Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God eftermiddag!

Kikar in en snabbis innan jag ska ut och lapa sol.

Vad händer här då? Några fler nyheter?

Vilka fina barn i BT!

Jen- skön min Ava fått till! Sötnosen!

• Duntoffla
    lillronya skrev 2008-07-24 17:24:22 följande:
    Tror minsann vi ska vara lite nostalgiska ikväll och åka och lyssna på Noice.Knappt jag minns de och jag är ju inte precis yngst här, så det är väl få som ens vet vem de är.
    vad kul! Ha så himla roligt!
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-07-24 18:35:39 följande:
    jag vet! Fast det var eg kompisen som lyssnade på dem, det var 1980-81 de var som störst om jag inte minns fel? Freestyle och Gyllene Tider var mina stora idoler på den tiden. Och Duran Duran.
    Jag lyssnade inte heller på dem utan de var nog mer poppis för ex min storebror som är några år äldre än mig.

har några fler butiker fått in Molo nu?
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-07-24 18:57:33 följande:
    det verkar inte så. Tråkigt att det tar sån tid. butiken här hemma ringde och sa att andra sändningen kommit, jag kilade dit men de hade inte fått mkt tyckte jag, nästan inget för baby och mkt för tjejer... jag köpte en stjärntröja och ett par rutiga byxor ni kan se i bildtråden, övrigt i bildtråden kom med posten.
     Synd! Eller tur för ekonomin...

Såg massa fint du köpt i BT! Undrar om den turkosa med stjärnor kommer i body någonstans?
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-07-24 19:56:59 följande:
    Idag har jag rea-shoppat på eleraff. 50% på en massa. Bild i galleriet på mina fynd . BARA till Ava, men hittade faktiskt inget jag gärna ville ha till pojkarna. Idag fick Liam för sig att skära sönder sin napp, så nu ligger han uppe och ska somna utan napp. Han ångrar sig REJÄLT, men nu är det kört känner vi. Vore sååå skönt om han äntligen kan sluta med napp, fast det har varit en massa skrik och tårar ikväll. Nu har det iaf varit tyst ett tag...
    Massa fina fynd! Nu har hon en hel garderob Måste vara kul att för omväxlings skull shoppa till en liten tjej.
    nikki2006 skrev 2008-07-24 20:09:27 följande:
    Vi har varit och badat vi också. Finns lite bilder i bt, kunde inte låta bli fast lite är ot.Jag är rödare än en kräfta men har mig själv att skyllaSå roligt vi har haft idagHoppas ni har haft trevligt runt om i landet ni med!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken sötnos! Och det ser ut att svida lite.... Men det kan det väl vara värt för en kul dag?!
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-07-24 20:32:46 följande:
    Farligt roligt är det ! Jag som alltid gått och tjuvkikat på tjejkläder och kännt att jag aldrig kommer få en tjej att kunna köpa alla fina kläder till. Men nu så !
    Haha...kan tänka mig det. Som jag när jag kikar i affärer. Hittar massa fina tjejkläder särskilt på Lindex. Sen går man över till pojkavdelningen och allt är brunt och blått och murrigt. Shoppade lilarandigt på tjejavdelningen till Noel.
    jompa skrev 2008-07-24 20:32:32 följande:
    God kväll alla.Huj vad varmt det blivit nu, vår lägenhet är som en bastu så nu går fläktarna på högvarv.Så shoppingsugen, men måste hålla i pengarna tills semestern är över, det går ju en del när man är ledig.Fina bilder i BT som vanligt.
    Usch ja, vissa lägenheter blir olidligt varma på sommaren. Jag måste också hålla i pengarna. Det blir ju semester senare i höst också. Det vore ju kul att kunna lyxa lite då också.
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-24 20:37:28 följande:
    Ja hur smart är man som aldrig lär sig. Kanske skall använda lite av dotterns solfaktorMen man vill ju att det skall gå snabbt. Jo det gör lite ont faktiskt, brukar vara värst när man skall sova och det känns som att man brinner upp hi hi.Men jag skall inte klaga för vi har haft SUPER KULVad har du gjort idag???
    Har du inte kylbalsam? Det kan hjälpa mot solsveda.
    Jag brukar vara rätt duktig att smörja in mig. Ibland glömmer jag dock helt men som tur är så bränner jag mig inte så lätt utom möjligen lite på kinderna. Idag har vi varit till min morfar och ätit lunch och sen har Noel badat här hemma i sin lilla pool. Vi har lekt och haft det bra. Imorgon bär det av till stranden på förmiddagen. En kompis kommer ut hit. Det blir kul att se om Noel gillar att bada i havet också
    ängeln83 skrev 2008-07-24 20:37:15 följande:
    GodkvällHär inne hos oss är det också tok varmt, tog med mej datorn till altanen, där var det liiite svalare ialla fall.Har ungefär samma dilemma som du, fast tvärtom, det blev en dyr vecka på Gotland, resten av pengarna ska gå till lite små utflykter, fast nåt litet ynka plagg får det nog bli
     God kväll! Var Gotland bra?

