Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tyras föräldrar skrev 2008-07-01 21:25:06 följande:

yrväder, tygaffären mindre än två kvarter från mig har det där spindelmannentyget jag skickade till dig för 98 kr/m. Det skulle jag ha vetat innan jag gick till kilotex. Säg till om du vill ha mer.
    Ok, den här biten räckte till två solhattar, den beställda och så en till kusinens pojk Båda blev supernöjda, tack för hjälpen
  • yrväder
    Småkottarna skrev 2008-07-01 22:17:10 följande:
    Vet ni någon sida som säljer lite gulligare symärken? Typ sådana här:www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx
    ..Ingen? Googlade men hittade inget... Yrväder; Tack för tipset! Fanns ju överallt här!
    hos oss har lokala sybutiken (ohlssons) massor, men har bara sett det på stoff och stil på internet
  • yrväder
    TeDrickaren skrev 2008-07-02 19:47:18 följande:
    puffar lite för min fråga
    det beror ju helt och hållet på hur stort huvud han/hon har. själv har jag 53 i huvudmått och en bekants 4-åring hade lika stort och storebror 6 år hade 55.
  • yrväder
    mian71 skrev 2008-07-03 23:47:53 följande:
    Sitter och räknar på mitt kvitto och det verkar ha blivit helknasigt. Någon som vet vad de tar för sin velour på Jofotex?
    129 tar dom för velouren
  • yrväder

mg, bibbi och jofotex har alla samma tråd som heter dor lak eller nåt sånt.

Innan min service gjorde maskinen MASSOR med hoppstygn med den - trots att den funkat med den tråden tidigare,- det gick inte att sy alls med den. Men mölnycke blev det bättre och mer gutermans helt bra. Sen var den in på service dubbla gånger och efter det funkar den kanonbra med den tråden igen. Det var bara griparen som hade blivit lite sned eller nåt.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle