• car

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

lilllinda skrev 2008-08-31 23:29:45 följande:
    Kollade nu, den ser ju fin ut!
    jättemysig. Var lite tveksam då det bara var två delar, men den blev bra. Lite mindre öppning i halsen så blir den riktigt bra
  • car

halsringning.jpg

Hur syr man en sån här krage (kanten i ett annat tyg alltså)?
    Om jag har dubbelt tyg förstår jag, men om jag kör med enkelt - vad finns det då för alternativ?
  • car
    Elyelle skrev 2008-09-03 07:50:58 följande:
     Tygtiger gav dig redan ett par forslag pa hur man gor det med en rak remsa (aven om jag inte forstar hur 2:a varianten kommer fungera i hornen utan att tyget drar  ). Det blir nog svart att gora kanten med enkelt tyg - om jag forstar fragan ratt. En variant pa sadan krage kan man gora med att man ritar en monsterdel for kragen, istallet for att sy den av en rak remsa. Men aven da far man gora 2st, som man vandsyr i kanten mot halsen och syr sedan pa trojan. Denna metod fungerar nog battre pa vavda tyger an trika.
    tack för tipset
  • car
    lilllinda skrev 2008-09-03 12:13:40 följande:
    länkarna är till nya tyger (iaf de flesta tygerna är nya som kommer upp när man klickar på länk) i nya sos katalogen som kommer 4/9
    imorgon

hoppas man får den i veckan
  • car
    lilllinda skrev 2008-09-03 12:23:21 följande:
    har vi riktig tur får vi den i morgon. En del företag meddelar till posten vilken dag deras kataloger ska delas ut.
    hoppas det. Lilla julafton tidigt
  • car
    TeDrickaren skrev 2008-09-03 12:28:01 följande:
    hade inte kommit i brevlådan idag
    har inte kollat min post ännu.....fast den brukar komma senare till oss i norr oftast
    men kanske nån gång...ska aldrig sluta hoppas
  • car
    Pochahontas skrev 2008-09-04 12:47:37 följande:
    Har ni som fått katalogen beställt den själva, eller kommer den automatiskt när man handlat tidigare?Här kommer inte posten förrän vid tretiden, så det dröjer ett tag innan jag vet om jag fått den...
    fått den för att jag handlat
    Gekko skrev 2008-09-04 12:38:41 följande:
    Vad knepigt, jag fick också två kataloger! Bättre än ingen iofs men det känns så lagom miljövänligt. Jag har inte hunnit öppna plasten runt den ens än. Tänkte lägga storasyster snart och sen ska jag mysa med en kopp kaffe, lillebror och Stoff och Stil.
    inte miljövänligt, men trevligt
    gillar tt jag kan klippa ut från den ena katalogen o ha den andra intakt
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle