• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Pokergirl

Håller med, trioconcealern från MUS är riktigt bra, själv testar jag Glo Minerals just nu och den är också grym!

• greeneyes

tack tjejer! har ju faktiskt trion hemma - tror jag *rodnar* så jag ska kika på den!

knott: ja, det är väl lätt att det blir lite fööööör 80-tal om man har lila till lila kanske kör forrest eller jubilee eller nåt sånt bara..
    ..på tal om 80-tal så ska jag slänga upp lite bilder från vår 80-talsfest! har glömt bort att göra det! *kilar iväg en stund*
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

haha, här är en bild från 80-tals festen! hoppas den inte blev så stor..

• LMK

greeneyes skrev 2008-08-28 13:48:25 följande:

Klockren! Ursnygg makeup för att vara 80-tal!
  • LMK

Ser att ni pratar lite concealer- det har jag stort behov av!
    Nu under sommaren har jag använt lite extra foundation bara, men nu när solbrännan ger med sig är behovet betydligt större.
    Har oxå EM's men den är såå ljus att det blir tokigt.
    Har även MUS cover blue, men den känns så kakig, speciellt nu när jag använder lätt mineralfoundation. Åh det är så svårt!

• greeneyes

lmk: nu på sommaren har jag EM: spring - perfekt nyans! blandar sedan den med vanliga på vintern för rätt nyans.

• Linny
    greeneyes skrev 2008-08-28 13:48:25 följande:
    URLÄCKERT!
  • greeneyes

tack tjejer! det roliga var att jag nog aldrig blivit så raggad på i hela mitt liv, antingen var jag vääääldigt snygg eller så är många fast i 80-talet med dålig smak

har lagt upp lite fler bilder i mitt galleri, men inget så där jättespeciellt så jag orkar inte klistra in här.

• Linny
    greeneyes skrev 2008-08-28 15:27:50 följande:
    tack tjejer! det roliga var att jag nog aldrig blivit så raggad på i hela mitt liv, antingen var jag vääääldigt snygg eller så är många fast i 80-talet med dålig smak har lagt upp lite fler bilder i mitt galleri, men inget så där jättespeciellt så jag orkar inte klistra in här.
    Du är ju snygg i dig själv så även om de inte gillar 80-talssmink så hade du nog fått ragg
  • greeneyes

haha, tack Generad

Linny skrev 2008-08-28 15:39:36 följande:
    Du är ju snygg i dig själv så även om de inte gillar 80-talssmink så hade du nog fått ragg
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!