• Velour

Ariskt utseende!

Sätter den under Politik då det mest är influerat av politik.

Så, hur ser en arier ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 18:32
    Måste uppdatera lite, då jag varit för otydlig.

Hur TROR ni att en arier ser ut? Vill ej ha länkar till fakta osv. utan bara er egna antaganden.

• Svar på tråden Ariskt utseende!
  • övergiven pappa

hi hi , nej då kallas man indier........ nu ska vi se, hmmm skolkat alla lektioner, hmmmm

• GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Har inte läst tråden men ariskt utseende då tänker jag på mörka indier

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Liten Björn
    övergiven pappa skrev 2008-06-11 00:50:33 följande:
    hi hi , nej då kallas man indier........ nu ska vi se, hmmm skolkat alla lektioner, hmmmm
    haha, nä men jag har för mig jag har hört det någon gång. Att de ursrungligen kom ifrån indien. Det är möjligt att jag är helt ute och cyklar men det var det första som slog mig.
  • övergiven pappa

kollade åxå lite, som jag trodde; om man bor i ett stall så är katten ändå inte en häst, gnägg gnägg!!!

• övergiven pappa

fel av mig, kanske ni läste ariskt, artistiskt eller kanske artist, ja då förstår jag, för artister äro vi väl alla på var o en sitt vis......

• Pelargonia

kikade in på www.ne.se för att se vad de sa om saken:

"arier

a´rier, den egna benämningen på de folk som talar indoiranska språk, den östliga grenen av de indoeuropeiska språken. Termen arier användes i äldre, särskilt tysk, vetenskaplig litteratur för alla indoeuropeiska språkbärare. Numera förekommer den endast i sammansättningen "indoarisk", vilken sammanfattande betecknar de till den indoeuropeiska språkgruppen hörande språken på den indiska subkontinenten. Inom nazismen användes "arier" som en beteckning för personer som ansågs vara av nordisk eller besläktad ras, i motsats till i första hand judar; jfr antisemitism."

• Pelargonia

la in ovanstående eftersom det fanns många väldigt olika svar. (Sorry Velour, det räknas kanske som faktalänk, men tyckte det var intressant i sammanhanget...)

• övergiven pappa

kollade in på www.artist.nu o där sa man helt tvärt om, som vanligt medaljen har en baksida, det den ene tycker har den andre hört av hänt i veckan, alla har lika rätt o är artister som alla andra på vår skapares arena.....

Svar på tråden Ariskt utseende!