• Bagel

Einar?

Vi tror att det blir Einar lillebror ska heta. Men jag tycker även att namn som typ Ove och Göran är coolt. Lite för coolt och lite för tidigt för att funka kanske. Men Einar är väl OK?

Någon som instämmer/inte gillar?

• Svar på tråden Einar?
  • Leather Cravat

Nej nej nej nej, Einar är skitfult.

För övrigt tycker jag du ska strunta i vad andra tycker, låt lillebror heta det om du tycker om namnet Einar.

• stjärnmamman

gillar inget av dom namnen.. fula som stryk..
    men ni ska välja det ni tycker e fint.. inte vad andra tycker

• FruNaftra

Hua, Einar? Nej för hellskotta! Jag föreställer mig en gammal strynklig gubbe med rullator när jag hör det namnet ;) Ove och Göran låter inte alls bra heller.....Får väldigt dåliga associaltioner och föreställer mig mest bara gamla töntiga gubbar i pensionsåldern.

Men vet du, tycker ni namnen är vackra så kör på det. Det kommer alltid finnas folk som gillar/ogillar namnen. Det får man leva med.

• Bagel
    Svar på #4
    He he, tänkte väl att det skulle bli endel protester ja.. Men jag är så trött på alla töntiga trendnamn som ska vara så speciella som möjligt, typ Tiger, Gandalf, Smultron, Kid. Och extremt trött på listnamn som Viktor, Emma, Celine och Oskar och annat "normalt". För att inte snacka och Viggo, Irma och Tilde som var hot i Stockholm för 5 år sedan.

Nej - gamla hederliga namn: Astrid, Algot, Augusta, Einar, Knut, Ivar, gillar jag bäst. Och kanske kanske kanske om man vågar var lite tidigt ute: Göran, Ove, Lennart, Marianne, Gunilla, Anita, Torsten, Bertil.. Men nej.. det svänger inte helt..
  • Bagel
    Svar på #5
    Förresten, Henrik Schyfferts söner heter Janne och Ove har jag för mig. Coolt tycker jag!
  • Flickan och kråkan
    Bagel skrev 2008-06-07 12:00:24 följande:
    Och kanske kanske kanske om man vågar var lite tidigt ute: Göran, Ove, Lennart, Marianne, Gunilla, Anita, Torsten, Bertil.. Men nej.. det svänger inte helt..
    Säg inte det. Jag tycker det är rätt bra gung i Bertil, Ove, Torsten och Anita....men Gunilla....nej!
  • Bagel
    Flickan och kråkan skrev 2008-06-07 11:35:45 följande:
    Jag gillar Ove Är lite i stil med Bo som jag också gillar. Kunde inte få med mig min sambo på den linjen dock
    Ja Bo är fint! Helt klart!
  • Labrat

Einar är väl kanske inte mitt favoritnamn.. men kan inte tycka riktigt illa om det heller eftersom min morfar hette det..å det blir ju så att om man förknippar ett namn m något man tycker om så kan det ju aldrig bli fult

• Bagel
    Svar på #9
    Vi bor som sagt i Norge och här heter man helt förskräckliga saker.. Helt vanliga 30-åringar heter Harald, Stig, Rolf, Gunnar, och väldigt ofta dubbelnamn som Stig-Magne, Lars-Petter, Per-Gunnar osv. Tjejerna heter Berit, Helga (kanske inte sååå illa), Anita, Marianne är jättevanligt, Hilde, Grete osv..

Min man heter Rolf. vi träffades när jag var 25 och han var 27. jag höll på att dö.. hur skulle jag nånsin kunna berätta för väninnorna i Sverige att jag träffat en kille som hette Rolf?? Mardrömmen nr 1. Nej så i början sa jag att han hette Roy, kanske inte så mycket bättre det, men ändå. När någon senare frågade varför jag sagt Roy när han heter ROlf så sa jag att de måste ha hört fel, att jag inte alls sagt Roy. Barnsligt - jag vet. Men vad göra?
Svar på tråden Einar?