Här hemma blir det varmt på övervåningen (där solen ligger på rätt bra och mycket fönster) medan nedervåningen är sval. Skönt! På altanen var det vid halv sex ikväll 47 grader i solen. Puh! Svettigt!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-24 20:45:46 följande:
    GodkvällJaaa, det var helt underbart, längtar redan tillbaka. Vi har 31 grader på övervåningen, o 15 grader i gillestugan Super skönt att gå ner där och svalka av sej lite.
     Gotland är superfint! Nu var det några år sen jag var där förvisso. Shoppade du några barnkläder?
    isold2003 skrev 2008-07-24 20:46:49 följande:
    Incommincando, så mycket fina kläder du köpt! Jompa, spara pengarna till Slitage i höst Duntoffla, håller med dig om Lindex barnavdelning, jättefina tjekläder och supertrist killavdelning
     Eller hur? så tråkigt! Vill man ha ex rött får man kolla på tjejavdelningen. Skulle rött vara typiskt tjejigt eller? *surar*

Kommer Slitage att starta webbshop?

Nu ska jag baka lite brownies till gästerna imorgon.

cu
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-24 21:04:29 följande:
    Helt underbart Gotland känns verkligen som att åka utomlands, och Visby är super fint, hade kunnat gå runt på alla små gator hur länge som helst.
    Härliga bilder från Gotland!
    isold2003 skrev 2008-07-24 21:02:46 följande:
    Roligt med massa kläder till dig! Vilka häärliga semesterbilder!
    Ja, jag fick också faktiskt kolla orange på tjejavdelningen. Inte alls särskilt logiskt.
    Incommunicado skrev 2008-07-24 21:01:24 följande:
    tack! Jag tycker de har en del fint till killar, en body här, en byxa där. Snyggare än H&M och KappAh.
    Ja, de har snyggare än Kappahl och HM men då är ju deras kläder är ju ingen hit alls. Bara massa Hello Kitty eller Nalle Puh. Usch, vad neggig jag låter men jag blir så trött på att det ska vara så tråkiga färger jämt. Är det bara jag som vill ha ett färgglatt barn för det mesta?
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-07-24 21:44:27 följande:
    god kvällen jösses va varmt det har varit idag öh!!! *underbart*   inte blitt mycket solande ändå tyvärr, bubblan snorar o gnäller å ska åfkårs inte va i hettan lite hoppingsugen e jag allt känner jag   undrans vad man ska köpa ikväll?? planeter eller en blomsuit?
    God kväll!

Visst är det najs med vädret?! Synd att bubbelgumman är snorig fortfarande.
    Både planeterna och blommorna är ju fina...Svårt val!

Fast har du redan blommor så röstar jag för planeterna. Den är redan favorit här hemma.
    lillronya skrev 2008-07-24 21:51:13 följande:
    Godkväll i tråden!!Blidde ingen Noice-konsert för oss ikväll.Vi blev lata och stannande hemma.Det är festival i Helsingborg nu. Därför spelar de..Ska in till stan imorgon med barnen. Kände att det räcker. Så vi stannade hemma. Bubblar lite med er här i stället.Vad shoppas det idag?
     Ibland är det skönt att bara slappa också Jag shoppar inget alls men det är nog andra som är i shoppartagen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10