Inlägg från: madebyinferno |Visa alla inlägg
  • madebyinferno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

madebyinferno skrev 2008-08-11 22:28:30 följande:
    Någon som har beställt tyger från MG-tyger??? Verkade billigt men är de bra kvalite och så vidare???
    Ingen som har något att säga om MG-tyger??
  • madebyinferno
    Sopheia skrev 2008-08-11 22:55:36 följande:
    Mja, iden är lånad från mstery här påFL, men jag har modifierat den rätt mycket
    Har tänkt knåpa på något liknande typ lodger till kommande bebis, får väl se vart det slutar för min del fin var den iaf
  • madebyinferno

Måste fråga er tjejer!!

Har en gammal Hugin som har börjat göra en massa söta (ironi) hoppstygn på undertråden, har jag lyckats komma åt någon inställning eller kan något annat vara fel???

• madebyinferno

Minns inte vem det var som ville ha korten på en buggysnuggle, inboxa din mail så skickar jag över bilderna är någon annan sugen på att kika så gör så ni med

Nytt i bloggen också

• madebyinferno
    yrväder skrev 2008-08-15 23:50:35 följande:
    la woman har ett bra mönster i sitt galleri. det blir lite pös framtill på den. det är bra med fleece undertill och trikå el dylikt framtill.
    Hittar inte rätt galleri, är också nyfiken på ett sådant mönster
  • madebyinferno
    LA Woman skrev 2008-08-16 20:56:58 följande:
    Så bra att jag kikade in just nu då Välkommen att kolla i mitt galleri
    Haha, tack så mycket
  • madebyinferno

Ingen som kan med ett par trevliga bilder visa hur man får till avslutet på kantbanden på ett fint sätt, håller på att skapa mig galen?

• madebyinferno
    madebyinferno skrev 2008-08-17 13:35:18 följande:
    Ingen som kan med ett par trevliga bilder visa hur man får till avslutet på kantbanden på ett fint sätt, håller på att skapa mig galen?
    puffar och ringer också syakuten
  • madebyinferno
    Tygtiiger skrev 2008-08-17 20:44:48 följande:
    Kantband är svårt... när jag har fått det snyggast är när jag1: lämnar en lång tamp innan jag börjar sy2: när jag närmar mig slutet, dvs där jag vill att kantbandets båda ändar ska mötas, så klipper jag av kantbandet med rejäl marginal och mäter noga, så syr jag först ihop kantbandets båda ändar aviga mot aviga och kantar sedan sista biten av plagget färdigt. Men det är pilligt.
    samma när du kantar med typ muddresor också då lr??
  • madebyinferno
    Muppsan skrev 2008-08-18 17:59:56 följande:
    Jag ska klä om en babysitter tills bebisen kommer hade jag tänkt, men funderar på vilket tyg jag ska använda...Är det bäst att använda vanligt bomullstyg eller är det bättre att satsa på något mer slitstarkt, och i så fall vad?
    Sitter i samma tankar och kommer nog ta något tjockare än vanligt lakansväv - mitt stora problem är väl färgvalet istället vill ha något unisex som man som förälder även orkar se på tom, inte gullipluttit med nallar alltså - förslag??
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle