Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Idag har jag sytt sönder inte mindre än 3 st tvillingnålar, på samma plagg dessutom! När jag syr saker som ska ges bort/säljas vill jag inte chansa på att använda coverlocken eftersom den gör en hel del hoppstygn.

• Bibabba

Är det någon här som sytt en dyna till P&T vagnar?

• Bibabba

HugOlle: på min Husqvarna trär man trådarna samma väg ända fram till nålen.

• Bibabba

Jag har beställt elefanter o ugglor idag. Ska till Jofotex på fredag o det skulle ju vara förargligt om de tar slut innan dess. Jag funderar på hur ekonomin ska överleva en shoppingtur i tyghimmelriket, får bli oerhört bra på att prioritera tror jag...

• Bibabba

Vi ska på kalas på lördag o det är maskerad (bara barnen som tur är) Min idé just nu är att V ska vara punkare eller nåt (tuppkam, slitna jeans o nån cool tröja med tryck från festival eller likande (mannen har en del såna som jag kan sy om) Nån som har några fler tips?? Eller helt andra idéer som går snabbt att fixa.

• Bibabba

Angelofthedevil: Jag såg att du frågade för en dryg vecka sen om mönster till tunika/klänning till vuxna. Jag säger bara Ottobre! Jag har alldeles för många onödiga kilon o har ibland ruskigt svårt att hitta fina kläder i affärerna, så i princip varje gång jag ska på stor fest (bröllop, student mm) så syr jag något nytt. Jag håller precis på att sy klart kläderna jag ska ha på svågerns bröllop nästa helg o det är Ottobremönster till både byxor o tunika. Jag ska be maken fotografera i eftermiddag så ska du o alla andra få se bild i bloggen.

• Bibabba

Hjälp! Jag har sytt kläder till bröllop i flera dagar o lyckades stryka på fel sida på vlieselin igår. Jag vet att någon här hade tips på hur man får bort det men minns inte hur det var man skulle göra. Någon som minns??

• Bibabba

Maaaasssa nya bilder i min blogg. dock i jätteoordning o utan texter (jag kan inte se bilderna när jag redigerar o kan inte flytta dem eller kommentera i vettig ordning)

• Bibabba

Idag har jag cyklat till dagis för inskolning och konstaterade att jag behöver ha en väska att hänga bakpå cykelsadeln (inte för stor, för då blir det baktungt). Någon som har gjort något sådant o kan tipsa?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle