Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

sarahl skrev 2008-06-27 21:42:16 följande:
    yrväder- Du har väl en pfaff hobbyline 1142? syr du med tvillingnål på din? min gör bara hoppstygn när jag provar tvillingnålen! Hur trär du och hur har du inställningarna?
    Numera syr jag nästan aldrig med tvillingnål, men det är mest för att undertråden hela tiden gick av. Men på den tiden jag gjorde det så upplevde jag inte att det blev hoppstygn.
  • yrväder
    sarahl skrev 2008-06-28 09:27:39 följande:
    yrväder- sorry då trodde jag fel då! Kollade symaskinslistan och det är kanske Idizen jag tänker på
    Jag har en sån maskin, jag syr bara inte med tvillingnål på den
  • yrväder
    Sopheia skrev 2008-06-30 09:16:10 följande:
    Mest sugen är jag på en sånhär, men frågan är om jag kan motivera så mycket pengar för mig själv. www.pfaff.com/se/7573.htmlOch köper jag den andra har jag nästan råd med en covermaskin också
    Jag har en enklare pfaff nu och har varit sugen på att byta den mot en mer avancerad men inte så mycket dyrare bernette, men min sykurslärare sa stopp, byt aldrig bort en pfaff, så nu är jag sugen på den du länkade till, men jag tycker lite som du, att den är dyr. Men ska jag någon gång byta, så blir det till en dyrare pfaff, och ingen annan. Trots att min inte har övermatare så är den kanonbra och pallar tom 8 lager jeans. Pfaff har mycket starkare motor i sina maskiner och fler av deras detaljer innanför är gjorda av metall osv. Därav prisskillnaden.
  • yrväder

cirrus
    jag har ingen cover och ingen bandkantare, och anser inte att det tar så mycket tid att sy kantband, det går som på räls numera, iaf om det är nåt enkelt som jag sytt tidigare. jag har en lång remsa som hänger med och som jag töjer, och sen klipper jag bort det som blir över. mäta tror jag aldrig jag gjort

Nu ska jag slänga ihop en ugglepyjamas till svägerskans lille son. velar dock om modellen, men det blir nog en bodysuitvariant.

• yrväder
    Kyssen skrev 2008-06-30 23:55:20 följande:
    En google-reader fråga.. förut när jag läste alla nya inlägg som fanns i readern så låg först alla nya inlägg hos varje bloggare överst och sen under dem kom de inlägg som redan var lästa. Men - nu helt plötsligt så finns endast de inlägg som är nya hos varje bloggare. När det är läst så kan jag helt plötsligt inte läsa de gamla inläggen längre. Misstänker att jag kommit åt någon inställning, men hittar inte vart??
    Ja du har kommit åt en inställning, när du är på tex "all items" (alla inlägg) så finns det ovanför inläggen du läser, Show: 68 new items- all items, där kan du välja, om jag väljer 68 new items visar den bara dom nya, och när dom är lästa syns dom inte. men dom ligger kvar där och väljer jag all items så får jag upp alla.
  • yrväder

lum
    jag har på ett par muddjeans i 86/92, med ganska hög mudd, gjort den 40 runtom. skulle jag gjort den lägre skulle jag gjort den kortare.

• yrväder
    Småkottarna skrev 2008-07-01 19:29:08 följande:
    Har ni tips på var man kan hitta lite roliga mönster till barnkläder? Tycker det är lite dumt med tex ottobre där man måste köpa en hel tidning och inte ens kan se vad för mönster det är inuti osv. Någon som kan tipsa?
    Nog går det väl att se vad som är i? Jag brukar då iaf bläddra i den på affären.
  • yrväder
    Småkottarna skrev 2008-07-01 21:16:44 följande:
    Affären? Var hittar man dom? Jag har aldrig sett de i någon affär...
    kolla interpress.se och så söker du på ottobre, då får du upp återförsäljare nära dig.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle