• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • rosenkind

Helt OT...men märkte att ni pratade om freshmilk så jag blev ju tvungen att surfa in dit... kan ni säga hur katvigs kläder passar? för slanka eller knubbiga bebisar? min baby är smal så jag hatar när kläderna påsar sig..

• 79maria

Jösses vad det skrivs i den här tråden Riktigt underhållande att läsa om dialekterna också (kommer själv från landet - dock älvsborg, inte skaraborg) och måste nog erkänna att det heter bäscht för min del med!

Tack i alla fall för lite svar om klädsel från USA! Då tror jag inte att det är några problem att köpa det där. Skulle jag få sy ett par hål är det inte hela världen! (Har ju ändå tänkt ge mig på att försöka sy hela toppklädseln i ett tyg jag har hemma också Vågar bara inte lite på att det blir så vidare snyggt gjort!) 

Suger också i mig diskussionen om skötväska + åkbräda!! Hade inte en tanke på att skötväskan ju faktiskt är i vägen när sonen ska åka bräda bakom vagnen... *hmm*. Hur stor/liten behöver väskan vara för att kunna ha på sidan tro? Men, det kändes annars som om idén med att hänga den längre ner funkar bra?

Hur funkar förresten bagclipsen? Vad krävs av väskan för att det ska gå? (Jag som hamnat helt i syfällan funderar nämligen på att även sy en ny skötväska.... )

Men hade ni nåt tips förresten om butiker i USA... hur stor är sannolikheten att toppklädslar finns inne i butik? Hur är det här i Sverige?

Adrians mamma
  • Noiis
    SooJuicy skrev 2008-08-04 07:45:48 följande:
    tror jag vet oxå ser att hon va inloggad inatt utan att kommenterat
  • fröken ida
    rosenkind skrev 2008-08-04 13:11:11 följande:
    Helt OT...men märkte att ni pratade om freshmilk så jag blev ju tvungen att surfa in dit... kan ni säga hur katvigs kläder passar? för slanka eller knubbiga bebisar? min baby är smal så jag hatar när kläderna påsar sig..
    Den erfarenheten jag har av Katvig är att de är smala i modellen
    Älskade Edvin
  • thj
    Måledal skrev 2008-08-04 13:02:25 följande:
    Ingen som vet vad "pick up" kan betyda? alltså det är ett tillbehör till bugaboo, men jag vet inte vad det är. Om det är nåt jag bör beställa eller ej?
    Pick up brukar användas som term om bugaboo ska ex hämta ett trasigt chassi.
    Vet inte ngt annat.

Kramizz
    Jippi!! Nu drar vi till ÖLAND!
  • nimma

Gaaah mitt inlägg försvann!

Har läst ikapp 80 sidor här nu men måste nog fråga ändå för orkar inte läsa mer

Har två alternativ, kan ni hjälpa mig välja?!

1. Sälja vår frog och köpa en bee.

2. Behålla frog och köpa en zapp eller ful billig paraplyvagn.

Klarar man sig med bara en bee? Hur länge funkar en bee? Vår dotter är 1,5. Kan man ha en bee till en nyfödd? Vilken skulle ni föredra att ha som enda vagn?

Om vi behåller froggen, kan man ha camens framhjul till froggen? Vart kan man köpa dem billigt?

• oOrosamarängerOo
    thj skrev 2008-08-04 14:20:42 följande:
    Pick up brukar användas som term om bugaboo ska ex hämta ett trasigt chassi.Vet inte ngt annat.Kramizz
    Pick up betyder upphämtning ju, ex när man bokar i förväg från flyget så bokar man en pick up till hotellet.
    nimma skrev 2008-08-04 14:27:50 följande:
    Gaaah mitt inlägg försvann!Har läst ikapp 80 sidor här nu men måste nog fråga ändå för orkar inte läsa mer Har två alternativ, kan ni hjälpa mig välja?!1. Sälja vår frog och köpa en bee.2. Behålla frog och köpa en zapp eller ful billig paraplyvagn.Klarar man sig med bara en bee? Hur länge funkar en bee? Vår dotter är 1,5. Kan man ha en bee till en nyfödd? Vilken skulle ni föredra att ha som enda vagn?Om vi behåller froggen, kan man ha camens framhjul till froggen? Vart kan man köpa dem billigt?
    Jag hade behållt frogen, har cam o bee och tror deffinitivt inte bee är anpassad för vinterklimat och hjulen kommer inte gå att köra i snö.
  • Måledal
    thj skrev 2008-08-04 14:20:42 följande:
    Pick up brukar användas som term om bugaboo ska ex hämta ett trasigt chassi.Vet inte ngt annat.Kramizz

hmmm frågade han på ping pong om vad pick up betydde... det var visst åkbrädan han menade. vet inte varför han kallade den för det. det stod "pick up 74,47 EUR"

Någon som vet vad åkbräda kostar i sverige?

• Senap
    nimma skrev 2008-08-04 14:27:50 följande:
    Gaaah mitt inlägg försvann!Har läst ikapp 80 sidor här nu men måste nog fråga ändå för orkar inte läsa mer Har två alternativ, kan ni hjälpa mig välja?!1. Sälja vår frog och köpa en bee.2. Behålla frog och köpa en zapp eller ful billig paraplyvagn.Klarar man sig med bara en bee? Hur länge funkar en bee? Vår dotter är 1,5. Kan man ha en bee till en nyfödd? Vilken skulle ni föredra att ha som enda vagn?Om vi behåller froggen, kan man ha camens framhjul till froggen? Vart kan man köpa dem billigt?
    JAg har en Cam och en Zapp och tcker det är optimalt.
    Zappen blir ju så liten när man fäller ihop den men saknar underkorg helt.
    Camen är såååå mycket skönare att köra och funkar mycket bättre på grus och snö.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14