Inlägg från: Kakan83 |Visa alla inlägg
  • Kakan83

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Småkottarna skrev 2008-06-20 19:41:46 följande:
    Hej hopp!! Någon här som testat ikeas symaskin? Undrar om den är okej för priset, 560 kr?Och när jag ändå skriver måste jag fråga... vad är snedslå? *nybörjare bland klädsömnaden*
    [/citat]

Den är SKIT dålig. Duger inte ens att lägga upp gardiner. Jag hade en och varje gång jag sydde lät det som nån högg ved. Lägg hellre till 500 kr till och köp en på Coop eller satsa på begagnat. Det är mitt tips iaf.
    Dora skrev 2008-06-20 14:46:53 följande:
    [citat]
    Gör du av vanligt bomullstyg blir det inte elastiskt om du inte klipper på snedden. Trikå och mudd klipps rakt.
    Tack så mkt! Lärde jag mig något nytt idag också
  • Kakan83

Men va konstigt mitt inlägg ovan blev...

• Kakan83

Hjälp!

Syr i trikå (kaninerna) på vanlig symaskin och tyget liksom bubblar sig lite. Vad gör jag för fel?
    Sydde ihop med hushållsoverlock och då var det fint. Sen sydde jag en stickning med raksöm.
    Tips?

• Kakan83
    Elyelle skrev 2008-06-21 03:08:19 följande:
     Eftersom det ar trika, tojs nog tyget medans du syr en stickning med raksom pa den. Det kan bli sa, for att tyget inte glider bra nog under pressarfoten. Jag brukar kunna fixa det genom att latta pa pressarfotstrycket och ibland lagger jag i teflon pressarfoten med.
    Tack! Då ska jag prova att lätta på pressafoten lite.
  • Kakan83

Ni som har blogspot, hur får man det att synas i sidan tex:
    Klänningar (7 st)
    Kjol (1st)
    Byxor (3) osv?

Lite nytt i bloggen daddis.blogspot.com

• Kakan83
    Dora skrev 2008-06-21 22:12:35 följande:
    Det är det antalet inlägg under de olika ettiketterna. När du skriver ett inlägg väljer du ju etikett längst ner. Tex klänningar. Nästa gång du lägger ett inlägg under klänningar kommer det bli en tvåa.
    Hmm..Det är så jag gör men det kommer ändå inte fram. Nåt måste jag ju göra fel...
  • Kakan83
    Dora skrev 2008-06-21 22:22:46 följande:
    Du har kanske valt fel typ av lista? När du valde nytt sidelement, valde du ettikettlistan då?Eller kanske bara en vanlig lista?
    Ja du, det var en bra fråga Får kolla närmare på det.
  • Kakan83
    Dora skrev 2008-06-21 22:22:46 följande:
    Du har kanske valt fel typ av lista? När du valde nytt sidelement, valde du ettikettlistan då?Eller kanske bara en vanlig lista?
    Var väljer man lista? Jag satt i flera timmar igår. Blir snart tokig på den bloggen.
    Märks det att jag inte är så insatt?
  • Kakan83
    Villevalle skrev 2008-06-22 10:31:19 följande:
    Gå in i redigeringsläget välj "Layout" där ska det finnas en ruta med "Lägg till sidelement" där ska det sedan finnas en ruta med "Etiketter". Spara dina ändringar och sen ska det bara vara att skriva inlägg med etiketter.Lycka till!
    Tack! Jag hade inte uppgraderat min blogg så var inte så konstigt att jag inte hittade!

Tack till Dora också! Snällt att ni orkar hjälpa en förvirrad hjärna som mig!
  • Kakan83

Någon som är bra på danska?

"Mönsteret må ikke kopieres og må ikke bruges i kommerciel henseende"

Då får man alltså inte sy upp kläder efter deras mönster och sälja?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle