Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

    HJÄLP min son vill inte sitta i bilbarnstolen!!

    jag hade inte utsatt honom för en sån resa! Eller er för den delen utan bokad om alt bokad av resan

    Ta för all del inte upp honom! Herre gud människa, skriker han så hysteriskt så minimera bilåkadet istället
    Förlåt men jag fattar inte man utsätter sitt barn för en sån risk att inte sitta fast i bilen

  • SaramedM

    Spelar det någon roll hur långt man åker? Det är lika livsfarligt och oansvarigt ändå!

    Man har inte sina barn obältade i bilen!
    Det är att leka med dera liv, han kommer inte att tacka dig!
    marre 84 skrev 2008-06-08 13:11:32 följande:


    SaramedM:jag förstår ditt utryck man ska inte ta upp sonen men det var inte en såå lång färd vi kunde ha gått den bite så nära det är till affären (max 2 km)...men man vill storhandla och då behövs bilen.. nää självklart tar jag inte upp honom man åker längre...eller jag har bara tagit upp honom totalt 2 gånger inte så mycket..alvaerevadet där var ju en bra ide jag tror också han kommer sova på natten då det är mörkt..vi har inte varit nånstans på natten/kvällen men vi kan ta en test och bara åka runt en svängagua:jag vet inte om han hatar stolen,jag ska gå till en kompis och se om han gillar hennes stol...TheSunset:ja han vill någ sitta mer upp..vi får testa nån annan stol
  • SaramedM

    Är han så upprörd så han slutar andas hade jag verkligen avbokat resan!

    Du tog ju upp honom i bilen sa du? DÅ är han obältad

    Vad säger sonens läkare om era ideer att göra 24 timmar med ett barn som gråter så han slutar andas?

    Jag hade rykt upp mitt barn självklart och sen stannat bilen och gått hem,
    Jag hade inte ens tänkt tanken att utsätta honom för en resa på ett dygn !
    marre 84 skrev 2008-06-08 13:21:45 följande:


    SaramedM:nä självklart inte..jag har honom inte obältat i bilen.. mindotter har alltid bälte på sig oavsätt hur långt det är...vi har lite andningsproblem med sonen om han gråter så slutar han andas ett kort stund så jag kan säga att jag räddar hans liv om jag tar upp honom när han är riktigt arg.. det har jag rättighet från hanas läkare... vad gör du om ditt barn slutar andas? får han ligga i den? vi har mycket kontakter med läkare habilitering mm då han är sjuk..
  • SaramedM

    Jag har läst och det är en resa ni haft!

    Men du utsätter honom för fara när du tar upp honom i bilen!

    Sen skulle jag inte utsätta nått barn som avskyr att åka bil för en sån resa
    Det finns ju andra sätt att resa på!
    marre 84 skrev 2008-06-08 13:39:32 följande:


    SaramedMja det har du rätt i han är juu obältat när jag tog upp honommed det är absolut inte så många gånger jag var tvungen att ta upp honom bara 2 gångerom du går in på min sida och läser hella historien så vet du vad min son går igenom vi har bara varit inlagda på sjukhus fram och tillbaka tills nu..sonens läkare tycker det är bra för honom att resa så han tyckte det var jätte bra ide ( rättare sakt deras ide att vi åker nånstans med sonen) hans andnings problem börjar smått avta då han har nyligen opererat i hjärnan och så fick han in en shunt med. han har haft syrebrist och hjärtat har stanat några gånger då han var nyfödd nu är allt bra med det. vi har bra hjälp medel för andningen så att allt är under konrtoll.. plus att vi har en speciell läkar kort som gäller för honom när man åker utomlads..med den korten så ser dom villka sjukdomar sonen har...en sak till jag utsätter inte min son för nån fara ha är mitt allt han är min mirakel jag har tur att han överlever hur svårt sjuk han var från början..
  • SaramedM

    Tycker verkligen sonens läkare att det är bra att ni kör i 24 timmar med ett barn som gråter tills han får andningsuppehåll?

