• Bagel

Einar?

Vi tror att det blir Einar lillebror ska heta. Men jag tycker även att namn som typ Ove och Göran är coolt. Lite för coolt och lite för tidigt för att funka kanske. Men Einar är väl OK?

Någon som instämmer/inte gillar?

• Svar på tråden Einar?
  • spöke

Jag gillar Einar. Tycker det är tufft och mjukt på samma gång.

• Noonis

Einar är jättefint. Hade den i min förra lista. Gillar även Ove och Göran, och Torsten, Knut, Ivar, Lennart...

Vi verkar ha likadan smak. Håller helt med dig om konstiga trendnamn och de allra vanligaste listnamn.

Smaka hur de passar med ert efternamn också. Lycka till. Hoppas för Einar .

• Bagel
    Svar på #12
    Tack spöke och Noonis !
  • ploppviola

Har alltid tyckt Eniar är ett "gubbnamn" men mina pojkars dagis kompisar har en bror som heter just de o han är så söt så jag har börjat smälta namnet o tycker de är lite gulligt!!!
    Brossorna heter Egon o Edvin o är oxå söta....

Du är värdefull
  • Jyckeberga

Jag tycker att namnet ENAR ar annu finare, och Einar pamnner lite om Karl-Eimar Hackner...

• Noonis

Bagel (och för den delen andra?), kommer du på något till lillebror alt. -syster till Hilmer?

Jag har mina "gamla" favoriter som säkert inte får mycket gensvar här... men kommer inte på något riktigt bra, utan att tala om nytt. Jag tänker att det skulle gärna ha samma konsonanter som storebrors namn, och vara lätt att uttala.

Jag faller alltid för H-namn men det måste inte vara det. Idè?

• emson

Einar är ju så gulligt. Försökte få min man att gilla det men icke. Kommer det en lillebror i juli blir det ett annat namn.

• Pynta

Ähjnar, så blir det orginellt och bra. : )

• Fru Wennström

Jag gillar verkligen namnet Einar, det finns med på min lista om det blir en pojke, fler namn som finns med är Eskil och Folke. Jag gillar gamla namn, sånt som mormors far och mor hette :) Astrid är en storfavorit oxå :) Men inget namn jag kommer välja tror jag, men det är supergulligt.

Svar på tråden Einar?