Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Å ny tråd, vad kul. Gillar grönt o är just nu insnöad på limegrönt.
Jag har sytt som en tok den senaste veckan, men inte bloggat. Ska försöka få till det i kväll kanske...
Å ny tråd, vad kul. Gillar grönt o är just nu insnöad på limegrönt.
Jag har sytt som en tok den senaste veckan, men inte bloggat. Ska försöka få till det i kväll kanske...
Igår var jag färdig att slänga ut min PFAFF genom fönstret. Höll på med ett presentkit till en nyfödd flicka o allt gick jättebra tills jag kom till kantbanden på bodyn. Kantband är inte min starka sida, men jag gav det en chans. Problemet är att maskinen inte orkar sy genom 5 lager trikå (ett lager E-slöjd o 4 lager muddväv från S&S). Det blir hoppstygn o den matar dåligt. Det är ju en present så perfektionist-sömmerskan har tittat fram och krävt bättre resultat!!!
Detta kanske inte är helt förvånande för er, men jag är lite deppig. Vill ju inte sy med vanliga maskinen när jag har en covermaskin
Jag provade att skippa "invikningen" av mudden på avigan så det bara skulle bli 4 lager, men det var knappt att det gick ändå
Tips någon???
Förresten blundar jag för alla tips om knappar o tyg just nu. Var hos tandläkaren i måndags o det var inte billigt. Sen har jag beställt kanintyg, ska beställa namnband och åka till Jofotex inom snar framtid. I kväll åker det iväg en beställning till Stoff o Stil oxå.
Ha en skön dag i solen!
Jag ser inga nya färgade ugglor o kaniner hos Marie Vill ju oxå se
Nu har jag sett de fina färgade ugglorna o kaninerna. Nu väntar kudden o drömmar om att mina vita kaninen dyker upp imorgon så jag oxå kan färga. Jag har bestämt mig för en färg sedan länge, en av mina favvofärger just nu.
He he jag är visst både sist o först Jag tror att jag sover för lite.
Ni som färgat tyg, hur många meter tog ni till en förpackning färg? tänker nog använda Herdins om jga hittar rätt nyans.
Kaniiiiner i min brevlåda!!!! Jag hade glömt att kolla idag o var nyss ute o hämtade 5 meter ljuvliga niiner i lådan! Imorrn ska jag köpa färg!
Är det någon mer än jag som reagerat på att kaninerna i offwhite inte är samma färg som det enfärgade? Jag förväntade mig att det skulle vara samma som bakgrunden. Kaninerna har en liten grå ton o det enfärgade är lite "gulare" Nån som känner igen det?
Yrväder: Jag tycker inte att det är grått, utan det har en ton av grått i jämförelse med det enfärgade. Det finns ju många nyanser av offwhite och jag trodde att det skulle vara samma nyans på dessa (typ vi tillverkar 100m tyg o trycker kaniner på 60m o lämnar resten enfärgat) Nu ska jag färga hälften av mina båda yger o hoppas att nyansskillnaden försvinner då.
Jag kan rapportera att färgskillnaden på kanintyget inte minskade när jag färgade, den ökade Kaninerna är mycket mörkare än sitt enfärgade tillhörande tyg
Inte blev färgen som jag hade tänkt mig heller. Jag plockade ihop alla möjliga tyger för att komma upp i stor mängd o därmed få en ljusare nyans. Det blev väldigt mörkt trots detta. Tur att jag inte färgade bara kaniner, för då hade jag nog fått det svart!