Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Halloj.
    Ligger hopplöst efter här, men imorgon kl 16 när semestern börjar ska jag minsnn blogga om det jag sytt o läsa ikapp här!

Ville bara meddela att jag o StoraLilla J ska beställa storleksettiketter. Är det någon mer som vill hänga på får ni gärna inboxa mig. Jag tror att jag beställer nästa vecka.

• Bibabba

Idag har jag konstaterat att stoff o stil har en tråd som matchar perfekt till de turkosa kaninterna. Den har nr 55071

• Bibabba

Trala la, inget kan väl liva upp en mulen onsdag som ny aottobre i min brevlåda
    Som vanligt var det mest flickkläder i de mindre storlekarna, men V börjar kunna ha 92 i vissa plagg, o då kan man ju sy den sngga munkisen o tröjan på sidan 20-21.
    Jag har sytt o sytt o sytt de senaste veckorna, men hinner varken skriva här eller i bloggen. o nu ska vi snart åka iväg 8 dagar så då blir det nog sy-abstinens!! Dock ingår ett besök på Jofotex i semesterplanen så tygbehovet lär bli tillfredsställt med råge!

Jag ska snart skicka beställning på namnlappar o storlekslappar, hojta om ni vill hänga på!

• Bibabba

Mira: På bodysuiten jag sydde till L förra sommaren sitter ett band som är från Minanamnband. Om du vill ha så kan du sambeställa med mig, så blir det lite billigare. Jag ska beställa senast fredag.

Shadow: jag fick med en faktura på förlängning av min prenumeration idag o på den stå det att prenumerationen fortlöper automatiskt om inte avbeställning görs senast 6 v innan pågående prenumerationsperiods slut. Skicka ett mail till service@ottobre.fi

• Bibabba

Shadow: japp, fakturan var samtidigt som mitt nya prenumerationsår startade (alltså med min 5:e tidning)

• Bibabba

Nämen ser man på, jag är ikapp! Sensation ju!
    Måste bara berätta en kul grej jag hörde i tygaffären igår:
    Kunden är en man i 50-års åldern.
    Kund: Jag behöver kardborreband.
    Expidit: Sånt man syr eller klistrar?
    K: Syr, och sen behöver jag ha en böjd nål.
    Expidit plockar fram varor och säger
    -Jag är inte säker på att du kan sy i kardborre för hand med den här nålen.
    K: Jag är ganska duktig på att sy, och den nålen är väl skärande också?
    E: Ja det är den, men jag kan inte garantera att det fungerar ändå.

Kunden betalar sina varor och går, expiditen vänder sig mot den en annan expidit och mig och säger: Är inte det typiskt manligt att säga att man är duktig på något, jag skulle aldrig säga att jag tex är duktig på att laga mat.

Den andra expiditen håller med, jag flikar in
    -Jag tror att han är kirurg

Expiditen rodnar och säger - Å är han det!!

• Bibabba

Klumpi: Tyget med flodhästar är från IKEA

• Bibabba

Klumpi: vad komiskt det blir när du skriver mitt nick som en länk. Sidan www.happyhippo.se har inte ett dugg med mig att göra, det är ett företag som säljer ekologisk mat

• Bibabba

Gummsan: Har aldig blekt något så jag vet inte.

Kyssen: Jag visade upp din blogg för en vän som vill ha vagnsdynor o fick kommentarer i stil med GUD vilka underbara saker du syr, jättefint alltihop.

• Bibabba

Stora Lilla J. Har de solgul velour? Det vill jag ha! Hoppas det finns kvar på fredag när jag ska dit. Om du vill sälja din kan du hojta!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle