Inlägg från: Lilltå |Visa alla inlägg
  • Lilltå

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Klart du skall ta med symaskinen! Tror jag gör det när vi åker till fjällen faktiskt....

• Lilltå

Hm.....Alla utom en trådlänk i trådstarten har gått ut.....

• Lilltå

Inatt höll min maskin på att skrämma mig rejält. Trodde ärligt talat att det var kört för den..... En böjd symaskinsnål och en gripare var inblandade.
    Vill ni se bild så finns det i min blogg. Helt osannolikt kändes det.....och ja, maskinen har funkat idag så det finns ett blogginlägg om dagens sömnad också

tresmastjarnor.blogspot.com

• Lilltå

Tyras: eller så syr du fast tomma lappar....Vem har sagt att det måste stå nåt?

• Lilltå

Mönsterhjälp hitåt tack!

Jag skall på bröllop i mitten av juli och idag hittade jag nästan den perfekta kjolen.....bara det att den kostade 600 och var i thaisiden=tål inte så mycket och min 1-åring skall med på bröllopet....

Iaf. Den verkar inte supersvår att sy men jag vill ha ett mönster på något i närheten. Det närmsta jag hittat hittills är www.1sewingpatterns.com/images0/8280bbur.jpg men det är inte riktigt rätt.

Den skall alltså vara hellång, sväv upptill och klockad utåt nånstans från knät ungefär.....Nån som hajjar?

Så, spamma min inbox med tips på var jag hittar ett mönster!! Och det är nog liiiite brådis....måste ju hinna få mönster o tyg o allt o sy också.....

• Lilltå

Tror nästan att det var 6 våder i den jag provade....

• Lilltå
    Lilltå skrev 2008-06-18 17:13:25 följande:
    Mönsterhjälp hitåt tack!Jag skall på bröllop i mitten av juli och idag hittade jag nästan den perfekta kjolen.....bara det att den kostade 600 och var i thaisiden=tål inte så mycket och min 1-åring skall med på bröllopet....Iaf. Den verkar inte supersvår att sy men jag vill ha ett mönster på något i närheten. Det närmsta jag hittat hittills är www.1sewingpatterns.com/images0/8280bbur.jpg men det är inte riktigt rätt.Den skall alltså vara hellång, sväv upptill och klockad utåt nånstans från knät ungefär.....Nån som hajjar?Så, spamma min inbox med tips på var jag hittar ett mönster!! Och det är nog liiiite brådis....måste ju hinna få mönster o tyg o allt o sy också.....
    Ingen?
  • Lilltå
    sarahl skrev 2008-06-22 22:18:42 följande:
    var det någon här som visste om det fanns spolar att köpa till pfaff hobby 1142 på ebay?
    tycker det borde finnas
    kolla dessa search.ebay.com/search/search.dll&sbrftog=1&dfsp=1&catref=C12&from=R40&satitle=bobbins+pfaff&sacat=160737%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&fgtp=
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle