Inlägg från: Kakan83 |Visa alla inlägg
  • Kakan83

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Halloj!

Är det någon här som har klätt om en bilbarnstol? (Acta graco)
    Tvättade klädseln idag och där är fläckar som inte går bort, så tänkte då pimpa till stolen.
    Något man bör tänka på när man ritar av klädseln? Kan jag göra det utan att klippa sönder ogiginal klädseln?
    Är ju lite trist att sitta där utan klädsel om jag inte får ihop det

• Kakan83
    yrväder skrev 2008-06-17 15:28:43 följande:
    tänk på att orginalklädseln är flamskyddsbehandlad. (dock tycker jag hela den biten är lite flum med tanke på att barnen oftast har mycket fleece och andra dylika kläder på sig i stolen ändå, men jag ville ändå påpeka det)
    Så långt hade inte jag tänkt nej. Kan man flamskyddsbehandla själv tror du? Eller är det värsta industriupplägget?
  • Kakan83
    yrväder skrev 2008-06-17 15:38:41 följande:
    webshop.flamskydd.com/sv/category/12/blandfib...är nog lika billigt köpa ny klädsel....
    [/citat]

Tack för länken. Får läsa närmare på detta.
    mian71 skrev 2008-06-17 16:05:15 följande:
    [citat]
    När vi frågade efter ny klädsel sa de på Babyproffsen att den var så dyr att det var lika bra att köpa en ny stol. Det var i och för sig några år sedan så jag vet inte hur det är nu.
    Är den så dyr så tänker jag då inte köpa en helt ny. Kan ju vara värt att ta en tur förbi Barnenshus och höra.
  • Kakan83

Tack för alla tips ang klädseln. Tyg har jag redan så det ända jag behöver köpa är flamskyddsmedlet. Men ska kolla lite på barnens hus vad en ny klädsel kostar här i Norge. Är kanske ännu dyrare här. Annars får vi väl stå ut med fläckarna, risken är ju ändå rätt stor att det kommer nya

• Kakan83
    Sopheia skrev 2008-06-17 20:26:04 följande:
    Lite fler funderingar om flamskyddet; Finns det kvar ens efter det att man tvättat klädseln? ( för det kan man ju göra enl tillverkarna)
    Hur det är med original klädseln vet jag inte. Men hoppas då det!
    Det medlet som Yrväder hittade på nätet varade olika på olika tyg. Upp till 1-3 tvättar om jag inte minns fel.
  • Kakan83

Kyssen
    Va läckert! Nu saknar jag helt plötsligt våran BT!

*

Ikväll har jag sytt en söt liten klänning. Va sugen man blir på en liten flickebebis när man syr sånt

Tack Yrväder för superfina mönster!

daddis.blogspot.com

• Kakan83
    yrväder skrev 2008-06-19 22:06:44 följande:
    varsågod Skickar ärmen där efter helgen.
    Ingen brådska
  • Kakan83

När man ska göra egen snedslå, hur viktigt är det då att klippa den på sne? Tycker det blir så mkt spill

• Kakan83
    mian71 skrev 2008-06-19 23:32:39 följande:
    Jag behöver turkos eller ljusblå snedslå, någon som vet var man köper det? Vilken nätbutik har bäst priser på snedslå, för övrigt? Syr solhattar och inser att det behövs betydligt mer snedslå än jag har.
    Stoff och stil har turkos, 25 meter för 70 kr. Vet inte om det är den billigaste men...

www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx&articleid=16327
  • Kakan83
    Minmin skrev 2008-06-20 00:06:26 följande:
    Kanske blir lite väl bred för att passa på solhattar
    Hehe..ja såg den sen. Är lite för sent för mig detta.

Men den fanns i smalare också, men då fem meter för 17 kr.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle