• Bagel

Einar?

Vi tror att det blir Einar lillebror ska heta. Men jag tycker även att namn som typ Ove och Göran är coolt. Lite för coolt och lite för tidigt för att funka kanske. Men Einar är väl OK?

Någon som instämmer/inte gillar?

• Svar på tråden Einar?
  • Bagel
    Noonis skrev 2008-06-07 18:45:30 följande:
    Bagel (och för den delen andra?), kommer du på något till lillebror alt. -syster till Hilmer?Jag har mina "gamla" favoriter som säkert inte får mycket gensvar här... men kommer inte på något riktigt bra, utan att tala om nytt. Jag tänker att det skulle gärna ha samma konsonanter som storebrors namn, och vara lätt att uttala. Jag faller alltid för H-namn men det måste inte vara det. Idè?
    Vi hade arbetsnamnet Rut om det skulle bli en flicka. Det tycker jag är otroligt sött. Namn på H - Hulda, Helga, Hedvig och Henny. Eller Hjördis eller Doris..
    Och på en pojke. Vet inte riktigt, men Algot, Henry eller kanske August.

Vi har även en dotter och hon heter Astrid.
  • ludenben

nej det är inte alls fint. Inte Göran eller Ove heller.

• Bagel

Fru Wennström skrev 2008-06-07 18:51:22 följande:

Jag gillar verkligen namnet Einar, det finns med på min lista om det blir en pojke, fler namn som finns med är Eskil och Folke. Jag gillar gamla namn, sånt som mormors far och mor hette :) Astrid är en storfavorit oxå :) Men inget namn jag kommer välja tror jag, men det är supergulligt.
    Vi har också samma smak Folke är ju helt fantastiskt! Att jag inte tänkte på det..
  • Buttelina
    Bagel skrev 2008-06-07 12:00:24 följande:
    Svar på #4He he, tänkte väl att det skulle bli endel protester ja.. Men jag är så trött på alla töntiga trendnamn som ska vara så speciella som möjligt, typ Tiger, Gandalf, Smultron, Kid. Och extremt trött på listnamn som Viktor, Emma, Celine och Oskar och annat "normalt". För att inte snacka och Viggo, Irma och Tilde som var hot i Stockholm för 5 år sedan.Nej - gamla hederliga namn: Astrid, Algot, Augusta, Einar, Knut, Ivar, gillar jag bäst. Och kanske kanske kanske om man vågar var lite tidigt ute: Göran, Ove, Lennart, Marianne, Gunilla, Anita, Torsten, Bertil.. Men nej.. det svänger inte helt..
    men gamla hedeliga namn är ju också en trend att döpa sina barn till nu! jag tycker var varannan unge heter astrid, agnes, rut osv....

Einar är ett RIKTIGT fult namn men det är ditt barn som ev ska heta det.
  • ludenben

folke

Bagel skrev 2008-06-07 20:25:52 följande:
    Fru Wennström skrev 2008-06-07 18:51:22 följande:Vi har också samma smak Folke är ju helt fantastiskt! Att jag inte tänkte på det..
  • Bagel
    Edvina82 skrev 2008-06-07 20:31:54 följande:
    Einar tycker jag är gulligt!vad heter storebror?
    Vi har en dotter som heter Astrid som ska få en lillebror som troligtvis ska heta Einar.
Svar på tråden Einar?