Inlägg från: madebyinferno |Visa alla inlägg
  • madebyinferno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hallå tjejer (och killar om det nu finns några här )

Har äntligen kommit igång igen med min sömnad efter många års periodsyande, har en äldre "vanlig" symaskin men är nu sugen på en overlockmaskin...

Vad syr ni på och om ni har en overlockmaskin, vad är det för märke och i vilken prisklass?

Har kikat på den hos ellos, http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=12961&productId=165348&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= kan det vara något tro???

Tacksam för svar

Milliam 0011, Linnéa 0509, Elias 0707 och bebis -09 ???
  • madebyinferno

Bytte nick nyligen, hette martina78 tidigare

Ska svansa in på min lokala symaskinsbutik med andra ord och se vad de har

Är ju lite så att när jag väl bestämt mig för något så skulle det ha skett redan i förrgår typ vill ha en overlock NU typ

• madebyinferno
    Tygtiiger skrev 2008-07-23 10:42:48 följande:
    Vi har en patapum hemma som är jättebra att bära i, men min 3½åring är lite för stor för att sitta bekvämt i den på ryggen. Jag tänkte sy en själv, en lite större, typ patapum toddler, med högre rygg och lite mer skålat säte. Är det någon som har en länk till mönster eller syanvisningar för bärselar, typ patapum, ergo, manduca??
    Här kanske du hittar något passande, eller något annat kul?!

http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
  • madebyinferno
    Sopheia skrev 2008-07-23 17:09:07 följande:
    hmmm...är det nån fler (prenumerant) som inte fått hem sin senaste Ottobre ännu? Jag vill att den ska komma NU! Suktar efter bodysuitmönstret, ju
    Jag blev prenumerant förra helgen och jag har redan hunnit få det numret, konstigt att andra inte har det som tydligen redan är prenumeranter??
  • madebyinferno

Måste bara få fråga er kunniga...

Har sett i mångas bloggar att de kantar med typ muddväv lr dyl, går det att göra med en vanlig symaskin utan tillsatser lr krävs det andra grejer då???
    Gärna en pedagogiskt förklaring hur man går tillväga också (om någon kan och orkar) för jag är inte helt överrens med vanliga kantband heller

Andra frågan är vad ni har för maskiner (och tillbehör till dem)?? Av ren nyfikenhet

• madebyinferno

När ni shoppar tyg som ni ännu inte vet vad ni ska göra med, hur mycket handlar ni åt gången??? Konstig fråga kanske men jag tänkte köpa på mig lite "bas" tyger och muddar men har ingen aning om hur mycket av varje - därav min fråga

• madebyinferno
    yrväder skrev 2008-07-24 20:16:03 följande:
    tja det beror på vilken storlek det är tänkt i, men för det mesta köper jag en meter. Det räcker till 2-3 barn/bebisplagg eller en tunika till mig själv.
    blir väl mest till 1 och 3 åringen jag syr och då är jag inte helt ute och cyklar om jag tar 1 meter alltså Gäller det muddväv också, eller räcker 50 cm om det är lite mer udda färger??

Finns ju så mycket fina tyger, skulle vilja ha en hel butik att bara gå att klippa i vid behov ju
  • madebyinferno
    yrväder skrev 2008-07-24 20:23:56 följande:
    näe, med muddväv räcker en halvmeter. Fast om det är någon färg som jag använder mkt av, tex brun så brukar jag köpa mer
    Stratus skrev 2008-07-24 20:30:34 följande:
    Jag syr mest till mina barn just nu och köper oftast 1 m. Hellre 1m av massa olika tyger än många av ett, om jag inte har råd. Tänker jag till min själv tar jag kanske 2m, eller om det är något tyg som jag gillar jättemycket, eller som är jättebilligt.
    Tack för råden märker att jag inte är helt ute och cyklar
  • madebyinferno
    yrväder skrev 2008-07-24 20:23:56 följande:
    näe, med muddväv räcker en halvmeter. Fast om det är någon färg som jag använder mkt av, tex brun så brukar jag köpa mer
    Stratus skrev 2008-07-24 20:30:34 följande:
    Jag syr mest till mina barn just nu och köper oftast 1 m. Hellre 1m av massa olika tyger än många av ett, om jag inte har råd. Tänker jag till min själv tar jag kanske 2m, eller om det är något tyg som jag gillar jättemycket, eller som är jättebilligt.
    Tack för råden märker att jag inte är helt ute och cyklar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle