Inlägg från: Kakan83 |Visa alla inlägg
  • Kakan83

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

sarahl skrev 2008-06-24 15:45:10 följande:
    kakan- det låter som du tänkt rätt!
    Ok, tack!
  • Kakan83

Känns som jag bara skriver här när jag behöver hjälp, men ni är ju så duktiga *fjäsk*

Har symaskinstrubbel! Undertråden strular som *pip*. Övertråden bara samlar sig nere vid spolen och undertråden gör typ ingenting. Inga stygn eller nåt, rör sig inte på fläcken. Har trätt om både över och undertråd säkert 20 gånger och provat olika spolar men blir samma sak. Någon som kan veta vad som hänt? Maskinen funkade hur bra som helst igår!
    Några tips? Maskinen har jag precis köpt så känner den inte så väl...

• Kakan83

Tyras föräldrar skrev 2008-06-24 20:43:04 följande:

kakan - sådär har hänt med min maskin men gått över när jag rengjort lite vid undertrådsspolen. Testa städa
    Tack, ska prova det på direkten!
  • Kakan83
    Kakan83 skrev 2008-06-24 20:44:45 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-06-24 20:43:04 följande:
    Tack, ska prova det på direkten!
    Skickar ett fång blommor till dig! Tusen tack, nu går den som på räls igen!
  • Kakan83

Ja, till Tyras föräldrar så klart...blev lite mupp med citeringen.

• Kakan83

Nytt i bloggen om det är någon som vill se. Första gången på väldigt länge jag sytt till mig själv.
    daddis.blogspot.com

• Kakan83
    mian71 skrev 2008-06-25 14:11:24 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp!! Kompisens dotter (ca 7 år) ramlade olyckligt igår och bröt armen över armbågen. Det innebär närmare 2 månader i gips, från strax under armhålan och neråt. Hur syr jag bäst överdelar åt henne? Jag tänkte omlott och kanske trumpetärm, någon som har några mer konkreta tips eller kanske till och med bilder?
    Min första tanke var kimono liknande plagg. Kanske inte så mkt hjälp men det var den tanken som slog mig.
  • Kakan83

Ni som syr på vanliga maskiner, vilken söm använder ni när ni fållar?

• Kakan83
    Kakan83 skrev 2008-06-25 20:49:51 följande:
    Ni som syr på vanliga maskiner, vilken söm använder ni när ni fållar?
    När ni syr i trikå, glömde jag skriva.
  • Kakan83
    Pillan81 skrev 2008-06-25 20:56:52 följande:
    Tedrickaren: Tack ska du ha
    Kakan: Jag har inte vågat mig på tvillingnål ännu, men jag har fållat en del med hushållsoverlocken och tycker att det blir riktigt snyggt faktiskt. Du kan ju kolla resultate i du vet var...
    Oh my! Syr du alla dom fina sakerna på vanlig maskin? Jättefint!
    Ska nog prova hushållsoverlocken. Har ingen tvillingnål hemma. Nu håller vi tummarna att det inte bubblar sig!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle