Inlägg från: madebyinferno |Visa alla inlägg
  • madebyinferno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Kikade i någons blogg igår, minns såklart inte vems för det var några stycken! 
    Hur som helst hade personen sytt om ett par jeans och satt på muddar, de var så praktiska och fina att jag måste testa om jag också får till det för tösen avskyr alla köpejeans för de är så låga och tajta i midjan när de sitter bra på längden fast hon förövrigt älskar materielet...

Någon som käner igen sig angående byxorna kan väl tjoa så jag hittar tillbaka?

Det är så lätt att drömma sig bort bland alla fina kreationer i era fina bloggar så man missar vart man är

• madebyinferno
    first timer skrev 2008-08-19 09:06:51 följande:
    Du har kikat i min blogg vet jag för du har kommenterat jeansen. kajsa-lin.blogspot.com/search/label/jeansJag har sytt av sambons gamla avlagda.Jag sprättade upp innerbenssömmen samt klippte av benen ganska högt uppe, strax under gylfen.Sen lade jag bara ut benet plant och klippte fram och baksida på vardera byxbenet.
    Tack gulle dig är helt senil tror jag, har iofs väldigt många bloggar jag kikar i regelbundet på alla fina saker eller så får jag skylla på gravidhormoner...
  • madebyinferno
    Pillan81 skrev 2008-08-19 10:14:55 följande:
    någon som vet hur MG:s randiga mudd är i kvalitet om man jämför med S&S mudd??
    Jag tyckte den var något tjockare faktiskt men har inte provat att sy i den ännu dock...
  • madebyinferno
    first timer skrev 2008-08-19 09:06:51 följande:
    Du har kikat i min blogg vet jag för du har kommenterat jeansen. kajsa-lin.blogspot.com/search/label/jeansJag har sytt av sambons gamla avlagda.Jag sprättade upp innerbenssömmen samt klippte av benen ganska högt uppe, strax under gylfen.Sen lade jag bara ut benet plant och klippte fram och baksida på vardera byxbenet.
    Ännu en fråga, hur lång gör jag mudden då?? midjemåttet +/- hur många cm på ett ungefär?? Har aldrig gjort mudd på fri hand tror jag...
  • madebyinferno
    yrväder skrev 2008-08-19 11:16:33 följande:
    vad gäller midjemudd, så är det olika vad man har för mudd, men med jofotex ribbade så körde jag på nästan halva, åtminståne var det då bara 60%.med ohlssons/SoS brukar jag nog köra på 70 %
    tack för lite tips, hade jag inte frågat hade det blivit till att göra om helt klart

Tygtiiger skrev 2008-08-19 11:25:57 följande:
     Apropå mudd så har jag slagit i två öljetter i muddens utsida innan jag sydde fast den, och trätt in bomullssnodd så kan man dra åt lite om man vill.
    Mycket bra tips, vad hade jag gjort utan internet, FL och denna tråden egentligen???
  • madebyinferno
    AMDA skrev 2008-08-19 13:44:54 följande:
    Är det BARA jag som fått nya SoS katalogerna????
    Jag har då inte fått några nya och då fick jag ett paket därifrån förra veckan, väntar på ett till denna vecka och då HOPPAS jag verkligen att nya kataloger följer med i paketet
  • madebyinferno

Skyller på att jag har feber, men om jag ska sätta en mudd (från MG eller Sos) på brallor till tösen, säg att hon har midjemått på  50 cm, hur lång bör jag då göra mudden???
    -50-70% känns lite väl mycket lr??? 50% blir ju bara 25cm, är inte det lite väl lite??

• madebyinferno
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-08-19 19:44:42 följande:
    Yes vad ajg är glad! HAde tänkt komma emd en fråga här ikring hur sjutton jag får till ett par vändsydda brallor (eller hellre då fodrade, men de är ju vändsydda) med mudd - men jag har löst det och nu ligger de färdiga i bloggen. Så nöjd med att jag till sist lyckades klura ut hur det skulle göras!Har handlat lite tyg idag också - fast jag borde hålla i pengarna till nästa helg då det är Jofotextripp.
    Jättefina byxor, har du tid och ork får du gärna skriva ner (försöka iaf) hur du gjorde så får jag se om jag hänger med i svängarna
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle