Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Om man ska sy långärmade tröjor, ryms det bara en på bredden, eller får man in fler delar?
Tänkte om man kan rymma 2 pösbyxor så....
Om man ska sy långärmade tröjor, ryms det bara en på bredden, eller får man in fler delar?
Tänkte om man kan rymma 2 pösbyxor så....
hur mycket tyg behöver man för att sy en långärmad tröja i storl 98? Får man bara ut delar till en tröja av den delen tyg (vad jag menar är....köper jag en meter tyg får jag ju ut flera byxor av det trots att det står en meter i beskrivningen - förstår ni)
Så hur mycket tyg behöver jag till en, och hur mycket behöver jag till t ex 4?
ni som syr väskor av alla de slag - vad använder ni för tyg?
Sydde en testväska idag, men den blev ju så sladdrig. Har ni alltid kraftigt tyg, eller vad? Nu är den ju fortfarande i enkelt tyg/utan foder, men ändå - inge styrsel alls
oj, jag brukar oftast tvätta i 40 grader, men det beror förstås också vilka tyger man använder då man syr. Kanske jag ska tvätta om vissa av de i 60 grader. Morgondagens projekt
Jag har faktiskt ritat mina mönster på bokplast (som man slår ni böcker med). Fungerar bra och tar liten plats då de rullar ihop sig. Nackdelen är att också att den rullar ihop sig man får nåla fast den lite bättre på tyget
tänkte sy en klänning i två olika tyger (avdelat under bysten). Vad blir snyggast * rynka nedre delen * vecka nedre delen * sy i samma linje
jättefin kaja
gillar dina applikationer och extra saker. Jätteläckert
Hur lång leveranstid brukar stoff i stil ha? Visst brukar de vara rätt snabba med leveransen? 1 vecka?
Kom just på att jag måste beställa, och det är rätt akut tidspress