-
När jag syr kläder i bomull då så klart.Kakan83 skrev 2008-06-26 19:51:16 följande:Jag kantar med bomullssnedslå. Tycker den mjuknar upp lite när man syr och sen när man använder plagget. Vet inte hur andra gör men..
-
Så lite så! Kul att kunna hjälpaTeDrickaren skrev 2008-06-26 20:03:15 följande:Kakan83: tack!!!, nästan en sådan jag sy men i singoalla modellen. Lite svårt när man har en 16mån här hemma och veta mått
-
Nu är jag jätteledsen...Var nästan klar med min allra första tröja med raglanärm i kanintyget så går min symaskin sönder
Övertråden vill inte fånga upp undertråden. Jag har ju garanti på den i ett år, hoppsa så innerligen att jag hittar kvittot!
Jag skulle inte ha skrytit över den igår -
Dom hemlisarna ni håller på med, kan man vara med på det? Måste man ställa sig i kö? Verkar jättekul!
-
Nu ska jag åka in till stan med min kära symaskin. Nu hoppas jag att dom kan laga den snabbt, har en timme enkel väg
-
Jag har abstinens! Saknar min symaskin jättemycket
Har virkat som en tok idag. Och klippt ut några mössor, två par byxor och en klänning. Hoppas dom ringer imorgon och säger att min maskin är klar!
-
Åååh va fuskigt!Sopheia skrev 2008-06-30 08:52:56 följande:Min symaskinsaffär lånar ut en maskin i utbyte under serviceperioden Nu ska jag få låna en maskin jag funderar på att köpa under hela hennes semsterstängning. Bra försäljningsknep från hennes sida, jag kommer antagligen bli helt fast.
Vad är det för en maskin du ska låna?
-
Den sidan tackar jag för!madigan skrev 2008-07-01 12:00:00 följande:nån som e sugen på att virkawww.syjunta.se/webbsidor/links.php...
-
Good mörnings!
Ca hur lång tid bruar jofotex ta innan leveransen är framme?
Hur mycket är frakten på?
Tänkte att man kunde utnyttja att svårisarna kommer hit från Sverige snart
Är för övrigt utan symaskin fortfarande -
Jag letar som en tok efter mailadressen till jofotex men hittar den inte. Jag är nog lite blind. Någon som har den?
Vilka färger finns elefanttyget i? Brunt, gult och?
Måste nog beställa lite hem till svärisarna som kommer hit om två veckor. Jofotex skickar ju bara inom Sverige -
Hittade nu att det fanns i rött också...
-
Found it...
-
Någon som vet var man kan hitta mönster till dopklänning?
Skal vara en helt enkel modell eftersom det ska vara en underklänning till en virkad dopklänning. -
Ja, men det var ju smart! Tack för tipset.Elyelle skrev 2008-07-09 04:44:22 följande:Bl.a. Stoff och Stil har ett par mönster pa dopklanningar. Tank pa att du ocksa kan ta ett mönster till en vanlig babyklanning (eller t.o.m. troja) och forlanga den.
-
Weeeii! Ottobree i posten. Lyckan varade enda tills jag insåg att jag har ju inte fått tillbaka min symaskin från reperation än.
-
Jag hade inte köpt på postorder. Kolla hellre i en riktigt symaskinsaffär. Jag köpte min HUsqvarna 500 computer beg för 2,200 kr, nypris 10,000 kr. Så satsa hellre på beg om du inte vill lägga ut för många tusenlappar.klumpi skrev 2008-07-09 18:56:49 följande:Hugolle.sejag är också skeptisk, men dessa på halens är ju märkesmaskiner.. det är singer, 4 olika modeller har dom. halens.se/ProductPage.aspx&oc=7halens.se/ProductPage.aspx&oc=7halens.se/ProductPage.aspx&oc=7halens.se/ProductPage.aspx&oc=7oj blev många länkar är nu... men ni proffs kan väl kolla på dessa och sen säga till. *fjäskar* köpte den jä*la maskinen på ikea... efter att typ sytt 2 meter raksöm bara la grejer av i maskineriet!! på första gången jag använde den?! jobbigt så d blev reklamation direkt! och nu har jag ändå tänkt att jag ska köpa en lite bättre därför undrar jag om dessa maskiner...
-
Jag är super nöjd med min HUsqvarna 500 computer.klara07 skrev 2008-07-10 19:56:32 följande:Ni som har Husqvarna, är ni nöjda?Tittade på en idag och den verkar väldigt bra, så nu vet jag inte om jag vill ha en sån eller en Janome, det är ju så lätt att bli påverkad av försäljaren när man inte kan så mkt själv.Har ju bara haft mekanisk maskin så jag vet typ inget om elektroniska - förutom att de verkar väldigt smidiga.
Och idag hämtade jag hem symaskinen från reperation. Så nu ska jag börja sy dopklänning
Kul när ens vänner tycker man är såpass duktig så dom frågar en om sånt. -
Mimmi 71 skrev 2008-08-04 20:52:21 följande:
PUFFAR - Är det inga sticktokar här ine för tillfället?Mimmi 71 skrev 2008-08-03 17:52:44 följande:www.garnstudio.com har många olika mönster att välja mellan. -
Hej! Brukar bara smygläsa era tråd men nu måste jag fråga. Har du något ISBN nummer på den boken? Jag hittar den inte på adlibris?Botilda skrev 2008-09-02 09:25:50 följande:Nu kan man beställa Gynthers nygamla bok. 185 kronor på Adlibris! (Meddelande till eventuellt bevakande moderator: Det här är ett tips. Jag har ingen egen vinning av att tipsa om det. Varken jag eller någon i min närhet arbetar på Adlibris, ej heller äger vi aktier eller är på något annat sätt gynnade av att företaget säljer ett eller annat extraexemplar av den här boken. Alltså tror jag att jag får skriva så här.)
-
Tack Yrväder!