• Velour

Ariskt utseende!

Sätter den under Politik då det mest är influerat av politik.

Så, hur ser en arier ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 18:32
    Måste uppdatera lite, då jag varit för otydlig.

Hur TROR ni att en arier ser ut? Vill ej ha länkar till fakta osv. utan bara er egna antaganden.

• Svar på tråden Ariskt utseende!
  • Velour

Så den...eh ras...han värnade om var den germansk ariska? Inte den ariska i helhet?

anarkokapitalist skrev 2008-06-08 20:09:19 följande:
    Nellee skrev 2008-06-08 18:34:00 följande:
    Fast Hitler använde ordet "germaner" betydligt mer än arier.
  • Tecken

Jag tror att de ser ut ungefär som iranier.

• kejtan
    Svar på #6
    Varför vill du veta det?
  • Tecken
    Tecken skrev 2008-06-08 20:17:33 följande:
    Jag tror att de ser ut ungefär som iranier.
    Jag gör det antagandet baserat enbart på att jag tycker att orden låter lite lika.
  • magiiiic

Hitler verkade inte vara mycket kunnig om ngt inte... Arier är väl ursprunglingen från Mellanöstern, Afghanistan och Iran skulle jag tro.. Sen för det andra, nazisternas symbol, svastikan är en indisk gudasymbol.. Märklig han var den där Hitler..

• Lejonberg

enligt bl a Karen Armstrong var arier benämning på en sammanslagning av folk som hade liknande värderingar. En union. Men Djingis Khan var väl en av dom? Hur såg han ut? (finns kanske med på någon gammal persisk bonad?)

• Velour

Ibland blir det för mycket prat om den "rena, ariska rasen". Då ville jag veta hur den rena ariern ser ut

kejtan skrev 2008-06-08 20:20:18 följande:
    Svar på #6Varför vill du veta det?
  • Velour

Iran betyder just "ariernas land"

Tecken skrev 2008-06-08 20:20:22 följande:
    Jag gör det antagandet baserat enbart på att jag tycker att orden låter lite lika.
  • Velour

Ja, så hur är då den germanska ariska rasen den renaste och mest överlägsne?

Och hur ser en arier ut egentligen?

magiiiic skrev 2008-06-08 20:21:37 följande:
    Hitler verkade inte vara mycket kunnig om ngt inte... Arier är väl ursprunglingen från Mellanöstern, Afghanistan och Iran skulle jag tro.. Sen för det andra, nazisternas symbol, svastikan är en indisk gudasymbol.. Märklig han var den där Hitler..
  • Tecken
    Velour skrev 2008-06-08 20:29:33 följande:
    Iran betyder just "ariernas land"
    Hm, tror faktiskt jag hört någonting om det, när jag tänker efter... Läste en bok om det. Minns inte vad den heter. Handlade om en ung tjej, som skrev om hur lika orden iranier och arier var. Tänk, vad man kan lära sig av böcker
Svar på tråden Ariskt utseende!