• Linny

Smink smink smink igen o igen!

Nathalie009 skrev 2008-08-04 16:42:02 följande:
    Linny; Du har så fin blond färg i håret, är det naturligt eller bleker du? Isåfall hur bleker du det? Hemma lr salong?Har nämligen blodnerat mig hos frisör under ett år nu men funderar på om jag ska våga färga utväxten själv nu :)
    slingor hos frisör. De gör bara ljusa slingor. Har lite röda toner i min råttblonda naturligt
  • Linny
    maddie3 skrev 2008-08-05 15:20:36 följande:
    Linny- den guldiga o turkosa var kanonsnygg. De andra var snygga oxå men den med turkost var kanon. Är nyfiken på vad för turkos färg du har till den guldiga???
    Tror det var Dream On från Pureluxecosmetics
  • Linny
    maddie3 skrev 2008-08-05 15:33:44 följande:
    Linny, jag kan inte finna Dream on på Pureluxecosmetics  
    Ah, men den ligger under liner ultimates (??) Kanske ska vara mest som liner men jag har bara använt som skugga och den är ypperlig
    http://pureluxecosmetics.com/page7.html
  • Linny
    Pindus skrev 2008-08-05 17:07:08 följande:
    idag ebayades det hem en mirenésse secret weapon super volume mascara, de bloggar som testat verkar gilla den :)
    Kul! Rapportera sedan
    Bebita 2k7 skrev 2008-08-06 12:54:36 följande:
    Hej tjejer, tänkte få lite tips av er om skönhetsprodukter, min ansiktskräm har precis tagit slut och jag funderar på att prova nån ny men vet inte vad som är bra och vad som passar min hudtyp,jag har normal/fet hy.Sen funderar jag på om jag ska börja använda speciell kräm för ögonen då jag närmar mig 30 snart.Nåt tips?
    Själv älskar jag Dermalogicas produkter. Som ögonkräm använder jag dock Cliniques All about eyes. Har provat massa annat men går tillbaka till denna. Den är outstanding

I september åker jag till Kalifornien och inser nu att det ju är massa saker som börjar ta slut som jag MÅSTE köpa. Sedan måste jag ju köpa annat "bara för att" också förstås

Håller på att ta slut:
    Hudkräm dermalogica
    Eyemakeup remover Dermalogica el. ev. clinique
    Finishing dust Laura Mercier
    Ev. foundation Laura Mercier
    Urban Decay Eye primer potion

När jag ändå är där (går inte att få tag på i sverige. Min har inte tagit slut, men ändå):
    Cliniques foaming mousse cleanser. Ett måste!
  • Linny
    mjuik skrev 2008-08-06 18:15:49 följande:
    Varifrån beställer ni dermalogica?Är de djurtestade, vet någon det?
    Jag beställer från Jersey. Kommer inte ihåg om de är djurtestade eller ej.
  • Linny
    mjuik skrev 2008-08-06 18:39:08 följande:
    Tack tack.Vad ska man köpa då?Någon skrubb kanske? Har typ slut på allt jag äger.
    Köp ALLT
    Skojar bara.. Har bara testat deras hudkrämer (Active moist och skin smoothing creme) och eye make up remover. Suveräna
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-08-08 11:07:45 följande:
    jaha okej Du har vkerligen jättefint hår *lite avis* heheJo jag går också till frisör.. eller min kompis är frisör så går till henne. Har itne vågat färga själv än, kasnke lika bra å gå dit i fortsättningen också.Blekning är nog jävligt svårt å få till själv kanske..
    Tack Jag snålar ibland och får för mig att göra det själv. Eller, min man får göra slingorna på mig då. Han gör det bra, men det blir ju aldrig lika bra som hos frisör
  • Linny
    Salt Groda skrev 2008-08-10 19:05:54 följande:
    Linny; tänkte fråga dig vad det är med Cliniques All about eyes som du tycker är så bra? Jag har provat lite olika ögonkrämer, men jag tycker liksom inte att de gör något... Vad är det som känns skillnad när du använder den?Ser också att den finns i två konsistenser, en som heter rich och en vanlig. Vilken är bäst av de två tro?
    Först: Rich har jag på vinterhalvåret då huden behöver mer fukt. Den andra har jag resten av året.

Jag tycker den minskar svullnad och minskar det mörka runt ögonen. Dessutom känns den sval och skön på ögonen och irriterar inte huden. Nästan alla andra jag har provat har kliat efter en stund eller gett en slags små eksem. Nästan som torra partier.
  • Linny
    KhiraLi skrev 2008-08-09 19:52:56 följande:
    Jag undrar om det är någon som har något tips på en riktigt bra sminkväska. Någon med väldigt många fack för alla ögonskuggor man skaffar sig, gärna något man vecklar ut kanske för att få översikt?
    Tyvärr Jag har två värdelösa små necessärer som jag proppar fulla om jag ska någonstanns. Helt utan bra fack
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!