  • SaramedM

    marre 84 skrev 2008-06-08 13:42:52 följande:


    Hanahja vi stanar bilen så fort vi kan när han har problem med adningen.. och vi ska stanna några gånger under bilfärden..jag räddar hans liv när jsg tar upp honom då han håller sig lugn och jag öppnar fönstret även som jag skrev nyss jag har bra hjälpmedel syrgas ifall det skulle vara nåt..
    Men jag tycker det är helt fel att utsätta honom för den paniken han upplever i stolen!

    Nej du räddar inte hans liv när du låter honom åka bil utan bälte, du borde stannat och tagit upp honom
    Och sen självklart minimera bilåkandet så mycket som möjligt
  • SaramedM

    marre 84 skrev 2008-06-08 13:45:59 följande:


    SaramedMjag tror du har missuppfattad de hella han gråter inte hella tiden så svårt att han inte kan andas det har hänt några gånger med inte så mycket nu längra..hemma är det hellt okej han har inte så svåra andnings problem..det är när det gäller att han siter i bilbarnstolen annars så är han lung jag håller honom jätte mycket även nu när jag skriver..
    Skönt!

    men varför måste ni bila till varje pris när han tycker för hemskt illa om stolen?
  • SaramedM

    Har jag förstått det rätt om att han gråter så han får andningsuppehåll i stolen?

    Varför måste ni då bila ner?

  • SaramedM

    marre 84 skrev 2008-06-08 13:49:03 följande:


    tyvärr om han slutar andas så måste jag ta upp honom på en gång det kan göra att hans hjärna kommer utsettas för fler skador ifall jag inte tar upp honom när han är helt blå..och ja vi stanna bilen så fort vi kan självklar..vi har fått utbildning angående hans behov, vad som måste göras och såå
    Självklart, det förstår jag men sen stannar man eller hur?

    Men det är inget svar på frågan varför man planerar att bila med ett barn som reagerar så på stolen?
  • SaramedM

    marre 84 skrev 2008-06-08 13:55:21 följande:


    ja det är bara i stolen...vi går på habiliteringen vi har träning för bilbarnstol jag hoppas att allt blir bra
    Så varför inte minimera bilåkandet då?

    jag förstår inte riktigt varför man då tycker att bila är en bra ide!

    Du en tanke, kolla med HAB om det är vinkel på stolen som gör att han får uppehåll
  • SaramedM

    marre 84 skrev 2008-06-08 13:58:08 följande:


    din fråga är att vi har bästellt resan innan han hadde problem med adningen så det är några månader sen vi bäställde alltså färjan..från helsingborg-helsingör, getser-rostok
    Sånt går att avboka

    Han får förmodligen panik för att han inte klarar att syresätta sig bra i stolen
  • SaramedM

    marre 84 skrev 2008-06-08 14:09:32 följande:


    SaramedMvi har fått lite tränings tips från HAB..att vi ska ta in bildarnsstolen och lägga honom i den då och då...man ska lägga honom med riktigt korta stunder o.s.v...jag la han nu och han är tyst än så länge sitter och jollrar men varför i bilen blir han arg.jag tror också det du säger han får panik i stolen, han måste vänja sig mycket sakta..ja det går att avboka det blir de minsta problemet..
    Ja och den paniken skulle jag inte utsätta nått barn för öht!

    Sitter han fastspänd nu också? För det kanske är det som ger paniken?
  • SaramedM
    03och05 skrev 2008-06-08 14:07:21 följande:
    Om ni har babyskydd så prova istället med en bakåtvänd bilstol. Man sitter mer upprätt och det är bättre med plats. Sen förstår jag inte varför folk tjafsar om att ni tagit upp barnet när det slutat andas. Har ni varit med om ett livlöst blått barn någon gång? Självklart plockar man upp barnet och stannar, inte stannar och sen plockar upp. Sen att pallnita kanske inte är det smartaste alternativet...
    Jag hade minimerat bilåkandet så mycket som möjligt, tex inte tagit med barnet för att handla eller ens tänkt tanken att åka på bilsemester!
  • SaramedM

    marre 84 skrev 2008-06-08 14:15:03 följande:


    nej han sitter inte fastspänt nu men han är fortfarande tyst
    Skönt ,men jag hade ändå inte åka 24 timmar!
Svar på tråden HJÄLP min son vill inte sitta i bilbarnstolen!!