• Linny

Smink smink smink igen o igen!

aiight skrev 2008-07-24 13:50:08 följande:
    använder vichy just nu (rengöring + dagkräm)och köpte nyligen ögonkräm av biotherm för dyra pengar hehefunderade på att fortsätta med biotherm när vichy är slut.. men jag vet intenu har jag iaf använt ögonkrämen i 1½ vecka och torrlinjerna är kvar!! :-Oär 23så jag börjar fundera om det är så bra egentligen.. ??men å andra sidan, de kanske var där hela tiden utan att jag märkt av dom hehe
    Jag har provat Biotherms ögonkräm (två olika sorter) och de sved på mig och gjorde huden torrare Använder istället Cliniques All about eyes och den är jättebra för mig.

Däremot ÄLSKAR jag biotherms hudkräm Aquasource eller vad den heter. Vit med blått på och så luktar den citrus. Mmmmmmmmmmmmmmm.
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-07-28 08:14:32 följande:
    hmm okej säg till om du kommer på vad den heter är du snäll
    Jag har såndär flytande handdesinfektion hemma.. I en sorts gelform. Köpt på apoteket.  Liten flaska, med röd etikett.
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-07-28 09:00:28 följande:
    Visst är det väl väldigt bakteriedödande?? tror det är den jag haft hemma förut.,.
    ja det är väldigt bakteriedödande Vi har det hemma för att använda vid kräksjuka
  • Linny

Hej tjejer!
    Är dålig på att skriva just nu, men jag läser flitigt

En hygien/skönhetsfråga som dock inte har med smink att göra (men som jag tror ni kan hjälpa mig med). Vad göra för att inte få röda utslag efter rakning? Jag tycker att jag har provat allt men får grymma utslag som ser hemska ut, speciellt dagen efter.

Har provat med att avsluta med iskallt vatten så att porerna stängs. Har provat med att faktiskt klappa på lite alkohol osv.

Har provat att smörja med mild hudkräm.

Det är inga problem på benen eller i armhålorna. Däremot blir det hemskt i bikinilinjen. Det är inte så att det blir finare, med utslag än med hår direkt och jag blir frustrerad!

• Linny
    Pokergirl skrev 2008-07-31 22:15:33 följande:
    Linny: använd engångshyvlar och oparfymerad tvål till rakningen, det brukar funka för mig iaf.
    de gånger jag har provat engångshyvlar (länge sedan visserligen) har jag blivit avskräckt. De river och gör så ont Oparfymerad tvål har jag provat men det gjorde ingen skillnad
    Fluffguf skrev 2008-07-31 22:19:39 följande:
    Linny: prova aloe vera-gel! Jag har inte testat själv, men jag har hört att det ska vara bra.Själv slängde jag iväg beställningar på en massa roliga saker igår, så vi får se om det dyker upp något nästa vecka
    Aloe vera har jag tänkt testa. Har också hört att det ska funka..
  • Linny
    firewalkwithme skrev 2008-07-31 22:33:24 följande:
    Blandar mig i (mestadels passiv läsare av denna eminenta tråd) för att berätta att jag har haft exakt samma problem som du och jag köpte Aloe Vera Gel för en vecka sen. Det blev mycket bättre! Skönt, för som du säger, man blir ju inte mycket snyggare än innan med alla dessa röda prickar!
    ÅH så bra! Vilken aloe vera är det man ska köpa? Vet ju att det finns "riktiga" och väldigt utblandade. Nere på vår ICA har de ett ställ med aloe, men jag hade räknat med att de inte var de riktiga.. Är det så att Aloe vera ska stå som första ingrediens i förteckningen och i en viss mängd??
  • Linny
    firewalkwithme skrev 2008-08-01 11:08:23 följande:
    Jag hade tänkt köpa Forever Living Products tror jag det heter, men då det tog så lång tid innan jag och min kompis som säljer det märket träffades så köpte jag Vera by CSS på Apoteket, och den funkar kanon. Aloe Vera är första ingrediensen på den.
    ok då ska jag kolla den. Ska kolla vad det är för märke som finns nere på ica också..
  • Linny
    bara lilla jag skrev 2008-08-04 14:04:27 följande:
    hej allihopa! Jag ska gå på fest snart och vill testa det här med glittersmink.. Läste om det för inte så längesen.. men hur som helst har dom sån här glittergrej på make up store.. Kommer inte ihåg vad den heter men dust och så var det nåt.. Har en guldig som blir ganska superglittrig, men tänker köra tvåfärgat och köra nån brun av nåt slag.. Men jag är rädd för att jag kommre se ut som en transa med för mkt glitter :P haha har ni några tips för hur jag ska lägga glitterskugga snyggt?
    kolla i flera av våra gallerier. Många av oss använder dust typ jämt

Guldigt är snyggt bland annat till Glam choc (en brunsvart härlig dust från M.U.S) Vill du ha en ljusare så finns tex Lounge.

Testa annars tex. grön till. Det är snyggt till guld. Även lila är asläckert!
  • Linny

bara lilla jag:

Här har jag 24 carat (guldig dust från makeupstore) ihop med en glittrig turkos dust (klicka på bilderna för att förstora)
    24 carat (MUS) och Dream on (PL)
    Samma färger men här ser du bätttre:
    karib3.JPG

Guld och lila (24 carat och Flamenco. Flamenco är inget dust, utan en microshadow från makeupstore. Man lägger dock lite 24 carat över den så glittrar den också)
    flamenco3.JPG
    flamenco2.JPG

Ljusare guldig (goldglow från makeupstore) med Dubloon (en grön-guld-brun, hur läcker som helst, från Pureluxe) och Celebration (kolsvart glittrigt dust med guld i)
    Tema 3 färger: Goldglow (m.u.s), Dubloon (PL) och Celebration (m.u.s)

Guld och brunt (Goldglow, Lounge och Glamchoc) Alla är dust från Makeupstore
    goldglow, lounge, celebration och glamchoc (MUS)

• Linny
    bara lilla jag skrev 2008-08-04 15:41:57 följande:
    gud va snyggt!! för det är 24 carat som jag har redan.. samt en grön dust.. Men jag vet inte det blev inte helt 100 på mig.. men den turkosa och 24 var ju klockren! tror vi har ungefär samma ögonfärg med.. grundar du med nåt spec?
    alltid Urban Decay potion primer och sedan lite krämskugga..
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!