• Velour

Ariskt utseende!

Sätter den under Politik då det mest är influerat av politik.

Så, hur ser en arier ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 18:32
    Måste uppdatera lite, då jag varit för otydlig.

Hur TROR ni att en arier ser ut? Vill ej ha länkar till fakta osv. utan bara er egna antaganden.

• Svar på tråden Ariskt utseende!
  • Gäspan

Som Adolf Hitler. Han skulle ju leda herrefolket så han måste ju vara det bästa exemplet.

• blipblop

Menar du vad vi tycker eller den "klassiska" beskrivningen?

Klassiskt ariskt utseende är väl Dolph Lundgren i Rocky skulle jag tro.

• Länk

Blond med blåa ögon.
    Fast egentligen härstammar väll arierna från indien från allra första början.

:)

• Länk
    Nellee skrev 2008-06-08 18:28:13 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/ArierInte blond i alla fall
    Fniss...Tror inte att det är så många som vet de :)

Men jag vet *s*

Men det är någon som uttryckt sig ifrågan ang arier och sagt nått i stil med:

´Mina barn skulle i Hitlers ögon vara den typiska arien, blond och blåögd.
  • Velour

Jag vill inte ha länkar och fakta, utan jag vill vet hur ni TROR att en arier ser ut.

Ska nog skriva in det i TS.

• Länk
    Velour skrev 2008-06-08 18:31:28 följande:
    Jag vill inte ha länkar och fakta, utan jag vill vet hur ni TROR att en arier ser ut.Ska nog skriva in det i TS.
    Gör de :)
  • Nellee
    Länk skrev 2008-06-08 18:30:45 följande:
    Nellee skrev 2008-06-08 18:28:13 följande:
    Fniss...Tror inte att det är så många som vet de :) Men jag vet *s*Men det är någon som uttryckt sig ifrågan ang arier och sagt nått i stil med:´Mina barn skulle i Hitlers ögon vara den typiska arien, blond och blåögd.
    Ja, men det hör man nästan på ordet

Men ordet arier har blivit förknippat med ljust hår, blå ögon och ljus hud. Dear old Hitler som ville att den ariska rasen skulle bestå var nog inte så smart..
  • Länk
    Nellee skrev 2008-06-08 18:34:00 följande:
    Ja, men det hör man nästan på ordet Men ordet arier har blivit förknippat med ljust hår, blå ögon och ljus hud. Dear old Hitler som ville att den ariska rasen skulle bestå var nog inte så smart..
    Han hade inte ens vett att akta sig för sig själv *s*
  • anarkokapitalist
    Nellee skrev 2008-06-08 18:34:00 följande:
    Ja, men det hör man nästan på ordet Men ordet arier har blivit förknippat med ljust hår, blå ögon och ljus hud. Dear old Hitler som ville att den ariska rasen skulle bestå var nog inte så smart..
    Fast Hitler använde ordet "germaner" betydligt mer än arier.
Svar på tråden Ariskt utseende!