• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • oOrosamarängerOo
    diamantkornet skrev 2008-08-04 16:34:21 följande:
    Har en fråga... kan man köpa en bugaboo cameleon utan liggdelen? Eller den ingår alltid? Vi kommer nog bara använda sittdelen nämligen.
    Nej, den säljs ihop med sittdelen men är ju bara att lägga undan den, tar ju ingen plats Det är en o samma ram till både sitt o liggdel, och liggdelen består av lite tyg, bottenplatta och madrass. Hade inte en tanke på att använda liggdel när jag köpte bugaboo och inne på den tredje använder jag först nu liggdelen
  • WilliamNellyJamie

hittade brun/vit på bildtråden...trojka hade!!!!!

men problem jag vill inte ha vit åkpåse till den och brun har jag redan så jag kanske tar sand /vit i alla fall!!!!

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • Natural
    SooJuicy skrev 2008-08-04 16:06:13 följande:
    Jag har haft sand/vit och tycker det är en av de absolut snyggaste kombina, ser verkligen frächt ut. Hmmm, har ingen bra bild på det inlagd men tror emmsan har sand vit.
    Jag har oxå sand/vit i mitt galleri
  • Senap
    SooJuicy skrev 2008-08-04 15:16:41 följande:
    Funderat på en sak, undrar varför de gör två olika modeller istället för att sälja en o samma varriant över hela världen?
    Nu vet jag inte om så är fallet med just Bugaboo men det är olika krav i olika länder.
    Ett exempel är bildörrars lås:
    I USA måste den lilla låsknappen på dörrens insida sticka upp - så man manuellt kan låsa upp dörren om man låst sig inne.
    Men i EU är det lag på att den inte ska sticka upp för att försvåra för inbrottstjuvar.
    Varför samma bil har olika lås beroende på om den ska säljas i USA eller Sverige.
    Kan tänka mig det är något liknande.

Det finns även olika "de facto" standarder dvs hur man anser att en vara ska det vara. Och uppfyller man inte det är det svårare få varan såld - varför man har olika varianter för olika länder. T.ex är Coca Cola surare i de nordiska länderna mot de sydeuropeiska.

*slänger av mig ingenjörsrocken och stänger frågelådan för ikväll*
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • oOrosamarängerOo
    Shoegirl skrev 2008-08-04 17:45:19 följande:
    Nu vet jag inte om så är fallet med just Bugaboo men det är olika krav i olika länder.Ett exempel är bildörrars lås: I USA måste den lilla låsknappen på dörrens insida sticka upp - så man manuellt kan låsa upp dörren om man låst sig inne. Men i EU är det lag på att den inte ska sticka upp för att försvåra för inbrottstjuvar.Varför samma bil har olika lås beroende på om den ska säljas i USA eller Sverige.Kan tänka mig det är något liknande. Det finns även olika "de facto" standarder dvs hur man anser att en vara ska det vara. Och uppfyller man inte det är det svårare få varan såld - varför man har olika varianter för olika länder. T.ex är Coca Cola surare i de nordiska länderna mot de sydeuropeiska.*slänger av mig ingenjörsrocken och stänger frågelådan för ikväll*
    Ja, det är ju en hållbar teori faktiskt. Hade ingen aning om nån lag med bilknappar eller olika smak på cocacola, men har varken bil eller dricker läsk
  • UnderbaraGossar

SooJuicy:
    Tack för ditt svar! Tänkte bara att om man inte behövde liggdelen behövde man ju inte betala för den om man kunde välja bort den =) Men då ingår den när man köper vagnen så då är det ju inget att göra åt. Kan ju bli så att liggdelen kommer att användas. Nu är vår gosse bara 2 månader.

• Senap
    SooJuicy skrev 2008-08-04 17:52:39 följande:
    Ja, det är ju en hållbar teori faktiskt. Hade ingen aning om nån lag med bilknappar eller olika smak på cocacola, men har varken bil eller dricker läsk
    *ingenjörnörd med koll*
  • WilliamNellyJamie

men var det ingen skillnad på us standard förutom selet????

jag har sådan ångest jag måste bestämma mig nu vilken färg?

Brun-Vit

Sand-Vit

Brun-Sand

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • madiecken

Hej igen!
    Idag va vi på Babyhörnan IGEN, och frågade om vagnen... vi får helt enkelt tro på dem att vagnen är helt ny från kartong. Men vi fick nya svivelhjul, så det va ju snällt. Nu känns allt bra med vagnen igen!
    Ville bara skriva det...
    Ha en trevlig kväll allihopa!

Föresten, hur sätter man lättast fast barnvagnsmobilerna på vagnen? Tänkte köpa "filur" och hänga på.

//M

(¯`°?.¸ ღ BF 13/8 ღ ¸.?°´¯)
  • Senap

a) minns inte

b) brun bas (jag har sand själv och älskar den men med vit top - näe. Brun bas är toksnyggt. Och jag gillar inte vit och sand top så mig kvittar det. )

Är det bara jag som tycker den vita topen ser skrynklig ut? Tycker vartenda en ser skrynklig ut. Visst canvasen skrynklar sig mer än fleecen men det syns inte så bra på alla färger. Vit ser skrynklig ut...
    *babblar hög på värktabletter*

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14