• Pepa77

GI Viktkoll.se vs Viktklubb.se? Vilken är bäst???

Halloj!

Är det någon här som provat båda alternativen? har bestämt mig för att prova på en av dessa. Men vet inte vilken jag ska börja med.

Visserligen är jag redan inne i GI tänket, så bäst voder det väl ändå med det. Men å andra sidan, när man har lagat mat enligt portionerna som står i ett flertal GI böcker jag har, så är de STORA! Min sambo o jag brukar få ut 1-2 portioner till i "våra" mått. Och som vi blir rejält mätta utav.

Hur skulle ni ha gort?

• Svar på tråden GI Viktkoll.se vs Viktklubb.se? Vilken är bäst???
  • TriXiiie

jag skulle inte bli medlem. kostar bara onödiga pengar.,.
    kan du redan mkt om GI så är det ju bra. ät normala portioner och fördela det mkt grönsaker,protein, o lite fett..
    Äta sig nöjd/mätt och inte propp mätt...
    www.gi-metoden.nu är en bra gratis sida, med en forum där en kunnig kille svarar på frågor,massa recept och tips.

Om du inte är ute efter staplarna man får på giviktkoll...

• Pepa77

Behöver nån som "håller koll" på mig. För jag fuskar tyvärr. Ibland kan man inte sätta stopp. En näve nötter per dag. Jo men visst. En påse går gärna ner. Kanske därför man ökat lite igen. Jag som stått stilla så länge. Usch o fy.
    Klarar det inte själv längre. Min självdeciplin är inte den bästa, tyvärr.
    Någon mer med erfarenhet? Flört

• TriXiiie

okej ja gör det..
    Det jag gjorde var att skriva ner 2 veckors schema på vad jag skulle äta och när.. det gick för mig.. nu har jag tyvärr ätit jätte dåligt i 3månader.. (då jag nådde målvikten) har gått upp 2kg.. så ska tänka mer på vad jag äter..Men jag är glad att jag inte gått upp mer:p

puffar lite i tråden åt dig:p

• kicki08

Jag provade viktklubben för ett par år sedan och jag behövde bara vara med ett tag för att lära mig hur man äter mm. jag gick faktiskt ned 25 kg på den hjälpen.
    Idag har jag gått upp kanske 7 kg igen och vill verkligen inte rasa dit igen. Så jag provade GI metoden. Försökte verkligen inte äta någe socker och åt strikt i ungefär 1 månad. Gick inte ned ett endaste kg! Det enda som hände var att jag var jättetrött och grinig jämt och mådde verkligen kasst.
    Fram för den vanliga metoden. Ät mindre och oftare istället. Mycket frukt och grönsaker. och så motion såklart då :). Jag tror på det starkt.

• Pepa77

Tack Kicki08.

Beror nog på hur man är. GI har ju hjälpt, ett tag. men sen totalstopp.

• Maddisen80

hejsan ,jag tycker att giviktkoll är jättebra , ha varit medlem där sedan april 2006 , nu har de kommit många nya experter med, fredrik paulun har kommit tillbaka, jag tycker inte de är dyrt, 900 kr per år . för viktväktaren kostar ju mer.

Pepa77 skrev 2008-06-02 13:56:04 följande:
    Halloj!Är det någon här som provat båda alternativen? har bestämt mig för att prova på en av dessa. Men vet inte vilken jag ska börja med.Visserligen är jag redan inne i GI tänket, så bäst voder det väl ändå med det. Men å andra sidan, när man har lagat mat enligt portionerna som står i ett flertal GI böcker jag har, så är de STORA! Min sambo o jag brukar få ut 1-2 portioner till i "våra" mått. Och som vi blir rejält mätta utav. Hur skulle ni ha gort?
  • Shqiptari

Äntligen hittade jag en tråd om GI viktkoll!

Någon som vet vilka av recepten på deras sida man får äta under fas 1? Jag är ny där och fattar inte så mycket, haha!

• Maddisen80

shqipari, hejsan de är många recept du får äta på giviktkoll när du är i fas1 ,jag själv är medlem där,jag heter maddisen_80 där står de på höger sida av recepten om de passar till rivstart.

Shqiptari skrev 2008-06-07 20:25:34 följande:
    Äntligen hittade jag en tråd om GI viktkoll!Någon som vet vilka av recepten på deras sida man får äta under fas 1? Jag är ny där och fattar inte så mycket, haha!
Svar på tråden GI Viktkoll.se vs Viktklubb.se? Vilken är bäst???