• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fluffguf

Det står när man beställer, där man bekräftar ordern att de betalar tillbaka.
    Ska jag faxa in hela det pappret jag fick, eller kan jag hämta ut grejerna först?

Life's beautiful with Fluffguf
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-08-26 14:11:32 följande:
    Det står när man beställer, där man bekräftar ordern att de betalar tillbaka.Ska jag faxa in hela det pappret jag fick, eller kan jag hämta ut grejerna först?
    de vill ha en kopia på ditt kvitto så de ser vad du betalt.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-08-26 14:26:39 följande:
    de vill ha en kopia på ditt kvitto så de ser vad du betalt.
    Jaha, kvittot jag får efter att jag har betalat, jag trodde på det man fick från tullen Generad
  • Fridapida
    oio skrev 2008-08-25 16:45:47 följande:
    Ögonskuggs fråga...Jag har grön/grå ögon, vilken färg skulle ni rekommendera?
    Jag tycker inte att man ska haka upp sig så mycket på vilken färg man "ska" använda. Jag matchar hellre med kläder eller stil. Men här är en länk som ger lite tips.
    www.lumene.com/default.asp

Vill du framhäva dina ögon är det bra med mycket kajal innanför och runt ögonen, och mascara! Lägg lila på hela ögonlocket och sedan kajal utmed fransraden, hur mkt du har under är en smaksak. Sudda ut kajalen ordentligt och sota med svart skugga. Lägg svart kajal på den inre fransraden och fyll på med mascara.
  • Fluffguf

Jag är ännu mer imponerad av strawberrynet än innan: jag fick nyss ett mail om att pengarna kommer inom två veckor. Vilken service!

• Lejån

linny,
    ja det bvore ju najs med ett helt sminkrum!! som sagt, den kraschade grunkan e inte saknad.

nu ska jag hämta ut ett paket från EDM. måste ju fylla ut lådan med foundations

• Shoppingtokig

Min Skin smoothing cream från Dermalogica börjar ta slut och jag har varit nöjd med den så jag beställde en ny idag. Sedan beställde jag en Body scrub också, är det någon som testat den från Dermalogica? Hoppas att den är bra iaf

• greeneyes

oio: jag har gröna ögon, har ganska många tips bland mina bilder! Absoluta favoritskuggan att sota med är MakeUpStore:s Forrest! Suuuuuperfin och räcker i en evighet!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-08-26 15:31:44 följande:
    Jag är ännu mer imponerad av strawberrynet än innan: jag fick nyss ett mail om att pengarna kommer inom två veckor. Vilken service!
    Ja Strawberrynet är toppen på det där! Visst är det jobbigt att sakerna fastnar. Men de är billiga som attan och de ersätter alltid tullen utan att sura och snabbt som bara den.
    Lejån skrev 2008-08-26 17:32:46 följande:
    linny, ja det bvore ju najs med ett helt sminkrum!! som sagt, den kraschade grunkan e inte saknad. nu ska jag hämta ut ett paket från EDM. måste ju fylla ut lådan med foundations
    Nä det var ju skönt att den inte var saknad Ja jag har fullt i mina lådor också..
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!