• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-08-22 11:50:55 följande:
    God förmiddag! Vet ni, jag har provat att blanda mitt eget eyedust Var trött på att inte hitta den perfekta mörka khakifärgade skuggan så jag testade att blanda lite MUS-dusts och blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet (bilder finns på bloggen). Har ni blandat egna färger nån gång?
    Ja, jag tycker precis som du att man inte alltid hittar rätt nyans så då blandar jag lite.
  • Linny
    Knott skrev 2008-08-22 11:50:55 följande:
    God förmiddag! Vet ni, jag har provat att blanda mitt eget eyedust Var trött på att inte hitta den perfekta mörka khakifärgade skuggan så jag testade att blanda lite MUS-dusts och blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet (bilder finns på bloggen). Har ni blandat egna färger nån gång?
    Ja jag blandar, men inte så jag har blandat en helt ny färg i en ny burk. Däremot kan jag ta lite olika färger i ett lock och blanda ihop så det blir lite som räcker till just denna sminkning. Eller så lägger jag lite färger ovanpå varandra för att få rätt nyans
    Det var en fin färg du hade gjort!
  • Nathalie009

Frida: ojojoj guud vad din lillasyster är lik dig! Trodde först det var du innan jag läste!

• Knott

Nathalie: jag använder ungefär ett kryddmått, om ja ska uppskatta mängden i termer av något mätbart Jag har i det efter tvätt, när håret fortfarande är blött (arbetar in det ordentligt men bara i längder och toppar!). Sedan kan jag ha det i torrt hår ibland också, om jag vill få mer glans, men oftast tycker jag inte att det behövs om jag använt det efter tvätt. Har jag det i torrt hår behövs mindre, då tar jag bara yttepyttelite och smörjer ut det ordentligt i handlfatan och liksom bara stryker det över håret, om du förstår hur jag menar.

Fridapida o Linny: jo, blandat på ögonlocket gör jag också ibland, men nu hade jag en massa gamla EM-provburkar som låg hemma och skrotade...

• Nathalie009

Knott: jo ajg förstår hur du menar, men det kändes nästan som det svdunstade innan ajg smort in håret i det, men det kanske bara känns så? svårt att liskom känna vart i håret man får in det :S

har iof aldrig använt silkedsroppar öht förut så kasnke ska vara så`:S

• Knott
    Nathalie009 skrev 2008-08-22 13:42:59 följande:
    Knott: jo ajg förstår hur du menar, men det kändes nästan som det svdunstade innan ajg smort in håret i det, men det kanske bara känns så? svårt att liskom känna vart i håret man får in det :Shar iof aldrig använt silkedsroppar öht förut så kasnke ska vara så`:S
    Hm, nä, jag upplever inte att det känns som att de avdunstar faktiskt! Har du skakat flaskan ordentligt?
  • Nathalie009
    Knott skrev 2008-08-22 13:49:26 följande:
    Hm, nä, jag upplever inte att det känns som att de avdunstar faktiskt! Har du skakat flaskan ordentligt?
    Nej har itne skakat ska man göra det?
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2008-08-22 13:36:16 följande:
    Frida: ojojoj guud vad din lillasyster är lik dig! Trodde först det var du innan jag läste!
    Jag har hört det förr. Det var ännu värre förut, men efter en backpacking-resa gick hon ner massor o vi är inte lika lika längre. Men förut var det så att jag fick kolla två ggr på kort ibland för att se vem av oss det var.
  • Knott
    Nathalie009 skrev 2008-08-22 13:54:06 följande:
    ah jag testade o skaka den, nu vart d bättre! tack för infon
    Skönt att det var så enkelt åtgärdat!!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!