Kanske var ett dumt köp...
    Haha...så mycket man vill ha men så lite pengar
    loveliva skrev 2008-07-21 20:11:57 följande:
    Här är det visst Molohysteri igen! Jag älskar Molohysteri *rusar in på poppilopp & est* God kväll förrästen!
    Go kväll! Välkommen in i hysterin!
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-07-21 20:47:34 följande:
    Ja, varför har man inte mer pengar?!?! Men på onsdag går mina Tradera-auktioner ut så det är pengar som bara ska gå till nya kläder. Sedan sitter jag redan och tänker på vad mer jag kan lägga ut på T. Tycker det är sååå tråkigt, men nu vill jag handla en massa så pengar behövs ...
    Samma här. Har lite auktioner ute men är osäker på om jag vågar lägga ut mer nu. Ska nog vänta till aug/sept och se om de säljer bättre då. Jag måste ju inte ha allt nytt på en gång *vad förnumstig jag lät där*
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-07-21 20:53:52 följande:
    Du menar att man kan sprida ut shoppingen lite?!?! Hmmm, svårt !!
    Haha...precis! Fast en del saker tar slut i storlek då. Hmm...
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-07-21 20:54:37 följande:
    Jaa jag känner oxå att jag inte riktigt har pengar till just kläder nu när vi snart ska åka på semester... Men handa PÅ semestern är ju inte samma sak För mig gick T så kasst sist så jag vill inte lägga ut ngt mer förrän till hösten. Men då gissar jag på att jag har en del att lägga ut, tycker Milo har växt som en TOK  på längden. Babytröjorna i 92 blir nog perfekta ett tag, men inte länge. Byxorna i 86 sitter precis jättebra nu, så jag vet inte om jag ska ta 92 i byxor... Man kan ju alltid pilla i muddar i dom med.Åh jag vill ha:* Byxor med planeter* byxor med starsen, dom turkosa (först o främst ska tilläggas )* Byxorna i plysch* Tröja planeter* tröja med starsen * Byxa med röd/oranga ränder Hmmm
     Vi ska till Grekland på semester i september och då är det ju kul att ha lite fickpengar. Men det blir nog lite mer kläder i höst sen
  • Duntoffla
    1.
    Vilka märken vill ni att det ska finnas i butiken? Lista
    5 favoritmärken.

Molo, Katvig, Småfolk är absoluta favoriter. Sen gillar jag även Moon kids, Villervalla (fast det säljs ju bara i deras egen webbshop) och Nova star bla.

2. Vad gör att ni handlar i en speciell butik? Urval, rabatter, service, annat?

Snabb och trevlig service, upplägget på hemsidan (lätthanterligt)  billiga fraktpriser, helst fraktfritt, bra urval och flera storlekar. Sen är ju rabatter alltid trevligt

3. Har ni någon favoritbutik, vilken? Eller handlar ni på olika?
    Handlar på flera. Gillar Rackamaja, EST, Funkybaby, Lucky Little me, Poppilopp (har bara handlat i fysiska butiken) Finns flera bra

4. Hur ofta handlar ni per månad och ca hur många plagg åt gången?
    Handlar kanske 3-4 gånger per månad i snitt. Ett par plagg åt gången
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-21 21:22:10 följande:
    Hej och god kväll i stugorna.Läste om den nya molo hysterin.Slängde mig genast in på de sidor ni sade och hittade stjärnor på poppilopp som jag ville beställa men tror ni inte att de var slut i stl 80. Jag borjade nästan gråta faktiskt
    Alltså jag undrar om de redan är slut eller om det blivit knas. Inga kläder verkar ju finnas i större storlekar. Så var det som sagt en gång förut. Testa att maila och fråga.
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-21 21:30:56 följande:
    Ja jag får nog göra det. Blev förälskad direkt men det fanns enligt tabellen bara till stl 74.
    Det låter konstigt att hon inte har större. Sista jag mailade och frågade om större blev hon glad att jag påpekat det. Det kanske ser annorlunda ut hos henne än vad vi ser
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-21 21:34:01 följande:
    DuntofflaSåååååååå söt din lilla gosse är i bt!!!!!!!!!!
    Tack! Vad snäll du är! Och spökar gör du också!
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-21 21:36:21 följande:
    Ja jag tar gärna till båda mina barn så jag skall faktiskt ta och maila henne imorgon.Hur är det med dig ikväll. Har du fallit för molo hysterin och handlat någon nyhet ikväll
    Det är bara bra. Har inte köpt ngt i dag faktiskt. Fick däremot paket idag med lite nya Molo. Tror att jag måste avvakta lite med shopping nu. Måste sälja lite för att få nya shoppingpengar

Måste nog hämta ngn gott att smaska på.

*BRB*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10