Einar?
Vi tror att det blir Einar lillebror ska heta. Men jag tycker även att namn som typ Ove och Göran är coolt. Lite för coolt och lite för tidigt för att funka kanske. Men Einar är väl OK?
Någon som instämmer/inte gillar?
Vi tror att det blir Einar lillebror ska heta. Men jag tycker även att namn som typ Ove och Göran är coolt. Lite för coolt och lite för tidigt för att funka kanske. Men Einar är väl OK?
Någon som instämmer/inte gillar?
Einar är inte direkt min kopp te måste jag få säga... Är ju ett slang för polis har jag för mig, och påminner lite om nån gammal drink..eller det kanske var Ragnar den hette..?
Hej du!
Einar för mig är gammalt gubb namn likaså Göran o Ove. Jag gillar de klassiska namnen som Joacim, Johnny,Stefan, Thomas, Kenneth mm. De passar på små o stora.
Göran låter lite som nån gammal VD-typ. Enligt någon statitik för något års sedan var Göran det vanligaste namnet på chefer i Sverige. Klingar väl inte så fint kanske...Tänker på en leendes Göran Persson...ryser lite vid tanken..
Haha, min kompis som heter Einar kallas Ainal av vissa kompisar.
Men det är fint ändå.
Jag gillar Einar! Men så sa en kompis till mig att allt hon kunde tänka på var någon seriefigur som tydligen heter Farbror Einar... Så jag googlade på det och kom fram till att om nu den figuren är känd så hoppar iaf jag över det namnet.
Jag hade en klasskamrat som hade en lillebror som hette Einar. Nu gissar jag att han är i dryga 20-årsåldern. Blev först förvånad när jag hörde namnet, tänkte på en äldre man, men vande mig ganska snabbt och tycker nu att det är sött
fula namn alla dom du räknar upp i din ts men det är inte mina barn som ska heta det så ![]()
Einar är jättefint men jag gillar iofs Ragnar också som det skämtades lite om tidigare i tråden.
men fattar inte tankarna kring coolt & ocoolt, det spelar la ingen roll, då hamnar man ju på samma ställe som de som promt ska ha de sk. trendnamn du refererade till. vill man vara ute i tid är det väl dubbelnamn som är up & comming, Bo-Göran kanske kan vara något!
så, kör på det ni gillar själva istället & Einar är gulligt.
Tycker att Einar är fint. Jag antar att det finns olika falanger när det gäller namn, och vi som gillar Einar gillar också Folke mfl.
Vill tillägga att min yngsta dotter heter Asta och det var många som höjde på ögonbrynen då vi kom fram till det namnet. Men alla dom har idag ändrat sig och tycker att det är både fint och också ganska tufft!
Är det fler som gillar samma typ av namn som jag så vill jag gärna ha tips på fler fina pojknamn.
min son heter Einar. Ska döpas i juli!
Tänkte bara tillägga att ibland tvivlar jag på om vi gjorde rätt eftersom en del i den lilla stad där vi bor rynkar på näsan när det hör namnet Einar. Men jag tröstar mig med att jag ryser när jag får höra att deras barn heter Vilda, Neo och Kewin, för att inte tala om Riwer, Loke och Cassandra. .......Listan kan göras låång. Våra vänner och vi själva tycker att Einar är fint. Hoppas att Einar också kommer att vara nöjd med sitt namn i framtiden.
Jag gillar oxå Einar.. Fler fina "gubbnamn" i mina öron är:
Sixten
Ture
Ruben
Ragnar
Gillis
och så Otto förståss.
Abbe
Ebbe och
Albert måste ochså va med!
usch Einar är ju skitfult :(
men jag kan hålla med om att vissa gubbnamn är fina, tex Axel och Sixten.
Kan inte säga att jag tycker Einar är speciellt vackert,men trots detta heter vår minsting Dennis Einar Napoleon....Fast tilltalsnamnet är Dennis. Farfar hette Einar och min farfar Napoleon så därav dessa namn. Men vi sa faktiskt runt tiden när det var aktuellt att bestämma namn att Einar som tilltalsnamn kommer säkert att vara populärt snart och det verkar det ju som nu. Kör på det om ni gillar det!