Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

jag svarade dej. Backa lite.

Cirrus skrev 2008-06-24 10:29:19 följande:
    Även som "inventarie" får man ibland fråga flera gånger. Jag undrar fortfarande över en bra kjollängd för str 92. Hjälp någon?
  • Jalapeno

Jag antar att du skrev en mkt generell fråga av typen. "Jag ska köpa overlock, vad ska jag köpa?" För att få svar i den här tråden och i alla andra trådar är det bäst att vara specifik. Frågor som kräver långa utläggningar får färre svar, helt enkelt.

Jag har inte sett att det görs skillnad på stammisar och nytillkomna när det gäller att svara på frågor. Du fick inte ens skäll nu för att du gnällde

lilllinda skrev 2008-06-24 10:14:09 följande:
    Detta måste vara den tråkigaste tråden att som "icke medlem" ställa en fråga för man får aldrig svar... Frågat bla om overlock (när andra skrev om just overlockar men inte om det jag frågade jag ville ha tips på en bra) häromdagen frågade jag om en byxa... Nu har jag iofs löst det själv men det är lite tråkigt att inte få svar...
  • Jalapeno

me 2, men jag nålar aldrig barnbyxor. Jag markerar med penna fjärdedelar av mudd och byxa - paniskt rädd för att köra över nålar med kniven

yrväder skrev 2008-06-24 15:12:47 följande:
    Gekko, jag gör som du, men jag kör med aviga byxor när mudden ska på och så har jag mudden inuti byxan istället för utanpå.
  • Jalapeno

kolla i min blogg på den vändbara klänningen som sopheia sydde till min dotter. HOn sydde med 4-trådig overlock och stickade sedan ner sömmen med raksöm. Blev jättesnyggt.
    mamma på vift skrev 2008-06-24 15:56:41 följande:

Någon som har sytt byxor och body och vänt sömmarna utåt istället så att de inte skaver på bebisen? Hur har ni stickat ner dem snyggt sen? Vet att Max hade det på en prematurbody...men den har jag inte kvar så jag kan inte kika.
  • Jalapeno

haha ja
    jag skulle aldrig hinna sy beställningar nu när jag pendlar till en stad mkt nära dej
    Mimmi 71 skrev 2008-06-24 17:17:04 följande:

Yrväder har också sömmarna utåt på en del tröjor som hon sedan stickat, vet jag. TF: Så bra du har det som får länka
  • Jalapeno

japp. Gör det nån vecka här och där. Kommer bli ganska mkt i höst.
    Mimmi 71 skrev 2008-06-24 19:42:30 följande:

TF: Gör du det varje dag? Tillfälligt?
  • Jalapeno

kakan - sådär har hänt med min maskin men gått över när jag rengjort lite vid undertrådsspolen. Testa städa

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle