Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-07-21 21:39:54 följande:
    Det är bara bra. Har inte köpt ngt i dag faktiskt. Fick däremot paket idag med lite nya Molo. Tror att jag måste avvakta lite med shopping nu. Måste sälja lite för att få nya shoppingpengar Måste nog hämta ngn gott att smaska på.*BRB*
     Något gott skulle det stå. Det där lät nästan lite perverst...Generad
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-21 21:41:43 följande:
    Vet vad du menar. Säljer lite själv för att kunna finansiera. Men jag tycker att hur mycket man än säljer så går man ändå minus hi hi underligt
    Visst är det konstigt? Brukar iofs bara ligga back 300-500 kr och då är det inte medräknat barnbidraget.
    CamillaJ skrev 2008-07-21 21:46:04 följande:
    God kväll tjejer... usch ja har inte tid att sitta här så mycket nu när man jobbar ..har inte shoppat på ett tag eller jo i fredags gick in i en affär på väg till min mamma innan jag skulle ut med en massa kompisar då hittade jag ett par jeans och blev kär.. jag som ha svårt för att hitta snygga Men det var ju kul !!!Sorry för OT men ni har lagt in helt underbara bilder på era sötisar ju!LoveLiva..... ja! Herre jisses... villken söt-tös du har!! Helt underbar...
    Här är det bara bra. Sitter faktiskt och plockar på mig lite kläder på La Redoute till mig själv för en gångs skull.
    Dis skrev 2008-07-21 21:48:22 följande:
    ÅÅÅ, tack för alla svar! Kul att läsa. Forstätt gärna svara. Har en till fråga, förutom här på familjeliv, har ni vänner med samma shoppingintresse? (För min del tror jag att jag är värst bland mina bekanta, och då ligger jag ändå i lä här ;)
     Några som jag träffat via FL men inte av mina "gamla" vänner tyvärr. Eller det kanske är bra det. Det skulle nog bli ännu dyrarePenga mun
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-21 21:54:58 följande:
    Min man säger han ska skaffa hagelgevär
    Haha...så säger min sambo om vi får en dotter. Och han har redan vapen (han jagar).

Känns bra med att säga "min man" nu va?
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-21 21:58:39 följande:
    Känns underbart men konstigt Ännu konstigare att säga mitt nya efternamn, men jag vänjer mig väl snart.Är du gift?
    Det kan jag tänka mig. Jag är inte gift-än Vi har varit förlovade sen 2005 så det blir väl giftermål någon gång. Det dyker hela tiden upp andra saker- husbygge, barn etc Sambon har dock varit gift en gång förut.
    CamillaJ skrev 2008-07-21 21:58:40 följande:
    Duntoffla- Ja det är så kul när man hitta till sej själv med ..man handla kläder till barnen så kommer man in i en ond cirkel som är svår att ta sej ur haha.. men så shoppa man lite till sej själv och så ja hamna man i den cirkeln eller så kan man ju råka hamna i båda Äsch det jag vill ha sagt är att ja det är kul när man köper till sej själv i bland med !! Heeeeeeeeeeeeej... Allt väl med er?
    Ja verkligen! Man måste ju matcha sitt barns fina kläder också! Kan ju inte se ut som en gammal trött morsa jämt!
    Lina med Liten skrev 2008-07-21 21:58:42 följande:
    duntoffla: goskillen! Så söt han är! Vad glad man blir när man hoppar in i BT o ser så söta barn o snygga kläder
    Tack söta du! Visst blir man glad av BT jämt! Så mycket fina barn!
  • Duntoffla
    svischan skrev 2008-07-21 22:05:31 följande:
    Jag är lite ledsen över att molos nya tunikor/tröjor inte passar min tjej, de är alldelles för breda! Den vanliga tröjan med randiga armar är ingen favorit i modellen heller, så jag vet inte vad dottern ska ha på sig i höst=(
    Du får hoppas på lite fina Småfolk till hösten. Tröjorna är ju lite strechiga.
    loveliva skrev 2008-07-21 22:01:55 följande:
    Nähäpp, nu ska jag i säng tidigt för en gång skull.Sov gott!
    Go natt!
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-07-21 22:17:25 följande:
    Dunis: va randiga tröjan stor i stl?
    Ja, fast jag vet inte hur Molos tröjor brukar vara. Den kanske var normal. Har bara haft bodys förut.

Nu har Rackamaja uppdaterat med lite nytt. Bla fleece och suits
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-07-21 22:23:37 följande:
    ok! Thea har 80 i blommorna... den sitter jättebra på henne....
    Angelinah tog 80 i sin randiga till Ida och den satt perfa. Thea är kanske lite mindre. Är du sugen på ngn av de randiga?
    Preggi skrev 2008-07-21 22:25:20 följande:
    Godkväll!Äntligen hemma igen. Full rulle hela dagen. Först på skansen och sen har vi varit hos svärmor. Tror att tjejerna kommer sova gott inatt.. Såg att EST har fått in mer molo. Vad tyckte ni om dom? Nån mer som fått in? Jag har inte läst tillbaka? Söta fina barn i BT som vanligt.. Duntoffla, jag tyckte inte att det randiga setet såg så stort ut. Han var väldigt fin i färgen iaf!
    Go kväll!

Hoppas att Skansen var bra trots det dåliga vädret. Rackamaja och Poppilopp har fått in mer Molo.

Tröjan var rätt bred och lång. Den skulle väl funka men nu blir det 80 istället så kommer den sitta ännu bättre. Har redan returnerat dem
  • Duntoffla
    Svisch- Din tjej är sååå söt och passar jättebra i Molo.
    Lina med Liten skrev 2008-07-21 22:30:13 följande:
    Duntoffla: ok...men jag är osäker på skillnaden på Ida o Thea nu. Theas överkropp verkar ha växt ikapp benen så jag kan köra samma stl uppe o nere nu! Thea har dessutom lite långa armar...74 får inte bli för kort där...
    Då skulle jag köra på 80. Någon gång kommer hon ju kunna ha den om den är lite stor nu
    Preggi skrev 2008-07-21 22:34:20 följande:
    Skansen var kanon! Vi åkte dit tidigt och regnet och åskan kom först när vi kom hem igen. Sen försvann det lagom till vi åkte till svärmor.. Perfekt tajmat.. Åh, nu hittade jag mer molo som jag måste ha... Tycker ni inte att P måste ha skidflickorna med randiga ärmar från poppilopp? Jag funderar på rymdtröjan till M från rackamaja men jag vet inte om hon skulle passa i det? Vad tror ni? Ska se om jag har nån bild från dagen att bidra med i BT idag..
    Vilken tur ni hade! Åhhh, nu kom ju rymdtröjan i 80! Typiskt när jag redan köpt suiten. Nåväl... Jag tror absolut att M kan ha den tröjan. Dina tjejer passar ju i det mesta verkar det som! Och klart P ska ha skidflickorna!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10